Tyrėjai pirmadienį pranešė neradę jokių įrodymų, kad policijos sraigtasparnyje, kuriam praeitą mėnesį nukritus ant vieno sausakimšo alaus baro Škotijos didžiausiame mieste Glazge žuvo devyni žmonės, buvo įvykę kokių nors mechaninių gedimų.
Sraigtasparnis „Eurocopter EC 135“ įsirėžė į barą „Clutha“ Glazgo centre lapkričio 29 dieną, kai jame daug žmonių buvo susirinkę pasiklausyti vienos grupės koncerto. Per tą incidentą žuvo visi trys orlaivyje buvę žmonės, taip pat šeši baro lankytojai.
Didžiosios Britanijos aviacijos avarijų tyrimo padalinys (AAIB) nurodė, kad šios nelaimės priežastys vis dar nebuvo žinomos, praėjus 10 dienų. Tyrėjai nerado jokių įrodymų, kad būtų sugedęs sraigtasparnio variklis arba transmisija, o „visi reikšmingi komponentai buvo savo vietoje“, kai orlaivis nukrito ant pastato stogo.
Sraigtasparnyje taip pat buvo likę 95 litrai degalų, pridūrė AAIB. Katastrofa įvyko esant skrydžiams palankiems orams; vėjas buvo silpnas.
Dvimotoriame sraigtasparnyje nebuvo skrydžių duomenų registratorių, tačiau tyrėjai išanalizuos kitas sistemas, įrašančias gedimų kodus, taip pat vaizdo ir garso įrašus.
Tas orlaivis išskrido iš Glazgo sraigtasparnių oro uosto 20.45 val. vietos (22.45 val. Lietuvos) laiku. Radaro kontaktas buvo prarastas 22.22 val. (lapkričio 30-ąją 0.22 val. Lietuvos laiku), nurodė AAIB.
Vienas liudininkas pasakojo agentūrai, kad sraigtasparnis staigiai smuko žemyn po to, kai iš jo pasigirdo garsus trenksmas – tarsi „pokštelėjimas iš automobilio duslintuvo“.
Visi 1 100 šio modelio sraigtasparnių, kuriuos gamintojai yra pardavę beveik 300 klientų, buvo laikinai nutupdyti praeitais metais, susirūpinus dėl jų saugumo, kai vieno orlaivio pagrindinio sraigto velene atsirado įtrūkimas. Panašių defektų buvo rasta dar keturiuose sraigtasparniuose.
Bendrovė „Eurocopter“, priklausanti Europos aerokosminių technologijų milžinei EADS, tikino, jog mažai tikėtina, kad avarija Glazge įvyko dėl veleno įtrūkimo.
Naujausi komentarai