Pareigūnas po „Titan“ tragedijos: turėjome informacijos, kuria negalėjome pasidalinti viešai

  • Teksto dydis:

Ketvirtadienį pareigūnai pranešė, kad JAV karinio jūrų laivyno akustiniai jutikliai fiksavo tikėtiną povandeninio laivo „Titan“ sprogimą. Kaip teigiama, tai įvyko praėjus kelioms valandoms po to, kai sekmadienį laivas pradėjo savo mirtiną kelionę, rašo „The Washington Post“.

Tai reiškia, kad laivo paieška buvo pradėta, kai aukšti pareigūnai jau turėjo tam tikrų požymių, jog „Titan“ buvo sunaikintas.

Povandeninio laivo, valdomo privačios įmonės „OceanGate“, nuolaužos ketvirtadienį buvo aptiktos Atlanto vandenyno dugne, maždaug 1600 pėdų atstumu nuo „Titaniko“, kurio tyrinėti ir išsiruošė „Titan“ keleiviai. Nuolaužas po vandeniu aptiko nuotoliniu būdu valdoma transporto priemonė, praėjus keturioms dienoms po to, kai išvyko iš Niufaundlendo.

Aukšto rango karinio jūrų laivyno pareigūnas ketvirtadienio vakarą išplatintame pranešime teigė, kad tarnyba atliko akustinių duomenų analizę ir „aptiko anomaliją, atitinkančią sprogimą“, toje vietoje, kur veikė „Titan“, kai nustojo bendrauti.

„Nors ši informacija nebuvo galutinė, ja buvo nedelsiant pasidalyta su incidento vadu, siekiant padėti vykdyti paieškos ir gelbėjimo misiją“, – sakoma pareiškime. „Į šią informaciją buvo atsižvelgta surenkant papildomus akustinius duomenis, kuriuos pateikė kiti partneriai. Buvo priimtas sprendimas tęsti paieškos ir gelbėjimo misiją bei dėti visas pastangas, kad būtų išgelbėtos gyvybės.

Kitas karinio jūrų laivyno pareigūnas, pageidavęs likti anonimu, sakė, kad tarnyba tokia informacija paprastai nesidalina viešai, kol nesibaigia paieška.

Anot JAV pakrančių apsaugos tarnybos, povandeninis laivas „Titan“ pradėjo leistis sekmadienį 8 val. ryto ir turėjo iškilti į paviršių po septynių valandų.

Gelbėtojai apskaičiavo, kad keleiviams deguonies gali pritrūkti ketvirtadienio rytą, nes povandeniniame laive gali būti oro atsargų iki 96 valandų.

6,5 metro ilgio turistinis povandeninis laivas prarado ryšį su savo antvandeniniu laivu praėjus mažiau nei dviem valandoms po kelionės pradžios. Jis leidosi apžiūrėti „Titaniko“ liekanų, esančių beveik 4 km gylyje.

Povandeniniame laive „Titan“, be kitų, yra britų milijardierius Hamishas Hardingas (Hamišas Hardingas) ir Pakistano magnatas Shahzadas Dawoodas (Šahzadas Davudas) bei jo sūnus Sulemanas, kurie taip pat turi Jungtinės Karalystės pilietybę.

Tokias keliones organizuojanti „OceanGate Expeditions“ už vietą povandeniniame laive prašo 250 tūkst. dolerių (maždaug 229 tūkst. eurų).



NAUJAUSI KOMENTARAI

Taigis

Taigis  portretas
Tokie specialistai kaip P.Nargeolet ir R.Rush matyt prarado sveiką protą, kad leidosi į šį panirimą su Pakistano MILIJARDIERIUMI ir jo turtų paveldėtoju. Jie ką, nežino, kad milijardieriai dažnai sprogsta ir visada nuo išorinių "spaudimų". Čia kažkas gerai pasidarbavo, bet manau visai nesunku tokį darbą atlikti, juk tokių valčių išorė neskirta atlaikyti bombos sprogimą, tai juk ne karinė podlodkė.

Rokas

Rokas portretas
a.a. P.Nargeolet atradimų/suradimų sąrašas labai ilgas.Kaip ir darbų, kuriuos jis spėjo nuveikti. Jis kartu su kolegomis kūrė filmus, pats parašė keletą knygų, rašė mokslinius straipsnius, skaitė paskaitas universit. 2022 metais išleista jo knyga "Dans les profondeurs du Titanic". 2023 birželio 18 d. P.Nargeolet, jau senas 77 metų žmogus, buvo pakviestas kaip labiausiai patyręs pasaulyje žmogus tokiose ekspedicijose, į povandeninį laivą Titan.Deja, laivas, kuris į panirimą leidosi tik 1 dienai, į paviršių nebeiškilo, o "ekspertai" bando teigia, kad laivas neatlaikė vandens spaudimo ir sprogo. Tokia priežastis sunkiai įtikima, turint galvoje kokio lygio ir patyrimo specialistai buvo P.Nargeolet ir R.Rush. 1912 metais nuskendęs Titanikas yra 4 km gilyje ir tai mūsų laikais nėra super didelis gylis. Povandeninis laivas buvo Titan buvo puikiai suprojektuotas,pastatytas iš brangių patikimų medžiagų, jis turėjo oro atsargos 4 paroms, nors leidosi tik 1 dienai...

Rokas

Rokas portretas
Povandeninio laivo Titan ekspedicijos konsultantas a.a. Paul Henri Nargeolet - gim.1946 m. Prancūzijoje. Okeanologas, tyrinėtojas, Titaniko ekspertas, mokslininkas, buvęs karinio laivyno karininkas. Karinės karjeros pradžioje dirbo spec. išminuotoju giluminiuose vandenyse. Baigęs universitetinius civilinius mokslus dirbo specializuotoje organizacijoje GISMER, kuri labai giliuose vandenyse ieškodavo nuskendusių laivų, lėktuvų ir juos iškeldavo į paviršių. Taip buvo surasta ir daug kažkada be žinos dingusių lėktuvų, laivų, žmonių. P.Nargelot surado net senovės Romos laivą, kuris buvo 70 metrų gylyje.1986 m. jis buvo pakviestas dirbti į Prancūzijos okeaninį mokslinio tyrimo institutą. Ten P.Nargeolet vadovavo ekspedicijoms prie nuskendusio Titaniko.Jis n kartų leidosi prie Titaniko 1987- 1996 metais. Nargeolet vadovaujama ekspedicija buvo pirmoji pasaulyje, kuriai jau 1986 pavyko pargabenti artefaksų iš Titaniko.Nargolet leidosi prie Titaniko 35 kartus ir pargabeno 6000 artefaksų.
VISI KOMENTARAI 31

Galerijos

Daugiau straipsnių