Tai Maksimas Sokolovas sakė tuo metu, kai gelbėjimo operaciją vykdantys pareigūnai vandenyje randa vis daugiau orlaivio nuolaužų. Rusijos lėktuvo katastrofą virš Juodosios jūros galėjo sukelti piloto klaida arba techninis gedimas, bet ne teroro aktas, pirmadienį pareiškė Rusijos transporto ministras, šalyje, kurioje dėl nelaimės paskelbta gedulo diena.
Manoma, kad sekmadienio rytą netrukus po pakilimo iš Rusijos pietinio Sočio miesto sudužus rusų karo lėktuvui Tu-154, žuvo visi 84 juo skridę keleiviai ir aštuoni įgulos nariai. Tarp žuvusiųjų yra dešimtys visame pasaulyje žinomo Rusijos kariuomenės choro atlikėjų, devyni rusų žurnalistai ir karo zonose dirbantis gydytojas.
Pasak Rusijos gynybos ministerijos, nelaimės vietoje jūroje ir prie jos krantų vykstančioje paieškos operacijoje dalyvavo daugiau nei 3 tūkst. gelbėtojų ir 32 laivai. Lėktuvo nuolaužų ir žuvusiųjų buvo ieškoma pasitelkus sraigtasparnius, bepilotes skraidykles ir batiskafus. Operacija nenutrūko per visą naktį – jos teritorija buvo apšviesta stipriais prožektoriais.
Transporto ministras M. Sokolovas pirmadienį interviu televizijai teigė, kad teroro išpuolis nėra viena pagrindinių galimų nelaimės versijų. Pareigūnai nagrinėja galimo techninio gedimo arba piloto klaidos galimybes.
Šią poziciją palaikė Kremliaus atstovas Dmitrijus Peskovas, pirmadienį per spaudos konferenciją pareiškęs, kad „teroro akto versija toli gražu nėra pirmaeilė“.
Tačiau keletas aviacijos ekspertų atkreipia dėmesį į detales, kurios neleidžia visiškai atmesti teroro išpuolio versijos. Jiems klausimų kelia tai, kodėl laivo įgula nepranešė apie jokį gedimą, o lėktuvo nuolaužos išsibarstė dideliu spinduliu.
„Galimi gedimai, žinoma, negalėjo neleisti įgulai apie juos pranešti“, – sakė buvęs oro dispečeris Vitalijus Andrejevas „RIA Novosti“.
Rusijos federalinė saugumo tarnyba (FSB) nurodė, kad pagrindinės tiriamos katastrofos versijos – „pašalinių daiktų patekimas į variklį, nekokybiški degalai, sukėlę galios sumažėjimą ir variklių gedimą, pilotų klaida, techninis lėktuvo gedimas“.
„Orlaiviu nebuvo gabenama karinės ir dvejopos paskirties krovinių, pirotechnikos priemonių“, – pridūrė FSB.
Sekmadienį gelbėtojų komandos rado lėktuvų nuolaužų maždaug už 1,5 km nuo kranto, nors gynybos viceministras Rusijos naujienų agentūros sakė, kad, ekspertų paskaičiavimais, lėktuvo nelaimė įvyko maždaug už 6 km nuo kranto.
„Vieno iš (paieškose dalyvaujančių) laivų sonaras už maždaug 1,5 km nuo kranto užfiksavo dugne kažkokią konstrukciją, kurios pavidalas panašus į lėktuvo fiuzeliažą. Objektas giliai nugrimzdęs į dumblą“, – naujienų agentūra „Interfax“ citavo vieną gelbėjimo tarnybų šaltinį.
Iki pirmadienio ryto gelbėtojams pavyko ištraukti 11 žuvusiųjų kūnų ir atskirų palaikų dalių. Palaikai buvo nuskraidinti į Maskvą, kur juos ketinama atpažinti.
Pirmadienį prie Sočio Adlerio oro uosto improvizuotame memoriale žmonės degė žvakutes ir dėjo gėles prie pakylos, ant kurios buvo sudėtos kai kurių žuvusiųjų nuotraukomis.
Iš Maskvos karinio Čkalovo oro uosto išskridęs lėktuvas, kuris buvo sustojęs Sočyje prisipilti degalų, skrido į Rusijos Hmeimimo oro bazę Latakijoje Sirijoje, skraidino Aleksandrovo ansamblį, turėjusį koncertuoti kariams Naujųjų metų proga.
Naujausi komentarai