E.Masiulis „Rail Balticos“ geležinkelio statybos darbus žada jau šią vasarą Pereiti į pagrindinį turinį

E.Masiulis „Rail Balticos“ geležinkelio statybos darbus žada jau šią vasarą

2010-02-24 00:54
E.Masiulis „Rail Balticos“ geležinkelio statybos darbus žada jau šią vasarą
E.Masiulis „Rail Balticos“ geležinkelio statybos darbus žada jau šią vasarą / Andriaus Ufarto (BFL) nuotr.

Antradienį susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, susitikęs su Europos Komisijos paskirtu „Rail Baltica“ projekto koordinatoriumi Pavelu Telička, užtikrino jį, kad europinę geležinkelio vėžę planuojama nutiesti iki Kauno ir jau šią vasarą pradėti realius geležinkelio linijos rekonstrukcijos darbus.

„Rail Baltica“ projektas buvo ir lieka strategiškai svarbus, todėl iki kovo 1 dienos Vyriausybei pateiksime konkretų jo įgyvendinimo priemonių planą. Valstybės interesas - europinė geležinkelio vėžė, einanti iki Kauno. Pirmuosius realius geležinkelio linijos rekonstrukcijos darbus planuojame pradėti dar šią vasarą. Priemonių plane Vyriausybei taip pat numatysime konkrečius finansavimo šaltinius kiekvienam projekto etapui bei aiškius darbų terminus“,  - ministerijos pranešime spaudai cituojamas E.Masiulis.

Pasak ministro, planuojama, kad geležinkelio linijos rekonstrukcija nuo Lenkijos-Lietuvos valstybių sienos iki Marijampolės bus finansuojama TEN-T lėšomis, o etapui iki Kauno galėtų būti skirtos lėšos iš Sanglaudos fondo. Šias lėšas planuojama rasti peržiūrėjus kitus transporto infrastruktūros projektus, kuriems finansuoti numatyta Sanglaudos fondo parama, tačiau projektų įgyvendinimas vėluoja.

„Rail Baltica“ projekto koordinatorius P.Telička pabrėžė, kad oficiali Europos Komisijos pozicija dėl projekto įgyvendinimo buvo ir lieka siekis nuosekliai ir užtikrintai vykdyti jį. Pasak P.Teličkos, Lietuvos vyriausybės sprendimai dėl projekto įgyvendinimo yra labai reikalingi ir svarbūs siekiant užsitikrinti ES lėšas.

Susitikime taip pat kalbėta apie riedmenų keitimo sistemos įdiegimą. Ši sistema leistų sklandžiai vežti krovinius iš Lenkijos į Lietuvą ir išspręstų vėžės pasikeitimo problemą. Ministro E.Masiulio manymu, dar šiais metais Lietuva galėtų būti pasirengusi pradėti eksperimentinį riedmenų keitimo projektą Mockavoje, kol europinė vežė bus nutiesta iki Kauno ir nebeliks kliūčių geležinkeliu sklandžiai gabenti krovinius bei keleivius iš Lenkijos.

Ministras taip pat pabrėžė, kad „Rail Baltica“ projektas yra glaudžiai susijęs su Kauno viešuoju logistikos centru. „Mūsų manymu, tai yra integruoti intermodalinio transporto projektai, tad jų įgyvendinimas turi būti labai glaudus“, - sakė E.Masiulis.

Sausio mėnesį Vyriausybė pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymams atlikti esamos geležinkelio linijos Lenkijos ir Lietuvos valstybių siena-Mockava-Šeštokai-Marijampolė-Kazlų Rūda-Kaunas 1520 mm pločio vėžės rekonstrukciją, sugretinant šią vėžę su 1435 mm pločio vėže arba įrengiant papildomą 1435 mm pločio vėžę palei esamą liniją. Tai padėtų gerokai atpiginti projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą ir paspartinti jo tempus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra