Elektroninių sveikinimų paslaugas siūlančių interneto svetainių savininkas V. Galinaitis sako neįžvelgiantis konkurencijos tarp elektroninių bei popierinių atvirukų, nes esą tai skirtingos nišos.
Tuo tarpu leidyklų ir knygynų atstovai pastebi, kad žmonės popierinių atvirukų kiekvienais metais nuperka vis mažiau, tačiau juos vis dar siunčia norintieji artimiesiems parodyti daugiau asmeninio santykio ir ypatingo dėmesio.
„Lietuvos pašto“ Komunikacijos grupės specialistė Asta Rimkutė pastebi, jog dabar, kalėdiniu periodu, laiškų, atvirlaiškių ir mažų dovanėlių, kurių svoris neviršija 5 kg, išsiunčiama 3–4 kartus daugiau negu paprastai.
Anot pašnekovės, tuomet, kai žmonės turi galimybę laiškus siųsti elektroniniu paštu ir vis labiau populiarėja elektroniniai sveikinimai, popieriniai, ranka rašyti laiškai jokiu būdu netampa atgyvena. Priešingai – jie įgyja ypatingą vertę.
„Mes sakome, kad ranka rašytų atvirlaiškių ir laiškų siuntimą šiandien galima pavadinti itin romantiška ir išskirtine pašto paslauga. Be abejo, elektroninės technologijos turi įtakos, žmogus renkasi, ką siųsti, bet skirtingai nei manoma, ne tik senjorai siunčia ranka rašytus atvirukus. Jauniems žmonėms ranka rašyti laiškus ir siųsti juos paštu yra kažkas unikalaus“, – pasakojo A. Rimkutė.
Kaip pastebėjo „Lietuvos pašto“ Komunikacijos grupės specialistė, pastaraisiais metais daugiausiai siuntų yra gabenama į ir iš Airijos, Anglijos, Ispanijos, Norvegijos, Švedijos bei Kanados. Pasitaiko siuntinių ir į Braziliją ar Kolumbiją.
„Tai šalys, į kurias emigravę daugiausiai lietuvių ir aišku, kad bendrauja žmonės, vieni kitiems siunčia dovanas. Ranka rašytas atvirukas, sveikinimas ar dovanėlė visada perduoda daugiau šilumos negu elektroninis sveikinimas“, – pažymėjo „Lietuvos pašto“ Komunikacijos grupės specialistė Asta Rimkutė.
Ranka rašyti linkėjimai – tik ypatingai svarbiems klientams
Leidyklos „Nieko rimto“ rinkodaros projektų vadovė Sandra Junevičiūtė pastebi, kad nors elektroninių atvirukų kiekvienais metais užsisakoma vis daugiau, popieriniai atvirukai kol kas vis dar turi didesnę paklausą.
S. Junevičiūtė pažymėjo, kad popierinių atvirukų paklausa įmonių tarpe netgi auga – šiemet jų įmonės užsisakė žymiai daugiau negu paprastai. Tuo tarpu paprasti žmonės popierinių atvirukų kiekvienais metais perka vis šiek tiek mažiau.
„Popierinius atvirukus renkasi tie, kas nori daugiau jaukumo, daugiau asmeninio santykio. Sakyčiau, kad elektroniniai atvirukai bent jau mūsų leidykloje kol kas net nerungtyniauja su popieriniais atvirukais. Parduotus elektroninius atvirukus galima suskaičiuoti netgi vienetais, nes mes elektroninius atvirukus kuriam kaip autorinius“, – teigė pašnekovė.
Kaip pastebi leidyklos „Nieko rimto“ rinkodaros projektų vadovė S. Junevičiūtė, didžioji dalis besikreipiančių įmonių užsisako tiek elektroninių, tiek įprastų, popierinių atvirukų. Anot jos, atvejų, kad užsakovai pageidautų vien tik elektroninių atvirukų, dar nėra pasitaikę.
„Neabejoju, kad popierinis atvirukas išliks. Kompanijos diferencijuoja savo klientus. Yra bendra masė, kuriai gali būti siunčiamas elektroninis atvirukas ir, sakykime, yra ypatingai svarbūs klientai, kuriems siunčiami popieriniai atvirukai“, – pasakojo pašnekovė.
Reklamos agentūros „InSpe“ realizacijos vadovas Algirdas Sadaunikas teigė, jog net ir dabar, tebesitęsiant sunkmečiui, popierinių atvirukų paklausa išliko nepakitusi.
„Tikrai negalėčiau pasakyti, kad jaučiame poreikio sumažėjimą šitai prekei“, – teigė pašnekovas.
Knygynai pardavimais kol kas nesiskundžia
Kaip pastebėjo lrt.lt kalbintų knygynų atstovės, negalima sakyti, kad jaunimas visiškai nebeperka popierinių atvirukų, tačiau vis dėlto didesnioji šios prekės pirkėjų dalis yra vyresnio amžiaus žmonės.
Kauno centrinio knygyno direktorė Stasė Gadliauskienė pažymėjo, jog popieriniai atvirukai ne tik nepraranda paklausos, bet yra populiarūs.
„Žinoma, žmonės kaip ir viską pirkdami labiau skaičiuoja, mažiau perka, bet atvirukai yra tikrai perkami“, – sakė Laisvės alėjoje esančio knygyno vadovė.
Vilniaus centrinio knygyno direktorė Edita Pivoriūnienė pastebėjo, kad lyginant su laikotarpiu prieš penkerius metus, dabar atvirukų nuperkama gerokai mažiau, tačiau jie tebėra paklausūs. Knygyno vadovė, kaip ir kiti lrt.lt kalbinti pašnekovai, teigė nemananti, kad popieriniai atvirukai kada nors iš viso dings iš parduotuvių lentynų.
„Tarp jaunimo turbūt dabar mada kita, SMS žinutes, ko gero, vienas kitam siunčia ar elektroninius laiškus rašo.
Perka įmonės, tiesa, ne pačios didžiausios – tos, kur ima dideliais kiekiais, atvirukus užsisako, kad jiems pagamintų. Visiems skirtos poligrafinės produkcijos jos nelabai nori arba ieško vienodų, solidesnių, santūresnių. Tai nėra labai dideli kiekiai. Kiek aš atsimenu, anksčiau šimtais ar net tūkstančiais juos pirkdavo, o dabar – jau tik po keliasdešimt“, – pasakojo pašnekovė.
Konkurentais nelaiko
Į lrt.lt klausimus sutiko atsakyti svetainių e-sveikinimai.lt, e-atvirukai.lt, sveikinimai.info, sveikinam.lt savininkas ir administratorius Vaidas Galinaitis.
Jis teigė nemanantis, kad yra kokia nors konkurencija tarp el. atvirukų bei popierinių atvirukų, nes esą tie, kurie visuomet siunčia ranka parašytus atvirukus, retai kada pasinaudos elektroninių atvirukų siuntimo paslauga ir atvirkščiai. Anot V. Galinaičio, tai –skirtingos nišos kuriuos turi skirtingus vartotojus bei savo privalumus ir minusus.
Pasak pašnekovo, Lietuviai tikrai mėgsta sveikinti virtualiai. Prieš žiemos bei kitas šventes elektroninių atvirukų ir sveikinimų lietuviai išsiuntinėja 10 ir daugiau kartų nei įprastai.
„Pirmiausia – tai nieko nekainuoja. Juk dešimt draugų atvirukais norintys pasveikinti žmonės su laiškų siuntimo paslaugomis pašte sumokėtų kelias dešimtis litų. Antra – patogu, patikima ir greita.
Sveikinimas elektroniniu paštu turi daugybę privalumų: labai didelis žodžių ir atvirukų pasirinkimas, švenčių dienomis norintys išsiųsti sveikinimą vartotojai paslaugą gali užsisakyti kad ir prieš mėnesį, be to, adresatui perskaičius sveikinimą, apie tai užsakovui pranešama žinute. O pašto paslaugomis besinaudojantys žmonės negali būti užtikrinti, kad kalėdinis sveikinimas adresatą pasieks laiku“, – vardino V. Galinaitis.
Anot svetainių e-sveikinimai.lt, e-atvirukai.lt, sveikinimai.info, sveikinam.lt savininko ir administratoriaus, paslaugomis dažniausiai naudojasi 25–60 metų asmenys.
„Internetinius sveikinimus mėgsta praktiškai visi dirbantys ir nedaug laisvo laiko turintys gyventojai. Tikiu, kad sulaukti malonios, šventiškos, linksmos ar originalios elektroninės žinutės patinka visiems nes šiais laikais el. paštą daugelis pasitikrina dažniau nei įprasta pašto dėžutę“, – dėstė V. Galinaitis.
Naujausi komentarai