Pereiti į pagrindinį turinį

Amalių aplinkkeliui dar ne laikas

Eismas: transporto judėjimo į Joniškės ir Lėbartų kapines lapkričio 1-ąją schemos.
Eismas: transporto judėjimo į Joniškės ir Lėbartų kapines lapkričio 1-ąją schemos. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Trasa, kurioje turės nusidriekti rytinis Kauno aplinkkelis bendrajame plane buvo piešiamas tuo metu, kai miesto augimo tempai buvo po 8–12 tūkst. gyventojų per metus. Pagal anuomečius augimo tempus Kaunas dabar turėtų būti pusmilijoninis miestas, kurio teritorija būtų išplėsta į rytus (Rokų–Vaišvydavos žemėse). Šiandien urbanistinė situacija kitokia. Tranzitinis transporto srautas tarp Vilniaus ir Suvalkijos naudojasi Kleboniškio (niekada nepriprasiu prie A.Meškinio) tiltu ir magistrale "Via Baltica". Tiesa, ši atkarpa jau perkrauta šilainiškių ir pajūrio kryptimi važiuojančiais automobiliais, tačiau šiuos srautus ilgainiui vis vien teks nukreipti naujais tiltais per Nerį. Naujajame miesto bendrajame plane šilainiškiams numatytas tiesioginis ryšys su vadinamuoju Pramonės rajonu per tiltą Baltų pr. tąsoje.

Kai Vilniaus autostrados atšaka pasieks Karmėlavos oro uostą, LEZ ir būsimą krovinių terminalą, beliks ją pratęsti nauju Lapių tiltu iki Babtų. Tai siūloma Kauno apskrities bendrajame plane.

Taigi į pajūrį skubančių vilniškių automobiliai, taip pat vilkikai galės šauti tiesiai, neužsukdami į Kauną. Jei atsiras investuotojų mokamai autostradai į Vilnių, geriausia trasa bus pietinė rokada. Nuo Žiežmarių, aplenkdama Kruonį, Piliuonos naujuoju tiltu per Nemuną, pro Rokus ji atvestų į Kauno centrą. Šie tiltai nepalyginamai pigesni nei numatomas pralaidinis rytinio aplinkkelio tiltas, pastatytas žemiau hidroelektrinės.

Beje, prieš ketvirtį amžiaus hidroelektrinės projekto autorius į klausimą, ar galima papildoma hidroelektrinės apkrova, atsakė neigiamai. Taigi, tiesiant naująjį rytinį aplinkkelį, teks pastatyti ir naują tiltą žemiau hidroelektrinės.

Numatytą rytinio aplinkkelio trasą reikia išlaikyti ir detalizuoti jos projektą – ji bus reikalinga, kai miestas išaugs dvigubai. Dabar įgyvendinti šiuos planus būtų absurdiška. Kompleksas su nauju tiltu labai brangus, šiandien nebūtinas. Vienos atkarpos nuo Ateities pl. pro pušyną iki hidroelektrinės statyba duos tiek pat naudos, kiek A.Juozapavičiaus pr. statyba ir Panemunės tilto susprogdinimas.

Šiuo metu T.Masiulio g. telpa net ir panemuniškių automobiliai. Amalių geležinkelio pervažos problemos naujasis rytinis aplinkkelis neišspręs – vis dėlto tektų po bėgiais kasti tunelį. Praplėsti Ateities pl. ir T.Masiulio g. iki keturių eismo juostų nesudėtinga.

Siūlau neskubėti su rytiniu aplinkkeliu, sutaupyti miestui tuos numatomus 60 (visam kompleksui – 600) mln. litų, kuriuos galima būtų skirti būtiniausiems miesto tvarkymo darbams.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų