Ne todėl, kad tos lenktynės pasižymėjo itin dramatiška jų baigtimi ar neįtikėtinais įvykiais trasoje. Pirmąsyk renginio istorijoje ilgų nuotolių lenktynes organizuojančiai VšĮ „Promosportas“ motulė gamta pažėrė tiek ir tokių išbandymų, nuo kurių net juos atlaikius gerokai padaugėja žilų plaukų.
Kai naktis užklumpa vidurdienį
2005-ųjų liepos 31-ąją Palangoje vykusių „Horn Grand Prix 1003 km lenktynių“ dalyviams 10 valandų užtrukusiose varžybose teko kovoti ne tik su varžovais, bet ir su gamtos stichija.
Kadangi ir iki tol Palangoje beveik kasmet lenktynininkus egzaminuodavo lietus, tai ir 2005-aisiais teisėjų chronometrams tiksint trečiąją lenktynių valandą prasidėjęs lietus nieko nei stebino, juolab, nei gąsdino.
Tačiau jau beveik įpusėjus renginiui dangų užklojo tiršti juodi debesys, kad niekaip negalėjai suvokti, kaip taip netikėtai didžiausiąjį mūsų šalies kurortą užklupo naktis...
O netrukus prasidėjusi liūtis virto tikru uraganu – kaukdamas vėjas plėšė apsaugines juostas, vartė saugos barjerus ir net didžiausias palapines, o trasoje pasirodęs saugos automobilis lenktynių spartą sumažino iki minimumo.
Itin įspūdinga, tik ne organizatoriams, buvo didžiosios svečių palapinės griūtis. Vėjui beverčiant ją ant šono keletas drąsuolių dar bandė kibtis į statinio metalines konstrukcijas, tačiau išvydus, jog ir jie pakilę jau gana aukštai, o uraganas ir toliau tęsia savo pragaištingą darbą, gelbėtojams nieko neliko, kaip šokti žemėn.
Lenktynių partnerio UAB „Manukas“ atgabentos sunkiosios technikos pagalba pavyko vėl sutvarkyti audros apgadintas lenktynių trasos zonas bei ištempti jos prieigose užklimpusius aptarnavimo sunkvežimius ir automobilius.
Dėl užklupusios audros buvo sutrikęs ir elektros tiekimas, o didžiausia grėsmė iškilo planuotam grandioziniam renginio uždarymo koncertui ir nugalėtojų bei prizininkų pagerbimo ceremonijai.
Tačiau kai užklumpa didžiausi sunkumai, dar stipriau suglaudžiami pečiai. Klaipėdos ir Palangos merų Rimanto Taraškevičiaus ir Prano Žeimio iniciatyva buvo skubiai parūpintas galingas elektros generatorius, ir apdovanojimo ceremonija bei koncertas vyko sklandžiai, be jokių trikdžių.
Iki numatyto finišo – 10 kilometrų
Įprastą lenktynių scenarijų pakoregavus liūčiai ir uraganui, sportininkams nemenką trasos dalį teko važiuoti minimaliu greičiu, paskui saugos automobilius.
Permerkti lietaus ištikimiausi sirgaliai spėliojo, jog šįsyk, pirmą kartą lenktynių istorijoje, sportininkams per 10 val. laiko limitą nepavyks nuvažiuoti visos 1003 km distancijos.
Juolab, kad būtent 2005 m. trasa buvo modifikuota, dėl ko greičiausias jos ratas kiek sulėtėjo. Greičiausiai - per 1 min 25,007 sek. (vidutinis greitis – 126,794 km/val.) vieną ratą kvalifikacijoje nuvažiavo greičio rekordą susigrąžinęs „Adampolio Mobil Racing Team” ekipos sportininkas Ramūnas Čapkauskas, vairavęs „AGM KIT Car”.
Taip ir atsitiko. Lenktynių laimėtojai pirmąkart buvo paskelbti išsekus 10 val. laiko limitui, pirmavusiai komandai įveikus 331 ratą iš 335 (993 km). O nugalėtojų taurę aukščiausiai kėlė pirmoji „Oktano-Snaigės“ komanda, kurios sportininkai Egidijus Dapšas ir broliai Nemunas ir Nerijus Dagiliai vairavo „Porsche Carrera 996-GT3“.
„Šiose lenktynėse man jau yra tekę džiaugtis ir antrąja, ir trečiąja vietomis, tačiau užkopus ant nugalėtojų pakylos aukščiausiojo laiptelio jausmas visai kitoks, - po pergalingo finišo lenktynių spaudos centre sakė E. Dapšas. - Laimėjome be didelių problemų - laiku papildėme kuro atsargas, lietui skirtų padangų turėjome pakankamai, o trasoje pavyko išvengti klaidų“.
Tai buvo penktoji „Porsche“ automobilį vairavusių sportininkų pergalė.
Lada iššūkis „Porsche“
Netikėtumų kupinas lenktynes dar labiau pateisino antrąją absoliučios įskaitos vietą iškovoję svečiai iš Rusijos - „Maxmotor-Uljanovsk“ komandos atstovai Vitalijus Dudinas ir Vadimas Charlovas, vairavę „Lada Revolution“ automobilį ir nuo nugalėtojų atsilikę 13 ratų.
Iki tol taip aukštai nebuvo pakilusi nė viena užsieniečių komanda. (Beje, 2005m. Palangoje lenktyniavo 37 ekipos iš Lietuvos, Latvijos, Suomijos ir Rusijos).
Antroji svečių iš Toljačio prizinė vieta sporto žinovų per daug nenustebino. Rusai dar anksti pavasarį „ALT 2005“ pademonstravo žiedinėms lenktynėms parengtą automobilį „Lada Revolution“, kurio techninės charakteristikos - iškalbingos. 1600 kub. cm darbo tūrio 16 vožtuvų atmosferinis variklis išvysto net 220 AG pajėgumą, kuris legendinėse „Le Mans“ lenktynėse startuojančius bolidus primenančią „Lada Revolution“ įgalina 100 km/val. greitį pasiekti jau per 4 sek.
Tai puikūs rodikliai, ypač turint omenyje, kad automobilio vairą Palangoje suko ir vienas tituluočiausių Rusijos žiedo meistrų – V. Dudinas, ne kartą triumfavęs nacionaliniuose čempionatuose bei daug pergalių parsivežęs iš garsiojo Niurburgringo.
Trečiąją vietą iškovojo 314 ratų įveikusi „Juta-Statoil tepalų“ komanda - Audrius ir Jonas Gelžiniai, Arūnas Bartusevičius ir Vytautas Švedas, vairavę „Audi A4“.
Neišblėsęs žvaigždžių spindesys
Pliaupusi liūtis neužgesino estrados ir pramogų pasaulio žvaigždžių spindesio, kuris šiose lenktynėse buvo itin pastebimas.
Jungtinėje TV3 ir „Topo centro“ komandoje visu ryškumu spindėjo jos narės –seksualiosios dainininkės Violetos Riaubiškytės žvaigždė, o dar didesnes žiūrovų simpatijas šiai ekipai kėlė skandalingojo provokatoriaus, TV3 laidos „Kyškis“ vedėjo Vytauto Šapranausko - DJ Momo - paskyrimas komandos vadovu.
„Neabejoju, kad vadovausiu gerai. Itin pasirūpinsiu mūsų žaviąja Violeta, kuriai iš paskos važiuos specialus automobilis su sūkurine vonia, o neseniai iš Tailando atvykęs masažo specialistas bus pasirengęs padaryti jai atpalaiduojantį masažą“,- nesikuklino DJ Momo.
Tačiau kandžiajam V. Šapranauskui bene labiausiai patiko lenktynių trasa. Vienintelė tokia Lietuvoje, kurioje policija nebaudžia už greičio viršijimą...
Šapras ir šiose lenktynėse įrodė beesąs ne iš kelmo spirtas. Jo vadovaujama ekipa kartu su V. Riaubiškyte džiaugėsi septintąja bendrosios įskaitos vieta.
Prasčiau sekėsi „Kauno grūdų“ komandai, kurioje lenktyniavo dar vienas pramogų pasaulio ryklys Žilvinas Žvagulis, sudėjusiai ginklus dėl pakabos gedimo.
10 žurnalistų autoklubo delegatų
Kokių rezultatų galima tikėtis milžinišką ažiotažą sukeliančiose ir tuziną „Porsche“, „Audi RS“, BMW, „Volkswagen GTI“, :Subaru“ ir kitų greitų bolidų pritraukiančiose žiedinėse lenktynėse startuojant su beveik keturiskart mažiau „arklių“ turinčiu „Toyota Yaris“?
Tokį klausimą sau kėlė ir šiose lenktynėse ryžosi ieškoti atsakymo 10 populiariausių šalies dienraščių, žurnalų ir televizijos laidų automobilininkams kūrėjų, susibūrusių į dvi „Toyota – žurnalistų autoklubas“ komandas. O joms vadovavęs Arnas Paliukėnas, beje, tokią pat misiją atlikęs ir visose penkeriose iki tol vykusiose 1000 km lenktynėse ir ne vieną ekipą atvedęs iki prizininkų garbės pakylos, pasirinko „įpareigojančius“ startinius numerius – 69 ir 96…
„Be abejonės, neįstengsime konkuruoti su itin galingą techniką ir solidžius biudžetus turinčiomis komandomis. Tačiau esame įsitikinę, kad visos lenktynės gali baigtis pergale, jei sugebi įveikti savo baimes ir visus kompleksus, pažaboti užplūstančias emocijas, išvengti klaidų važiuodamas taip greitai, kaip tik leidžia automobilio techninės charakteristikos – esi nugalėtojas. Įveikti save visuomet sunkiausia“, – sakė tuometinis Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Juozas Vilūnas.
Žurnalistų autoklubo komandos pateisino ne tik kolegų lūkesčius. Su kukliu „Toyota Yaris“ pirmoji klubo komanda (Linas Butkus, Renaldas Gabartas, Mindaugas Grinius, Dainius Leonavičius ir Vitoldas Milius) džiaugėsi aukšta dešimtąja bendrosios įskaitos vieta, o antroji, kurioje lenktyniavo Stasys Grigaliūnas, Artūras Pakėnas, Andrejus Putilovas, Arūnas Volungevičius ir V.J. Vilūnas, tenkinosi 18-ta vieta.
Tai tik keletas ryškesnių epizodų iš įdomių, neeilinį puslapį lietuviškojo 1000 km maratono istorijoje palikusių 2005 m. „Horn Grand Prix 1003 km lenktynių“.
Naujausi komentarai