B. Vanagas pirmajame greičio ruože į finišą partempė V. Žalą

  • Teksto dydis:

Sekmadienį, sausio 3-iąją, į starto pozicijas pagal prologo rezultatus sustatyti Dakaro dalyviai pagaliau įveikė pirmąjį 2021 metų ralio maratono greičio ruožą. „Inbank Toyota Gazoo Racing Baltics“ ekipažui, Benediktui Vanagui su Filipe Palmeiro, į finišą teko partempti Vaidotą Žalą su Paulo Fiuza. Sukabinti trosu ekipažai taip ir finišavo vienas paskui kitą, preliminariai – pirmajame 30-tuke.

B. Vanagas jau greičio ruožo pradžioje neteko dviejų atsarginių ratų – prakirto vieną padangą, o iš kitos išėjo oras. Vieną kartą stojo pažiūrėti pagalvojęs, kad nuleido ratą, bet paaiškėjo, kad tai buvo tik daviklio klaida. Taip pat su F. Palmeiro buvo paklydę, o likus maždaug 25 kilometrams iki finišo sustojo partempti trasoje sustojusio V. Žalos.

„Jei prologas buvo greitas ir sklandus, tai šiandien visomis įmanomomis prasmėmis patyrėme tikrąjį Dakarą. Pamačiau Vaidotą ir sustojau pažiūrėti, kuo galiu pagelbėti. Kai jis parodė į trosą, tapo viskas aišku. Žinau, ką reiškia stovėti trasoje, todėl nedvejojau“, – apie suteiktą pagalbą kalbėjo sportininkas.

Prakirtę ratus sumažino tempą

B. Vanagas juokavo, kad Saudo Arabijoje daiktai turbūt vadinami kitais vardais. Nors organizatoriai žadėjo, kad 40 proc. greičio ruožo sudarys žemė, daugiausiai tai buvo akmenys. Jau greičio ruožo pradžioje prakirtęs du ratus nusprendė sumažinti tempą.

„Galbūt turėčiau liūdėti, bet šiandien viskas įvyko ne visai pagal planą. Kita vertus, Dakare esu ne pirmą kartą todėl žinau, kad visa tai – žaidimo dalis. Norisi, kad viskas klostytųsi sklandžiai, bet dažniausiai būna kitaip“, – kalbėjo lenktynininkas.

Organizatorių naudojama GPS įranga ir šiais metais atsisako tiksliai fiksuoti B. Vanagą su F. Palmeiro. Pasiklydę duomenys varžybų sistemą pasiekdavo gerokai pavėluotai ir tik ties kiekviena žyma galiausiai užfiksuoti rezultatai leido komandos gerbėjams lengviau atsikvėpti.

Intriga nuo pirmųjų kilometrų

V. Žala buvo nusiteikęs pakartoti daug kam siurprizu tapusį jo pasirodymą pirmajame praėjusių metų Dakaro greičio ruože. Įveikęs 71 kilometrą jis turėjo 30 sekundžių persvarą prieš antroje vietoje tuo metu buvusį Stephane'ą Peterhanselį. Lietuvis palaikė įspūdingą tempą, tačiau sugedus „Mini“ sankabai nebegalėjo važiuoti savo eiga ir pasitraukė iš kovos dėl aukščiausių pozicijų.

Aukšto lygio varžybų trūkumas šiais metais Dakare lėmė itin didelį užsidegimą ir norą varžytis. Inauguraciniame greičio ruože į kovą tarp S. Peterhanselio ir V. Žalos dar įsiterpė ir Carlosas Sainzas. 58-erių ispanas prologe prakirto savojo „Mini“ bagio ratą ir sekmadienį startavo tik iš 28-os pozicijos.

Įpusėjus greičio ruožui pirmąją ir trečiąją vietas skyrė tiek kiek daugiau nei 1 minutė. Energingas C. Sainzo spurtas antroje etapo dalyje atnešė pirmąją pergalę „X-Raid Mini“ komandai. Prologo lyderis Nasseras Al-Attiyah su „Toyota Hilux“ nuo jo atsiliko daugiau nei 12 minučių.

Daug galimybių pasiklysti

Pirmojo greičio ruožo trasa ėjo daugiausiai dykumoje pavienių automobilių paliktomis vėžėmis. Tai pernelyg nepalengvino navigacijos iššūkių, nes ekipažams reikėjo greitai susiorientuoti pasirenkant kelią tarp slėnių ir kertant tik vietiniams pažįstamas sankryžas.

Sekmadienį sportininkai iš viso turėjo įveikti 623 kilometrus nuo Džidos iki Bišos, iš jų 277 kilometrus sudarė greičio ruožas. Saudo Arabijai būdingų akmenuotų atkarpų nebuvo daug, tačiau padangas norėję išsaugoti dalyviai jose turėjo būti itin dėmesingi.

Ypatingai atsargiai turėjo elgtis motociklų įskaitos dalyviai, kuriems 2021 metais įvesta nauja taisyklė – per visus 12 etapų jie gali pakeisti ne daugiau kaip šešias galines padangas. Taip organizatoriai bando sumažinti lenktynių tempą ir užtikrinti sportininkų saugumą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių