Pereiti į pagrindinį turinį

B. Vanago komanda pasitraukia iš Dakaro

2017-01-05 14:25
DMN inf.

Techniniam gedimui ir gamtos sąlygoms užkirtus kelią įveikti trečiąjį Dakaro greičio ruožą, Benedikto Vanago „General Financing team Pitlane” komanda traukiasi iš sudėtingiausių pasaulio bekelės lenktynių.

„Pirma mintis, kurią prisiminiau, kai priėmėme šį sprendimą, buvo Lietuvos užsienio reikalų ministro Lino Linkevičiaus per BBC laidą „Hard Talk” pasakyta frazė: "It's not professional to be disappointed" („Neprofesionalu būti nusivylusiu”). Kad trečia diena bus įdomi, žinojome iš anksto. Tačiau ne tokia, kokią patyrėme mes”, – rašė ketvirtadienį B. Vanagas savo paskyroje „Facebook”.

B. Vanago ir šturmano iš Lenkijos Sebastiano Rozwadowskio ekipažas trečiadienį Tukumane startavo nusiteikęs lenktyniauti tiksliai, bet greitai.

„Starto pozicija užsitarnavome tikrai neblogą – tarp varžovų 2 min. intervalas. Priekyje stovintys varžovai, matydami mūsų greitį, patys atėjo pasakyti, kad išgirdus signalą iškart pasitrauks. Pozityvu ir garbinga”, – sakė B. Vanagas.

Sankabos gedimas

Pirma greičio ruožo dalis buvo tikrai sunki automobiliui, daug akmenų, dirvožemio išgraužų, klampaus smėlio. Nuvažiavus apie 20 km, B. Vanagas pajautė, kad pradeda buksuoti sankaba.

„Keistas jausmas, ypač žinant, kad nauja sankaba įdėta prieš lenktynes, turėtų atlaikyti visą Dakarą. Saugumo sumetimais mes keičiame ją per poilsio dieną. Greičio ruože sankaba veikia nuolatos, bėgius jungiame be sankabos. Tad sudeginti jos pats neturėjau šansų. Sumažinau tempą, važiavau žemesniais bėgiais. Tai nepadėjo. Dar po 10 km sustojome be tolimesnio šanso net pajudėti iš vietos”, – pasakojo B. Vanagas.

Iš pradžių reikėjo diagnozuoti gedimą. Ekipažas rado ant apsaugos ties sankaba išbėgusį skystį.

„Didžiausia tikimybė – sugedo guolis, iš paskos nusinešdamas ir sankabą. Vienintelis sprendimas tokiu atveju, žinant, kokia laukia tolimesnė trasa, sankabos keitimas. Tai reiškia ir greičių dėžės nuėmimą. Lauko sąlygomis tai didelis iššūkis”, – rašė B. Vanagas.

Su „Toyota” gamyklinės komandos vadaviete buvo sutarta, kad jų techninės pagalbos sunkvežimis trasoje paliks reikalingas detales ir pusvalandį padės tvarkytis prie automobilio. „Žinant, kad sankaba yra ne „Toyota” gamybos, tai buvo kilnus sprendimas. Ačiū”, – sakė Lietuvos lenktynininkas.

Smėlio audra ir liūtis

Remontą baigti pavyko tik 22 val., kai jau buvo tamsu. Dar remonto metu ekipažą užklupo didžiulė smėlio audra, perėjusi į liūtį.

Pagal varžybų reglamentą ekipažas, įveikęs trasą, turėjo pasirodyti valandą prieš pirmo automobilio startą.

„Tai reiškė, kad tam padaryti turėjome 8 val. Tačiau po liūties per porą valandų susikaupęs vanduo išdžiūvusias upių vagas, kuriomis turėjome važiuoti, pavertė dažnai iki pusantro metrų gylio kunkuliuojančiomis upėmis. Turint galvoje, kad naktį beveik nieko nesimato, tapo aišku, kad per šį laiką įveikti distancijos neturime net teorinės galimybės. Pasitarę su S. Rozwadowskiu, priėmėme nelengvą sprendimą rasti kelią į bivuaką”, – pasakojo B. Vanagas.

Pataisytas „Toyota Hilux” pasiekė stovyklavietę, tačiau pagal lenktynių reglamentą teisėjai turi diskvalifikuoti ekipažą, jei šis nebaigia greičio ruožo. Sprendimas turėjo būti priimtas ketvirtadienio vakarą.

„Nors esame įrašyti į šiandienos starto tvarką, žinome taisykles ir jas gerbiame. Šiuo metu ruošiame artimiausios savaitės planą ir kaupiame jėgas ateities startams”, – rašė B. Vanagas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų