Pereiti į pagrindinį turinį

D. Butvilas: laukia vienos svarbiausių šio sezono lenktynių

2015-09-23 19:25
BNS inf.
Dominykas Butvilas
Dominykas Butvilas / Organizatorių nuotr.

Dominykas Butvilas jau ateinantį savaitgalį startuos Europos ralio čempionato (ERC) Kipro ralyje. Dar prieš kiek daugiau nei savaitę pirmą kartą vykusiame "DHL Rally Elektrėnai" startavęs ir Lietuvos sirgalius džiuginęs D.Butvilas, jau treniruojasi Kipro keliuose ir siekia simboliškai įsirašyti į Europos ralio istoriją.

"Nežinau, ar buvo lietuvis važiavęs Kipro ralio keliais, bet šiais metais jau bus. Kaip Vytautas LDK laikais, aš irgi noriu įsmeigti Lietuvos vėliavą į Europos ralio istoriją prie Viduržemio jūros krantų. Žirgui sūraus vandens gerti neliepsiu, bet trijų šimtų arklių kaimenė po "Subaru" kapotu gaus iš toli", - su šypsena kalba vienas greičiausių Lietuvos ralio lenktynininkų Dominykas Butvilas.

Kipro ralis pakankamai unikalus savo kraštovaizdžiu ir kelių specifika. Pirmosios varžybos surengtos 1970 m. Nuo to laiko jis buvo įtrauktas į prestižiškiausių čempionatų kalendorius - WRC (World Rally Championship), IRC (Intercontinental Rally Challenge), ERC (European Rally Championship), MERC (Middle East Rally Championship). Kipras nėra didelė rinka automobilių gamintojams, o būtent tai būna vienas pagrindinių kriterijų Tarptautinei automobilių sporto federacijai (FIA) svarstant ralius - kandidatus. Kipre gyvena mažiau žmonių nei Estijoje, tačiau jie turi ypatingų trasų, dėl kurių šios varžybos tampa patrauklios.

Pasaulio čempionate Kipro ralis garsėja kaip lėčiausios ir dažnai pačios karščiausios varžybos.

"Nustebsite, - pabrėžia D.Butvilas, - lėčiausias ralis? Yra ruožų, besidriekiančių ant žvyro kalnuose. Kelias vietomis toks vingiuotas, jog net greičiausi pasaulio ralio automobiliai nesiekia vidutinio 80 km/h greičio. Važiuojant lėčiau automobilis mažiau vėsinasi, temperatūra salone kyla, kaista ir visi agregatai. Tai reikalauja papildomos ištvermės ir iš pilotų. Žinoma, ne visi ruožai tokie lėti. Pastaraisiais metais ralis vis greitėjo, o dalis trasų driekėsi ir asfalto danga", - dėsto pirmasis Lietuvos lenktynininkas, besivaržantis Europos ralio čempionate.

Būsimame Kipro ralyje labai didelę svarbą turės geras automobilio balansas, kuris leis važiuoti greitai tiek ant asfalto, tiek ant žvyro.

"Tam reikia didelių kompromisų, nes pilnai vienai dangai paruošta mašina gerokai skiriasi nuo kitos. Mano manymu, važiuosime daugiau žvyrui pritaikyta mašina. Patirtis rodo, kad su žvyriniais nustatymais ant asfalto gali važiuoti greičiau, nei atvirkščiai - su asfaltiniais ant žvyro. Ta pati logika tinka ir padangų pasirinkimui. Nors naudosime itin kietas ir tvirtas žvyrines padangas, jos turėtų gerai dirbti ir ant karšto asfalto. Su šiomis padangomis dar turiu labai mažai patirties, todėl per trumpas treniruotes turėsiu maksimaliai greitai jas išstudijuoti ir priderinti savo vairavimo stilių", - teigia D. Butvilas.

Europos ralio čempionate (ERC) yra 10 etapų. Po septynių ralių pirmauja Kajetanas Kajetanovičius iš Lenkijos su "Ford Fiesta R5". Antroje vietoje - pagrindinis jo konkurentas iš Airijos Craigas Breenas su "Peugeot 208 R5". Trečias - rusas Aleksejus Lukjanukas su "Ford Fiesta R5".

"Kajetanas yra mano kolega ir bičiulis, todėl aš asmeniškai labai džiaugiuosi dabartine jo padėtimi. Jis irgi ne vienerius metus važiavo toje pačioje "Subaru Poland Rally Team" komandoje, kurioje dabar startuoju ir aš. Daugkartinis Lenkijos čempionas yra vienas greičiausių pilotų visoje Europoje. Junior klasėje čempionas jau yra - švedas Emilis Bergkvistas su "Opel Adam R2", - trumpai situaciją čempionate pristato lietuvis.

"ERC2 klasėje, kurioje startuojame mes, vėl nusimato aštri kova. Aštuoni dalyviai užsiregistravo lenktynėms. Yra net trys vietiniai kipriečiai su "Mitsubishi" automobiliais, kurie bus greiti. Jie išmano lenktynių specifiką, moka pasirinkti tinkamiausias padangas ir mašinos nustatymus. Žinoma, didesnė konkurencija gali ir padėti laimėti daugiau taškų. Optimistiškiausiu scenarijumi, jeigu pavyksta laimėti, o konkurentai atsilieka keliomis vietomis, įmanoma sumažinti atitrūkimą čempionate. Šiuo metu esame trečioje vietoje ir tik maksimalus taškų bagažas iš Kipro yra mus tenkinantis rezultatas. Kovosiu dėl pergalės, nes tai, galbūt, svarbiausios sezono varžybos. Nuo jų priklausys tolesnė čempionato eiga mūsų komandai", - atsargiai apie būsimą etapą kalba Dominykas Butvilas.

Europos ralio čempionato etapas Kipre startuoja penktadienį ir finišuos sekmadienį. Po septynių ERC etapų Dominykas Butvilas užtikrintai užima trečiąją poziciją ERC2 klasėje, nusileisdamas tik antrąją poziciją užimančiam vengrui Davidui Botkai ir čekui Vojtechui Stajfui.

Lyderių rikiuotė bendroje ERC įskaitoje po 7 etapų (klasifikuoti 53 sportininkai):

1. Kajetan Kajetanowicz (Lenkija)                 159 tšk.

2. Craig Breen (Airija)                           136

3. Aleksej Lukjanuk (Rusija)                      105

4. Robert Consani (Prancūzija)                     55

5. Siim Plangi (Estija)                            43

6. Bruno Magalhaes (Portugalija)                   38

7. Jaromir Tarabus (Čekija)                        37

8. Jan Kopecky (Čekija)                            36

9. Freddy Loix (Belgija)                           35

10.Dominykas Butvilas                              33

  

Lyderių rikiuotė bendros čempionato įskaitos ERC2 klasėje po 7 etapų (klasifikuota 15 lenktynininkų) :

1. Vojtech Stajf (Čekija)                         167 tšk.

2. David Botka (Vengrija)                         155

3. Dominykas Butvilas                             113

4. Siim Plangi (Estija)                            63

5. Tibor Erdi (Vengrija)                           44

6. Aleksej Lukjanuk (Rusija)                       39

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų