Nauja šalis
Liko mažiau nei mėnuo iki to laiko, kai Dakare dalyvaujantys lenktynininkai turės pristatyti savo techniką į Le Havro jūrų uostą Prancūzijoje, iš kurio išplauks laivas į Pietų Ameriką, kur nuo 2009 m. vyksta Dakaro ralis, bandantis prisijaukinti naują pavadinimą – Odisėja.
Jau nuo balandžio mėnesio žinoma, kad kitąmet sausio 2–14 d. dalyviai aplankys tris valstybes – Argentiną, Boliviją ir pirmą kartą – Paragvajų. Būtent šioje šalyje ir prasidės dykumų maratonas. Šiemet jis turi ir neoficialų pavadinimą – Trijų sostinių Dakaras. Aukščiausią pavarą ekipažai įjungs Paragvajaus sostinėje Asunsjone. Iš čia lenktynininkai keliaus į Bolivijos kalnus, kurių vizitinė kortelė – išretėjęs deguonis. Bolivijos sostinėje La Paze, 3 tūkst. 500 m virš jūros lygio, numatyta poilsio diena. Iš Bolivijos lenktynių karavanas keliaus pietų kryptimi į Argentiną. Ten teks įveikti įvairių tipų kelius ir bekeles, kol ištvermingiausieji pasieks finišą Buenos Airėse. Organizatoriai informuoja, kad Paragvajuje vyks vienas greičio ruožas, Bolivijoje – keturi, Argentinoje – septyni. Trys etapai bus ilgesni nei 450 km, ilgiausias etapas drieksis 700 km.
Po ilgų derybų su Čilės vadovais "Amaury Sport Organisation" (ASO) bendro sprendimo nerado, tačiau greitai susitarė su Dakare debiutuosiančio Paragvajaus atstovais, kuris prisidėjo prie jau tradicinių garsiojo maratono valstybių – Argentinos ir Bolivijos. Garsiai kalbama, kad Čilės atstovai dėl sunkios finansinės padėties šalyje nesutiko mokėti 5 mln. JAV dolerių Dakarą organizuojančiai ASO ir atsisakė minties tapti viena iš garsiausią dykumų ralį priglausiančių šalių. Tikimasi, kad Pietų Amerikos širdimi vadinamas Paragvajus dalyviams pasiūlys tradicinių Dakaro elementų – dulkių, smėlynų ir akmeningų vietovių.
Sausis Paragvajuje gali būti itin karštas ir drėgnas. Pietvakarinėje šalies dalyje vyrauja dykynės su siaurais keliukais tarp krūmų. Iš pažiūros paprasta trasa, nuvažiavus pirmiesiems automobiliams, gali tapti tikrais fesh-fesh smėlio spąstais, tad kilti rikiuotėje ar atsikovoti prarastas pozicijas šioje valstybėje bus sudėtinga.
Automobilis prieš startą
Šiemet Dakare vėl išvysime tris lietuviškus ekipažus – septintą kartą Dakare važiuos Antanas Juknevičius ir naujas jo šturmanas Darius Vaičiulis, antrą kartą dykumų maratone į kovą stos "Bee Dakar" komanda, o prie Dariaus Biesevičiaus sukurtos "bitutės" vairo sėdės Vaidotas Žala, jam talkins daugiausia šturmano patirties Dakare sukaupęs lietuvis Saulius Jurgelėnas, Dakare išvysime ir Benediktą Vanagą su Sebastianu Rozwadowskiu.
Pirmieji du ekipažai į ilgiausią dykumą maratoną leisis su praėjusiame Dakare išbandyta technika, o trečiasis važiuos visiškai nauju automobiliu, kuris ekipažo dirbutvėse atsidurs tik kito mėnesio pradžioje. Vadinasi, B.Vanagas turės vos keletą savaičių susipažinti su automobiliu, kuris praėjusiais metais jau važiavo Dakare. "Tikėjomės, kad automobilį gausime rugsėjo pradžioje, tačiau automobilio gamintojų planai pasikeitė, tad patekome į tokią situaciją", – "Kauno dienai" sakė B. Vanagas. Jis labai nesureikšmino komandai nepalankiai susiklosčiusios situacijos, tačiau pripažino, kad dienotvarkė, kai tik automobilis pasieks komandos dirbtuves, bus labai įtempta. "Planuojame surengti keturias treniruočių sesijas. Blogiausia, susiklosčius šiai situcijai, tai, kad mes neturėsime laiko netikėtumams, tačiau tikimės, kad jų ir nebus", – sakė lenktynininkas. B. Vanagas ir S. Rozwadowskis 2017-ųjų Dakare startuos su "Toyota", kuri važiavo šių metų Dakare, tačiau ji į Lietuvą atkeliaus su visomis naujomis detalėmis, tik variklis bus nepakeistas. "Jeigu automobilio techninę priežiūrą atliktų "Overdrive" kompanija, gautume ir naują variklį, tačiau mes turime savo mechanikus, puikiai išmanančius savo darbą, tad gamyklinės komandos palaikymo atsisakėme", – tikino B. Vanagas.
Paklaustas, ar pakaks tų kelių savaičių susipažinti su naujuoju automobiliu, sportininkas teigė, kad nesijaučia taip, kad prie automobilio reikėtų ilgai pratintis. "Tiek automobilis, tiek Dakaras man yra pažįstami, tad tikrai tikiu, kad po kelių treniruočių pajusiu, ko reikia automobiliui, jį sureguliuosime, ir šis etapas bus baigtas", – optimizmo neslėpė B. Vanagas.
Pasiruošęs geriausiai
Visiškai kitaip artėjančiam Dakarui ruošėsi ir vis dar ruošiasi kiti du lietuvių ekipažai. Tikriausiai geriausiai pasiruošusiu reikėtų vadinti A.Juknevičių, kuris birželį dalyvavo Kazachstano ralyje, kuris kitąmet bus vienas iš Tarptautinės automobilių sporto federacijos (FIA) organizuojamo "Cross Country Rally" etapų. Šiose varžybose standartiniu "Nissan Patrol" T2 startavęs lietuvis užėmė pirmąją vietą klasėje. "Šios varžybos buvo puiki vieta tobulinti įgūdžius tradicinių ralio reido varžybų sąlygomis. Trasos čia labai panašios į Afrikoje vykusį Dakarą – klampinantis smėlis ir stačios kopos standartiniams automobiliams yra tikras iššūkis. Tai labai geras būdas pasitikrinti savo ištvermę ir palaikyti formą ruošiantis Dakaro raliui", – tvirtino pašnekovas.
Šiemet Dakaro ralio organizatoriai dalyviams kaip tik ir pažadėjo, kad bus daugiau smėlynų, tačiau A. Juknevičius tvirtino kol kas nesidžiaugiąs tokiais pažadais. "Tokias organizatorių kalbas girdžiu nebe pirmus metus, tačiau viskas pasibaigia tuo, kad kelių šimtų ilgio greičio ruože atsiranda vos 20–30 km smėlinga atkarpa, tad apie tai, ar organizatoriai išpildė savo pažadus ir Dakarą Pietų Amerikoje padarė panašesnį į tą, kuris vykdavo Afrikoje, bus galima pasakyti tik kitų metų sausio 17-ąją, kai lenktynės bus pasibaigusios", – kritiškai organizatorių pažadus vertino "Kauno dienos" pašnekovas. Praėjusiame Dakare smėliuočiausiame greičio ruože A. Juknevičius pasiekė geriausią rezultatą ir finišo liniją kirto septynioliktas.
A. Juknevičius kitų metų Dakare važiuos jau patikrintu automobiliu, kuriuo startavo ir 2016-ųjų dykumų ralio maratone. "Praėjusiais metais automobilį gavome tik rugsėjo mėnesį, tad neturėjome daug laiko su juo susipažinti. Šiemet viskas kitaip. Automobilis surinktas ir perrinktas kelis kartus. Per artimiausias dienas išlėksime jį dar išbandyti. Dažniausiai nuvažiavus kelis šimtus kilometrų darbo režimu taisytinos vietos išryškėja", – pasiruošimo detales vardijo sportininkas.
Šiemet šalia A. Juknevičiaus sportiniame automobilyje sėdės kitas šturmanas – į dulkėtą Dakarą leisis Darius Vaičiulis, pakeitęs Mindaugą Slapšį. Būsimas Dakaro naujokas jau yra startavęs ralio reido varžybose – 2008-aisiais kartu su Antanu Juknevičiumi laimėjo Sacharos dykumoje vykusias "Libya Desert Challenge" varžybas. Kalbėdamas apie ekipažo pokyčius A. Juknevičius nestokojo geros nuotaikos. "Dakaras kasmet kyla vis aukščiau. Šiemet net septynias dienas teks praleisti Bolivijoje, kur vidutinis aukštis sieks apie 3 km – čia vienareikšmiškai pravers alpinisto įgūdžiai", – juokavo lenktynininkas.
Tobulino automobilį
Didžiausiais Dakaro optimistais praėjusiais metais praminti V. Žala ir S. Jurgelėnas su komanda vasarą praleido tobulindami automobilį, kurio kaprizai praėjusiame Dakaro maratone ekipažui neleido pasiekti aukštų rezultatų, tačiau atrodo, kad ateinančiame Dakare, bėdų, kuriuos kišo pagalius į ratus 2016-aisiais, nebebus. "Turėjome itin daug testų, automobilį Darius Biesevičius nuolat tobulina, keičiame senas dalis naujomis, automobilis jau yra ne vieną kartą išrinktas ir vėl surinktas", – apie pasiruošimo procesą pasakojo S. Jurgelėnas.
Birželio mėnesį komandos bazėje lankėsi ir inžinierius iš Belgijos, kuris perprogramavo automobilio kompiuterį. Kaip sako komandos nariai, buvo išgydytos svarbiausios ligos, kėlusios daugiausia problemų pernai. "Patobulinome degalų padavimo sistemą, pakeitėme tarpinį oro aušinimą ir dar daug kitų dalykų, kuriuos pastebėjome praėjusiame Dakare ir testų metų. Tikiu, kad 2017-ųjų Dakaras bus visiškai kitoks", – viltimis su skaitytojais pasidalijo "Bee Dakar" ekipžo narys.
S. Jurgelėnas vadinamas Dakaro enciklopedija ir nors apie artėjantį Dakarą dar nėra daug duomenų, jis šiek tiek daugiau papasakojo, kas laukia sportininkų po starto sausio 2-ąją. "Kol organizatoriai nepaskelbė daugiau detalių, kalbėjimas apie trasą yra labiau būrimas iš kavos tirščių, tačiau iš tos informacijos, kuri dabar prieinama, matau, kad Bolivijos aukštikalnės organizatoriai parengė daug naujų trasų – iš viso šešis smėlio greičio ruožus ir tik atskirai jų ruožai bus pažįstami iš praėjusių metų Dakaro lenktynių. Organizatoriai žada, kad bus pasunkinta ir navigacija, tačiau taip pat jie kalbėjo ir prieš 2016-ųjų Dakarą, tačiau sudėtingiau, matyt, buvo tik pirmiesiems ekipažams, o Dakaro pabaiga labai panaši į tokią, kokia buvo", – kalbėjo S.Jurgelėnas.
"Bee Dakar" komandos šturmanas tvirtino, kad nėra lengvų Dakaro lenktynių. Jeigu pasirenkamos lengvesnės trasos, lyderiai diktuoja didesnį greitį, taigi lengviau važiuoti nepasidaro. "Mūsų ekipažui, vertinant automobilį, kuriuo važiuojame, palankiausia būtų kuo įvairesnės trasos, kuriose reikėtų daugiau navigacijos ir automobilio valdymo žinių nei ilgi ir platūs greičio ruožai", – pasakojo S. Jurgelėnas.
Naujausi komentarai