Pereiti į pagrindinį turinį

Europos automobilių kroso čempionato etape – P. Pleskovo triumfas

2016-07-04 18:00
BNS inf.

Kiekvienas nesėkmių ruožas visada turi pradžią ir pabaigą. Klaipėdos TSK „Baltijos sportas“ pilotas Paulius Pleskovas, vienintelis iš Lietuvos autokroso meistrų medžiojantis svarbiausią Senojo žemyno trofėjų, po komplikuotos 2016-ųjų sezono pradžios pagaliau džiaugiasi pergale. P. Pleskovas laimėjo ketvirtojo etapo lenktynes Čekijoje „Nova Paka“ trasoje.

Paulius Pleskovas
Paulius Pleskovas / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Gegužės pabaigoje Vokietijoje „Seelow“ trasoje prasidėjusios šių metų Europos automobilių kroso čempionato kovos buvo paženklintas skaudžiu P. Pleskovo susidūrimu su Rusijai atstovaujančiu Ašotu Ervadianu. Pastarojo sportininko vairuojamas „VW Polo“ pusfinalyje taip rėžėsi į lietuvio „Ford Focus“ galą, kad po kontakto dėl žiaurų kėbulo deformacijų lietuvis net negalėjo startuoti finale.

Antrojo pirmenybių etapo Vilkyčiuose metu klaipėdietis atrodo turėjo visus šansus pasinaudoti namų sienų privalumais, tačiau finale fortūna P. Pleskovui atsuko nugarą: jam ne tik nepavyko starte aplenkti pagrindinių konkurentų, bet vėlesnėje kovoje dėl vietos ant podiumo su čeku Martinu Samohylu, teisėjai įžvelgė neleistinų mūsiškio veiksmų ir atitinkamai nubaudė.

Trečiasis etapas Vokietijoje, greta Kunevaldės miesto esančioje „Matschenberg Offroad Arena“ trasoje vėl virto nedideliu košmaru – lietuvio pilotuojamo „Ford Focus“ variklio turbina subyrėjo vos prasidėjus oficialioms treniruotėms, o atsarginis agregatas „viso gero“ pasakė antrojo kvalifikacinio važiavimo metu.

Parėjusį savaitgalį Čekijos „Nova Paka“ trasoje surengtos ketvirtojo etapo kovų pradžia taip pat nežadėjo nieko gero. Vietiniai kroso meistrai kvalifikaciniuose važiavimuose leido suprasti, kad nepakęs nei vieno trasoje sugebančio judėti greičiau už juos ir stabdys visomis įmanomomis priemonėmis. Ką tai reiškia P. Pleskovas pajuto nuo pat kontrolinių važiavimų, kai kilo rimtų abejonių kodėl oficiali laiko matavimo įranga fiksuoja skirtingus rezultatus, nei mato visą trasą apsėdusi žiūrovų armija – P. Pleskovas akivaizdžiai artėja prie anksčiau trasoje pasirodžiusių varžovų, tačiau jo rato įveikimo laikai kažkodėl prastesni.

Vėliau kvalifikacinių važiavimų metu klaipėdiečio „Ford Focus“ kaip per „bulių kautynes“ audė iš pradžių Otakaras Vyborny'as, vėliau M. Samohylas. Šių atakų rezultatas – išmušti galiniai ratai ir taip „pagerinta“ važiuoklės geometrija, kad norėdamas įveikti posūkius klaipėdietis buvo priverstas rankiniu stabdžiu koreguoti trajektoriją.

Neapsikentęs tokių triukų, su automobilio viduje esančios kameros užfiksuotais vaizdais P. Pleskovas nukeliavo pas teisėjus ir paprašė jų įvertinti ar stabdymo būdas „atsitrenkiant į geresnėje pozicijoje važiuojantį varžovą“ iš tiesų atitinka FIA skelbiamas taisykles ir nuo šiol yra legalus? Arbitrai išklausė pretenzijas ir liepė laukti, tačiau galutinis jų verdiktas paliko be žado: kadangi organizatorių filmuotoje medžiagoje kaip tyčia „nieko tokio“ nesimato, o teisėjas bokštelyje – koks sutapimas – taip pat kaip tyčia buvo nusisukęs ir nieko nematė, lietuvis savo pretenzijas gali susikišti ten „kur saulė niekada nešviečia“.

Telefonu pasakodamas apie šiuos nuotykius P. Pleskovas prisipažino, kad tuo metu viską, kas prasideda raide „č“ buvo pasiruošęs sudraskyti į smulkius skutelius. Emocijoms kiek atslūgus klaipėdietis būtent taip ir padarė.

„Po kiekvieno važiavimo organizatoriai bandydavo lyginti molingoje trasoje atsiveriančias duobes ir, kovodami su dulkėmis, gausiai laistė gruntą. Dėl pastarosios priežasties keliose pavojingose vietose susiformavo balos, vertusios keisti trajektoriją ar važiavimo stilių. Iš pirmosios eilės finale startavę čekai nenorėjo daryti nei vieno, nei kito, todėl jau trečiame posūkyje lyderių – Vaclavo Fejfaro su M. Samohylu mašinos susikibo šonais ir plojosi į atitvarus. Po tokios jų dovanėlės man beliko laimėti finalą, ką sėkmingai padariau. Išvada – Dievas yra!,“ – džiaugėsi P. Pleskovas.

Antrąją vietą šiame etape sugebėjo užimti kroso profesionalė iš Vokietijos Grit Hennersdorf su „CitroenDS3“, o trečias finišo liniją kirto pirmenybių lyderis O. Vyborny'as („Mitsubishi Mirage“).

Taip susiklosčius įvykiams P. Pleskovas „uždirbo“ 31 tašką ir stipriai pataisė situaciją bendroje įskaitoje. Nors po keturių etapų klaipėdietis liko penktas, dabar lyderiai pasiekiami ranka.

Lyderių rikiuotė po keturių 2016-ųjų Europos automobilių kroso čempionato etapų:

1. Vaclav Fehevar (Čekija), „Škoda Fabia“        118 tšk.

2. Otakar Vyborny (Čekija), „Mitsubishi Colt“    114

3. Martin Samohyl (Čekija), „Škoda Fabia“        103

4. Aleš Fučik (Čekija), „Škoda Fabia“             88

5. Paulius Pleskovas (Lietuva), „Ford Focus“      85

6. Grit Hennersorf (Vokietija), „Citroen DS3“     61

7. Lukaš Červeny (Čekija), „Škoda Fabia“          58

8. Jan Brožek (Čekija), „Škoda Fabia“             54

9. Rob Van Kuringe (Olandija), „Škoda Fabia“      44

10.Adam Kis (Vengrija), „Mitsunbishi  Colt“       44

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų