Garsios lenktynės įkvėpė iššūkiams Pereiti į pagrindinį turinį

Garsios lenktynės įkvėpė iššūkiams

2007-12-21 00:00

Startuoti „Porsche Mobil1 Supercup“ lenktynėse – vadinasi, mesti iššūkį gyvoms automobilių sporto pasaulio legendoms.

Startuoti „Porsche Mobil1 Supercup“ lenktynėse – vadinasi, mesti iššūkį gyvoms automobilių sporto pasaulio legendoms.

15 metų istoriją skaičiuojančias „Porsche Mobil1 Supercup“ lenktynes sporto bendruomenė vadina neoficialiu kėbulinių automobilių pasaulio čempionatu. Startuoti jose – neabejotinai didelė garbė ir sėkmė. 2007-aisiais ji nusišypsojo vilniečiui, „Oktanas Racing Team“ pilotui Nemunui Dagiliui, sulaukusiam kvietimo užimti atsilaisvinusią vietą Vokietijos „SPS automotive performance“ komandoje.

Pokalbis su N.Dagiliu apie įgytą patirtį, laimėjimus, nusivylimus ir 2008-ųjų planus.

– Žinią apie jūsų debiutą aukščiausios prabos žiedinių lenktynių seriale nemažai besidominčiųjų automobilių sportu vadino avantiūra. Kaip pats vertinate akistatą su „Porsche Mobil1 Supercup“ pasauliu?

– Visas gyvenimas yra didelė avantiūra. Vienu žodžiu apibendrinti gautas pamokas yra labai sudėtinga. Koks aukštas šio serialo lygis gana gerai iliustruoja faktas, jog 2007-ųjų „Porsche Mobil1 Supercup“ taurės laimėtojas buvo pakviestas į gamyklinę „Porsche“ komandą 24 valandų lenktynėse Le Mane pilotuoti prototipą „Porsche Spyder RS“.

Žinojau, kas yra kas, todėl iliuzijų, kad pavyks aplenkti didžiausius kėbulinių automobilių lenktynių autoritetus neturėjau. Juo labiau kad mano, kaip sportininko, stažas yra gana kuklus, o Lietuvoje vykstančios varžybos labai mėgėjiškos. Sutikome dalyvauti šiame projekte, nes norėjosi pamatyti, kaip viskas atrodo iš arti, kaip organizuojamas komandų darbas ir taip toliau. Šia prasme gavau tikrai daug naudos.

– Kodėl savo vietą „SPS automotive performance“ komandoje perleidote kitam Lietuvos sportininkui Andžejui Dzikevičiui?

– Man rūpėjo pamatyti „Porsche Mobil1 Supercup“ lygį ir realiai įvertinti savo galimybes. Šalto dušo efektą tikrai patyriau, tačiau dėl to nė kiek nesigailiu. Mėginti palaikyti lenktynių lyderių tempą kur nors Silverstono trasoje, kur vidutinis vieno rato greitis viršija 180 km/val., ir sužinoti, kas trukdo būti greitesniam, yra kur kas naudingiau, nei užlipti ant podiumo po 1000 km lenktynių Palangoje.

Lietuvoje paprasčiausiai nėra sąlygų būti tokiems pat greitiems, kokie yra „Porsche Mobil1 Supercup“ startuojantys sportininkai iš Vokietijos, Italijos ar Anglijos. Jie nuo vaikystės gyvena trasose, moka mintinai kiekvieną posūkį ir per metus 40 savaičių praleidžia kasdien važiuodami sportiniu režimu. Mesti jiems iššūkį po pusvalandžio treniruočių – neįmanoma.

Tą patį konstatavo ir A.Dzikevičius. Nors jis turi kur kas ilgesnį lenktyniavimo stažą, o pastaruosius dvejus metus gyveno Vokietijoje, nustebinti „Porsche Mobil1 Supercup“ pasaulio nepavyko. Nors Andžejus tikrai geras pilotas.

– Kas nuvylė?

– Niūriausius įspūdžius parsivežiau iš Silverstono, kai treniruotėje, važiavęs vos 10 minučių, išvydau juodą vėliavą – nurodymą sukti į serviso zoną esą dėl kažkokio gedimo. Čia automobilį apžiūrėję mechanikai nieko įtartino nepastebėjo. Grįžau į trasą, tačiau po kelių ratų vėl buvau sustabdytas ir netgi gavau baudą. Už ką – taip ir liko neaišku.

– 2008-aisiais ketinate vėl startuoti šiose lenktynėse?

– Pasitraukę iš taurės varžybų mes pakankamai intensyviai treniravomės keliose trasose. Tikiuosi, kad tapome greitesni. Kita vertus, mes negalime atsisakyti daugybės įsipareigojimų, susijusių su verslu, ir stačia galva pasinerti į lenktynių pasaulį. Planuoju startuoti keliuose etapuose trasose, kuriose teko daugiau padirbėti.

– Kokių planų dar turite?

– Viena mūsų komandoje svarstomų idėjų – startuoti 24 valandų lenktynių čempionate. Yra ir dar keletas patrauklių idėjų, tačiau kaip viskas susiklostys, kalbėti dar anksti.

 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų