Pereiti į pagrindinį turinį

Iki Dakaro toli, bet lietuviai nesnaudžia

2024-05-25 09:12
DMN inf.

Lietuvių pamėgtas Dakaro ralis nepaliks Saudo Arabijos ir 2025-aisiais, bet naujovių jame netrūks. Tai tapo aišku bekelės varžybų prezentacijoje, kurią įdėmiai stebėjo ir greičiausias Lietuvos atstovas Mirtininkų maratone Benediktas Vanagas.

Lyderis: B. Vanagas, šiemet įsiveržęs į greičiausiųjų dešimtuką, tikisi pratęsti rekordinę seriją.
Lyderis: B. Vanagas, šiemet įsiveržęs į greičiausiųjų dešimtuką, tikisi pratęsti rekordinę seriją. / V. Pilkausko nuotr.

Į Afriką negrįš

Prezentacijos metu buvo atskleistas preliminarus 47-ųjų istorijoje lenktynių maršrutas ir pakoreguoti varžybų principai. Saudo Arabijoje vyksiantis Dakaro ralis prasidės kitų metų sausio 3 d. Bišos mieste ir baigsis sausio 17 d. Šubaitoje – dviejose vietose, gerai pažįstamose lenktynių dalyviams.

Dakaro ralio direktorius Davidas Castera dar sykį patikino, kad iš Afrikos kilusios, o vėliau Pietų Amerikos keliais driekęsi Dakaro lenktynės ir toliau vyks Saudo Arabijoje. Tiesa, jos kitąmet pasižymės keletu svarbių iššūkių.

Vienas iš ryškiausių pokyčių – skirtingi maršrutai automobiliams, sunkvežimiams ir motociklams penkias lenktynių dienas. Dėl to organizatoriai turėjo sukurti daugiau trasų nei įprastai. D. Castera paaiškino, kad dėl skirtingų maršrutų Dakaro dalyvių lauks trys pasikeitimai.

Pabaigoje – masinis startas

Naujovės ypač padės mėgėjams, nes anksčiau jie dėl anksti Saudo Arabiją pasiekiančios tamsos važiuodavo naktį, o dabar to daryti neteks. Vis dėlto tai lenktynių nepalengvins automobilių šturmanams, kuriems teks daugiau naviguoti, nes motociklai smėlynuose nepaliks rėžių.

Anot D. Casteros, taip siekiama didesnio saugumo: motociklininkai išvengs dulkių ir tarpusavio lenkimų su automobiliais.

2025 m. lenktynės prasidės prologu ir žiediniu greičio ruožu, kuris startuos ir baigsis Bišos bivake, o dešimtas, vienuoliktas ir dvyliktas etapai vyks tuščiausioje vietoje visoje mūsų planetoje – pavojingajame „Empty Quarter“. Ten dalyvių lauks greičio ruožai, kurių ilgis viršys 350 km. Taip pat ten drieksis garsusis 48 valandų ir maratono greičio ruožai.

D. Castera patikino, kad, nepaisant permainų, ralis daugeliu aspektų bus panašus į pernykštį. Didinant intrigą, naujovių bus įvesta paskutiniame, dvyliktame, etape, kuris baigsis masiniu startu, primenančiu senuosius Dakaro laikus.

Pagerino rekordą

Organizatoriai taip pat tęs 2024 m. pradėtą „Dakar Future Mission 1000“ programą, kurios metu kiekvieno etapo 100 km atkarpoje galės dalyvauti visos naujosiomis technologijomis aprūpintos transporto priemonės, pavyzdžiui, elektriniai ar vandeniliniai automobiliai.

„TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ komandos lenktynininkas Benediktas Vanagas neliko nusivylęs organizatorių sumanymais, bet išsakė ir abejonių.

„Saudo Arabija yra tikrai didelė valstybė, galinti pasiūlyti visų iššūkių, reikalingų didelio masto bekelės lenktynėms. Organizatoriai žadėjo daugiau smėlio ir kopų. Kritiškai žiūrėčiau į šį jų pažadą, nes tai girdime visą laiką, kai esame Saudo Arabijoje. Laikas parodys, ar šis pažadas bus išpildytas. Faktas, kad lenktynių organizatoriai daug dėmesio skiria tam, jog Dakaras būtų įsimintinas: tai ir maratoniniai greičio ruožai, skirtinga geografija ir skirtingoms dalyvių kategorijoms – skirtingos trasos“, – aiškino B. Vanagas.

47-erių vilnietis Dakaro lenktynėse ketina startuoti jau tryliktą kartą. Šiemet B. Vanagas su šturmanu iš Estijos Kuldaru Sikku pasiekė geriausią rezultatą lietuvių pasirodymo istorijoje. Duetas visureigių įskaitoje užėmė aštuntą vietą. Iki tol svarbiausioje lenktynių kategorijoje per du dešimtmečius geriausia Baltijos šalių užimta vieta buvo vienuolikta.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų