Dėl regatos taurių prasidėjusioje kovoje pirmąją dieną į priekį išsiveržė praėjusių metų nugalėtojų jachtų „Cool Water“ ir „Tango“ įgulos.
„Dažniausiai praktikoje startai daromi prieš vėją, tačiau čia, Klaipėdoje, startuojam uoste, kur vyksta intensyvus laivų judėjimas, jachtoms tenka startuoti tokioj „rankovėje“, kur pagal vėjo krypti statyti starto neišeina. Startas buvo duotas pavėjui, dar prisidėjo srovė, kuri nešė į starto liniją. Dalyviams reikėjo labai apskaičiuoti, kad nepavėluotų į startą ir nestartuotų per anksti“, – apie pirmojo etapo starto ypatybes pasakojo vyriausiais regatos teisėjas Rolandas Žentelis.
Nors tokio pobūdžio startas buvo taktinis iššūkis regatos dalyviams, jis itin džiugino stebinčiuosius regatą nuo kranto – didelės ir spalvotos pavėjinės burės starto metu Klaipėdos uosto akvatoriją, kurią buvo galima stebėti nuo Smiltynės krantinės, Kruizinių laivų terminalo ar Klaipėdos molo.
„Sąlygos etape buvo nelengvos, permainingos. Vėjo stiprumas nuolat keitėsi, buvo sudėtinga išlaikyti tą pačią poziciją. Kai kurios jachtos, tarkim, jachta „Tegu“ visada buvo šalia – visą distanciją, nuo starto iki pat finišo. Mums jie nedavė nė sekundės atsipalaiduoti“, – po finišo įspūdžiais dalinosi jachtos „Cool Water“ kapitonas Raimondas Šiugždinis.
Ši įgula po Klaipėdos miesto etapo užima pirmąją vietą kovoje dėl Didžiosios regatos taurės ir absoliučiai greičiausios jachtos titulo. Nuo jų vos viena minute atsilieka jachtos „Tegu“ (kpt. Jurgis Janulionis) įgula.
„Cool Water“ įgula pirmavo, bet mes buvom šalia, kartais, kaip sakom, per lanko šūvį. Kiti sužaidė ir nuplaukė į kiek kitą pusę, todėl šiek tiek pralošė. Kita vertus, jachtos „Extreme“ įgula mus prisivijo ir uoste jau šiek tiek buvo pradėję bauginti“, – pasakojo J. Janulionis.
Kovoje dėl Mažosios regatos taurės į priekį po pirmojo etapo išsiveržė kapitono Aido Narbuto vadovaujama jachtos „Tango“ įgula.
Nacionalines „RS-280“ jachtų klasės laivynas šiemet regatai startavo ženkliai atnaujinęs savo lenktyninį inventorių – visos šios klasės jachtos įsigijo naujas, specialiai pavėjiniams kursams ir lengvesniems vėjams pritaikytas bures.
„Ši naujų burių idėja buvo mūsų pagrindinio „RS-280“ klasės klubo iniciatoriaus Sauliaus Pajarsko. Jis sugalvojo, kad mes galim būti dar greitesni – galbūt net plaukti visos flotilės priekyje. Ši nauja burė, esant tinkamam vėjui duotų mums galimybę pradėti glisuoti – slysti vandeniu ir taip padidinti savo greitį“, – pasakojo „RS-280“ klasės jachtos „Verdenė Plius“ kapitonas Gražvydas Lukoševičius.
Pirmadienį jachtos pajuda į antrojo etapo distanciją Baltijos jūroje, o vakarop, po finišo persikels į Nidą, kur regata tęsis iki rugpjūčio 3 dienos. Iš viso šiemet regatoje dalyvauja 57 įgulos.
Jachtos regatoje varžosi dėl pergalės savo grupėje (jachtos į grupes paskirstomos pagal savo dydį ir technines savybes) bei bendroje visų dalyvių įskaitoje dėl taurių – dėl Didžiosios regatos taurės (greičiausia jachta pagal perskaičiuotą laiką distancijoje A), dėl Mažosios regatos taurės (greičiausia jachta pagal perskaičiuotą laiką distancijoje B), dėl absoliučiai greičiausios jachtos taurės bei titulo.
Naujausi komentarai