Pereiti į pagrindinį turinį

Jaunieji dviratininkai sprendė eismo taisyklių rebusus

2023-10-01 06:00

„Kiekvieno savas pomėgis: kas į kalnus kopia, kas buriuoja, o mes dalyvaujame saugaus eismo varžybose“, – šypsojosi Gintaras Urbonas. Jo vadovaujama Lietuvos automobilininkų sąjungos komanda jau 26 metus paeiliui startavo Europos saugaus eismo čempionate Juodkalnijoje.

Egzaminai: konkurso rungtyse dviratininkai turėjo laviruoti tarp kliūčių ir atpažinti ženklus. Egzaminai: konkurso rungtyse dviratininkai turėjo laviruoti tarp kliūčių ir atpažinti ženklus. Egzaminai: konkurso rungtyse dviratininkai turėjo laviruoti tarp kliūčių ir atpažinti ženklus.

Globoja pasaulinė federacija

Rugsėjo 22–25 d. Baro mieste (Juodkalnija) vyko tradicinis 36-asis Europos jaunųjų dviratininkų saugaus eismo konkursas „ETEC-2023“. Šias varžybas nuo 1986 m. organizuoja svarbiausia pasaulinė automobilių sporto organizacija – Tarptautinė automobilių sporto federacija (Federation Internationale de l’automobile). Po FIA sparnu kasmet vyksta tokios prestižinės lenktynių serijos kaip „Formulė 1“, WRC – pasaulio ralio čempionatas, Dakaro dykumų lenktynės ir kt.

Didelį dėmesį FIA skiria ir saugiam eismui propaguoti. Jau 37 metus iš eilės surengtame neoficialiame Europos saugaus eismo čempionate Juodkalnijoje dalyvavo devyniolika komandų iš aštuoniolikos Europos šalių. Lietuvai tradiciškai atstovavo LAS (Lietuvos automobilininkų sąjunga) komanda, kurią sudarė 10–12 metų vaikai (dvi mergaitės ir du berniukai) iš Marijampolės ir Vilkaviškio rajonų.

Rinktinės trenerių vadovaujamiems jauniesiems dviratininkams teko atlikti septynias praktinio vairavimo ir teorines Kelių eismo taisyklių užduotis.

Komanda: Lietuvai atstovavę Marijampolės ir Vilkaviškio vaikai pasisėmė ir žinių, ir įspūdžių. / G. Urbono nuotr.

Kaimynai – tarp lyderių

Mažieji vairuotojai turėjo įveikti kliūčių ruožą, atpažinti kelio ženklus, susiorientuoti sudėtingose kelių eismo situacijose. Ypač įdomi buvo virtualioji rungtis. Jos metu vaikai mynė stacionarų dviratį ir mūvėjo virtualius akinius. Juose dalyviai matė eismo situacijas, į kurias privalėjo reaguoti. Nemažai dėmesio pareikalavo ir labirinto rungtis, kurioje reikėjo orientavimosi įgūdžių, greitos reakcijos ir puikių Kelių eismo taisyklių žinių. Meninę užduotį sudarė dviratininko šalmo puošyba.

Tokiame įvairiapusiame egzamine geriausiai sekėsi Serbijos, Latvijos ir Čekijos šalių atstovams, kurie pasidalijo pirmas tris vietas. Lietuvos atstovai, išsiskyrę ne tik drausmingumu, bet ir dailia komandos apranga, šįmet užėmė septynioliktą vietą.

„Konkurse užimta vieta nėra esminis dalykas. Tai labiau orientyras, kad kažkurios šalies komanda yra pasirengusi geriau nei kitos. Žinoma, ir mes šiemet ruošėmės, dalyvavome tarpinėse varžybose, tačiau konkurencija šįsyk buvo labai rimta. Kitąmet turėsime įdėti dar daugiau pastangų, o šiemet džiaugiamės, kad tokių išvykų nelepinami provincijos rajonų vaikai pasisėmė įspūdžių, kuriuos atsimins visą gyvenimą“, – pasakojo vienas delegacijos vadovų G. Urbonas.

G. Urbono nuotr.

Tikisi daugiau dėmesio

Pasak pašnekovo, vaikų išvyką į Juodkalniją finansavo Lietuvos automobilininkų sąjunga ir automobilininkų klubas „Autokontaktas“. Tačiau, net palyginti su kaimynais latviais, Lietuvoje itin pasigendama valstybės institucijų paramos.

Jo nuomone, atsakingos už saugų eismą valstybės įmonės ir institucijos vaikų saugaus eismo konkursams ir saugaus eismo švietimo klausimams skiria nepakankamai dėmesio, todėl tikėtis gerų rezultatų Europos konkursuose būtų naivu.

„Jei atvirai, tik trenerių ir tėvų entuziazmas padėjo paruošti Lietuvos komandą šiam atsakingam konkursui. Smagu, kad tęsiame istorines tradicijas, tačiau be valstybės pagalbos tai daryti vis sudėtingiau. Galime tik su pasigėrėjimu klausyti kaimynų latvių pasakojimų, kiek dėmesio skiriama jų komandoms, saugaus eismo propagandai ir konkursams. Vis dėlto stengsimės nesustoti ir kitų metų konkurse Paryžiuje siekti aukštesnių rezultatų“, – sakė G. Urbonas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų