Pereiti į pagrindinį turinį

Kasmet po Dakarą kartingo varžybose

2016-12-21 17:15

Legendiniame Dakaro dykumų maratone sportininkams tenka įveikti beveik 10 tūkst. km trasą. Lygiai tokį patį ar net didesnį atstumą sėdėdamas prie gokarto vairo įveikia ir kasmet vis geresnius rezultatus kartingo varžybose demonstruoja Justas Jonušis, kuriam patarimų negaili ir jo tėtis, buvęs lenktynininkas Darius Jonušis.

Technika: kasmet J.Jonušis įvaldo vis galingesnę techniką. Technika: kasmet J.Jonušis įvaldo vis galingesnę techniką. Technika: kasmet J.Jonušis įvaldo vis galingesnę techniką.

– Justai, ar prismeni, kada ir kokiomis aplinkybėmis pirmą kartą atsisėdai į gokartą?

– Kai man buvo šešeri, tėtis pasiūlė pabandyti lankyti kartingo būrelį Plytinės kartodrome su pramoginiais gokartais. Man labai patiko, todėl pradėjau dažniau lankyti būrelį, laimėjau būrelio varžybas. Vėliau visa tai peraugo į dalyvavimą su profesionaliais sportiniais kartais BMW "Formulės Mini" Lietuvos taurės lenktynėse. Taip po truputį viskas ir įsisuko – Lietuvos čempionatas, Baltijos šalių čempionatas, tada – Lenkija, Italija ir galiausiai – "World Series Karting", Europos ir pasaulio čempionatai.

– Dariau, pasirinkimas lenktyniauti gokartu laikomas pirmu ir pačiu teisingiausiu žingsniu galvojant apie karjerą automobilių sporte. Ar galime sakyti, kad Justas yra ruošiamas profesionalaus lenktynininko karjerai?

– Justas jau du sezonus yra profesionalus lenktynininkas. Jis jau antrą sezoną atstovauja Italijos "DR Racing" komandai įvairiose tarptautinėse varžybose, įskaitant Europos bei pasaulio čempionatus.

– Kodėl pasirinkote Italijos "DR Racing" komandą?

– Mes pasirinkome lenktyniauti Italijoje, nes būtent šioje šalyje yra didžiausia konkurencija. Istoriškai taip susiklostė, kad į Italiją lenktyniauti suvažiuoja stipriausi pasaulio sportininkai, kurių dauguma lenktyniauja ir Europos bei pasaulio čempionatuose. Diskusijų nebuvo – galėjome rinktis silpnesnę šalį, kurioje mažesnė konkurencija, tačiau Justą visada domino galimybė susikauti su savo srities geriausiaisiais.

– Justai, "DR racing" vadovauja Danilo Rossi. Koks jis treneris? Kokių patarimų duoda?

– D. Rossi yra vienintelis žmogus pasaulyje, kuris yra penkis kartus laimėjęs pasaulio kartingo čempionatą. Dabar jis turi savo komandą, todėl nusprendėme įsilieti į šią komandą. Turiu galimybę mokytis iš paties geriausio. Komandoje yra naudojama telemetrijos įranga, kuri fiksuoja sportininko vairavimą ir galima analizuoti, kartu ir tobulėti. Kiekvieno sportininko asmeniniai rezultatai lyginami su kitų komandos narių, todėl visi greičiau tobulėja.

Šiemet komandos turima technika nebuvo greičiausia, bet aš, kaip lenktynininkas, išmokau labai daug. Mano tėtis yra labai seniai pažįstamas su Danilo, todėl santykiai komandoje yra labai šilti ir visa komanda labai stengiasi.

– Šie metai Justui svarbūs, nes juo susidomėjo ir "Lamborghini" komanda. Ar tai reiškia, kad po metų ar kelerių Justas gali startuoti kurioje nors žiedinių lenktynių serijoje?

– Justui pasisekė, kad jis pateko į "Lamborghini" jaunųjų talentų programą. Kvietimas dalyvauti šioje programoje reiškia, kad Justu susidomėjo "Lamborghini" gamyklinės komandos skautai. Kadangi Justas per jaunas vairuoti automobilį ir žiedinių lenktynių trasoje, jam dar nebuvo surengti testai. "Lamborghini Young Driver Academy" programos metu jis buvo supažindintas su komandos naudojama technika, lenktynininkais, vadovais ir pan. Jam teko pavažiuoti, tiesa keleivio vietoje, su ilgų distancijų lenktynėms skirtu "Lamborghini". Be to, Justas dalyvavo kursuose, kaip bendrauti su žiniasklaida ir pan.

Šios programos esmė yra laikytis tam tikros lenktynininko karjeros sekos: Justas kol kas – ant pirmo pakopos laiptelio, tai Junior klasė kartingo varžybose. Antroji pakopa yra galingiausi KZ2 kartingai, tada – "Formulė-4", vėliau – lenktynės kėbuliniu GT3 automobiliu "Lamborghini Gallardo" ir ilgų distancijų pasaulio čempionatas (WEC) "Lamborghini" komandos sudėtyje. Taigi, dar tik pirmas žingsnis, o jų žengti reikės labai daug.

– Dariau, kokių vertinimų Justas sulaukė iš "Lamborghini" trenerių?

– Komanda įvertino vieną Justo sugebėjimą, kuriuo gali pasigirti toli gražu ne kiekvienas jo amžiaus sportininkas. Tai puikus mokėjimas įvertinti, kaip elgiasi trasoje gokartas, ir perduoti informaciją komandos inžinieriams bei patarimus, ką, jo manymu, reikia daryti. Ko gero, šis jausmas perimtas iš manęs, nes nuo pirmųjų žingsnių Justą mokiau, ką turi jausti vairuotojas.

– Justai, kaip dažnai pačiam tenka treniruotis?

– Reikia važiuoti, važiuoti ir dar kartą važiuoti. Bet kokiomis sąlygomis ir bet kokios klasės technika. Šiuo metu vis daugiau laiko praleidžiu prie galingiausio KZ2 gokarto vairo – pratinuosi prie gerokai didesnių apkrovų, ugdau ištvermę ir fizinę būklę. Jeigu ne gokartas, tada batutas arba vandenlenčių sportas, kuris irgi reikalauja ne tik didelės ištvermės, bet ir puikios koordinacijos.

– Kas labiausiai įsimena po kiekvienų varžybų?

– Geri lenkimai, kova. Taip pat ir padarytos klaidos bei supratimas, kaip jas ištaisyti

– Ar galima bent apytiksliai įvardyti kilometrų skaičių, kuriuos įveiki gokartu kasmet?

– Per vieną lenktynių savaitgalį įveikiu apie 200 km. Jeigu reikalingi papildomi važiavimo testai, tada daug daugiau. Būna, kad per dieną nuvažiuoju gerokai daugiau negu 100 ratų, o kartodromų ilgis vidutiniškai yra apie kilometrą. Manau, kad per metus susidarytų apie 10 tūkst. km.

– Kokia automobilių sporto šaka, be kartingų, įdomiausia ir kodėl?

– Man labai patinka automobilių lenktynės, vykstančios Australijoje, – "V8 Super cars", nes šiose varžybose yra labai didelė konkurencija, o sportininkų kova primena kartingo varžybas.

– Dariau, kokie ateinančių metų planai?

– Šiuo metu svarstome įvairius variantus, bet galutinio sprendimo dar nepriėmėme. Nuo kitų metų atsiveria galybė įvairių kelių, kur pasukti toliau, bet galutinį sprendimą vis tiek priims pats Justas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų