Pereiti į pagrindinį turinį

„Kauno rudens“ ralis – ne tik veteranų šventė

2016-09-18 18:44
DMN inf.

Savaitgalį finišavo tradicinis, jau 43-iąjį kartą surengtas automobilių ralis „Kauno ruduo 2016“, skirtas praeityje Lietuvos vardą garsinusių nusipelniusių sporto meistrų Kastyčio ir Arvydui Girdauskų atminimui.

Tai vienos seniausių šalyje ralio lenktynių, be pertraukų rengiamos nuo 1974 metų. „Kauno rudens“ raliui, pirmajam iš visų šalyje vykstančių automobilių lenktynių, 1981 m. suteiktas tarptautinio ralio statusas. Bene didžiausią duoklę į jo istoriją įnešė buvęs ilgametis Kauno automobilininkų klubo vadovas Vidmantas Čiutelė, kurio drauge su bendraminčiais pastangomis surengta per 30 tokių ralių. Šiemet ralį organizavo Lietuvos automobilininkų sąjunga (LAS), Lietuvos automobilių klubas (LAK), Kauno automobilininkų ir Lietuvos „Porsche“ klubai, tarptautinė automobilių sporto veteranų asociacija, glaudžiai bendradarbiaudami su Kauno miesto ir rajono, Šakių rajono savivaldybėmis bei Griškabūdžio seniūnija.

Daug rankų (organizatorių) didelę naštą pakelia – ši patarlė, ko gero, labiausiai atitinka ralio dvasią. Ne veltui dauguma pasiekusių finišą, ypač veteranų, džiaugėsi ne tik nekantriai lauktu susitikimu su buvusiais didžiųjų batalijų draugais ir varžovais, puikiu oru, bet ir dar nesudrėkusiu paraku jų parakinėse. Būtent šis ralis padovanojo galimybę įsitikinti, jog ir dabar veteranus labiausia telkia ne solidi užstalė, o jų sportinę jaunystę menančios lenktynių trasos.

Apdovanojimų ceremonijoje daugiausia aplodismentų susilaukė ne „LAS taurės“ įskaitoje rungtyniavę „Kauno rudens“ ralio absoliutūs nugalėtojai, praeityje net devynis kartus buvusios TSRS ralio čempiono laurus laimėjęs Eugenijus Tumalevičius ir jam talkinęs, iš JAV atvykęs Aleksandras Chaimskis, vairavę „Opel Corsa OPC“.

Antri liko žymiajam tandemui nedaug pralaimėję Adomas Petrovas su Ruslanu Malinovskiu, važiavę su VAZ 2101, o trečiąją vietą iškovojo VAZ 21011 vairavę Egidijus Paulauskas su Astra Raščiuviene.

Dar atkaklesnė kova tarp sporto meistrų veteranų, teisėjų veteranų vyko klasėse, todėl bemaž visi dalyviai džiaugėsi taurėmis ir kitais trofėjais.

Specialią buvusio šio ralio sumanytojo ir rengėjo Vidmanto Čiutelės atminimo taurę iškovojo Viktoras Momkus su Viktoru Martinkumi („Moskvich 412“), Petro Krivoščenkos taurę laimėjo Rimgaudas Statnickas su Rimantu Pukėnu („VAZ 2106“), o buvusio vieno garsiausių šalies ralistų Leontijaus Potapčiko taure džiaugėsi specialiai į „Kauno rudens“ ralį iš Graikijos atvykęs Edvard Singurindi su Juozu Leonavičiumi („Volga GAZ 21“).

Garsaus automobilių kaskadininko, atlikusio keletą unikalių triukų, Daliaus Juozelskio atminimo taurę laimėjo GAZ 24-10 vairavę Rolandas ir Domas Mackevičiai.

Ralio organizatorius ir rengėjus, o kartu ir visus lenktynių dalyvius bene labiausia džiugino, kad su kiekvienomis lenktynėmis atsiranda vis daugiau jaunimo, norinčio perimti veteranų patirtį.

Antai buvęs ilgametis LASF prezidentas Sigitas Alesius jau atgulė amžino poilsio, tačiau garsų sportininką menantis, lengvai atpažįstamas jo VAZ 2106 ir šįkart riedėjo trasoje. Jį nupirko praeityje trijų ralių „Aplink Lietuvą“ motociklininkų įskaitą laimėjęs Ričardas Matijošaitis ir padovanojo sūnui Henrikui, kurį jau ne pirmą kartą didžiojo ralio paslapčių trasose moko Modestas Jakas.

Beje, būtent S. Alesiaus atminimo taurė įteikta jauniausiajam ralio dalyviui, 13-mečiui H. Matijošaičiui, o vyriausiu šių lenktynių dalyviu tituluotas 79-erių Olegas Krikštanis.

Veteranai lenktyniavo 101 kilometro distancijoje, o šio ralio dalyvių, besivaržančių „LAS taurės 2016“ šeštojo etapo lenktynėse, laukė bemaž triskart ilgesnė – 295 km distancija, kurią įveikti pasiryžo 26 ekipažai.

Dar prieš startą mažai kas abejojo su „Subaru Impreza GT“ prieš dvi savaites laimėjusių ralį „Aplink Lietuvą“ ir iškovojusių Prezidentės taurę Vyčio Pauliukonio ir Audronio Gulbino sėkme. Ir neapsiriko. Ir čia jie įrodė, jog pagrįstai laikomi šių lenktynių favoritais. Vytis su Audroniu laimėjo LAS taurės šeštojo etapo bendrąją įskaitą bei pirmąją vietą SGC 3 klasėje, visas greičio rungtis įveikę per 28 min. 29,20 sek.

Antrąją vietą ir pirmąją SGC 2 klasėje su „Ford Sierra“ laimėjo Igoris Aleksejevič su Gintare Palubinskaite, trasoje sugaišę 29 min. 30,80 sek. Trečiąją vietą bendrojoje įskaitoje ir pirmąją laisvojoje klasėje iškovojo su kiekvienomis lenktynėmis vis greitėjantis Jono Skrebūno ir Ilonos Steponėnės ekipažas, vairavęs „Honda Civic“. Ketvirti liko Karolis ir Edmundas Blėdžiai („Renault Clio“), penkti Mindaugas Šimkevičius su Liutauru Mockumi („Honda“), o pirmąjį bendrosios įskaitos prizininkų šešetuką užbaigė Darius ir Laima Saulevičiai („Toyota Yaris“).

Aukštą 12-ąją vietą užėmė minėtas jaunystės ir patirties lydinys – H. Matijošaitis su M. Jaku, o laipteliu žemesnę – dar vienas jaunimo – Tado Dovidaičio ir Pauliaus Špiliausko ekipažas.

Romualdo Barkausko atminimo taurę pelnė LAS taurės varžybų etapo nugalėtojai V. Pauliukonis su A. Gulbinu, o dar viena S. Alesiaus taurė įteikta Silverijui Lapėnui ir Mantui Šriupšai.

Komandinę įskaitą laimėjo „AG Racing“ ekipa, pranokusi Alytaus autoklubo lenktynininkus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų