Pereiti į pagrindinį turinį

Vintažinių automobilių lenktynių posūkiuose – pavasaris arba žiema

2023-02-12 05:00

Istorinis Monte Karlo automobilių ralis šiemet buvo išskirtinis ir Lietuvos lenktynininkams, ir bendram Lenkijos ir Ukrainos ekipažui.

Žygis: lenkas M. Kumiega ir ukrainietė S. Kravs į Monte Karlą atriedėjo 1932-ųjų „Peugeot 201 Coupe“. Žygis: lenkas M. Kumiega ir ukrainietė S. Kravs į Monte Karlą atriedėjo 1932-ųjų „Peugeot 201 Coupe“. Žygis: lenkas M. Kumiega ir ukrainietė S. Kravs į Monte Karlą atriedėjo 1932-ųjų „Peugeot 201 Coupe“. Žygis: lenkas M. Kumiega ir ukrainietė S. Kravs į Monte Karlą atriedėjo 1932-ųjų „Peugeot 201 Coupe“. Žygis: lenkas M. Kumiega ir ukrainietė S. Kravs į Monte Karlą atriedėjo 1932-ųjų „Peugeot 201 Coupe“. Žygis: lenkas M. Kumiega ir ukrainietė S. Kravs į Monte Karlą atriedėjo 1932-ųjų „Peugeot 201 Coupe“.

Jubiliejinės varžybos

Prestižinis „Monte Carlo Historique“ ralis surengtas 25-ą kartą. Vintažiniais automobiliais lenktyniavo 232 ekipažai.

1961-ųjų „Jaguar MK2“ važiavę Karolis Raišys ir Ovidijus Meilūnas bendroje įskaitoje užėmė šeštą vietą.

Sėkmingiau pasirodė Claudio Enzas ir Cristina Seeberger (Šveicarija, „Lancia Fulvia Coupe“), Ilja Kašinas ir Borisas Kostyrka (Rusija, „Volkswagen Scirocco“), Giovanni Chiesa ir Tizina Chiesa (Italija, „Alfa Romeo Giulia Ti“), Bruno Saby ir Pascalis Serre'as (Prancūzija, „Ford Capri S“) ir Stanislawas Postawka ir Anna Postawka (Lenkija, „Zastava 1100“).

Seniausių automobilių grupėje mūsiškiai buvo antri (pergalę šventė 1965-ųjų „Alfa Romeo Giulia Ti“ važiavę G. Chieza ir T. Chieza).

Ralio trasoje buvo galima pasigrožėti ir 1964-ųjų „Sunbeam Tiger“, 1968-ųjų „Lancia Fulvia HF“, 1969-ųjų „Porsche 911“, 1964-ųjų „Ford Falcon Sprint“, 1956-ųjų „Jaguar XK 140 Coupe“, 1957-ųjų „Saab 93A“, 1955-ųjų „Mercedes Benz 190SL“, 1963-iųjų „Triumph TR4“, 1964-ųjų „Bond Equipe“, 1961-ųjų „Saab 96“ ar 1962-ųjų „Volvo PV 544“.

Sekundės kaina

„Monte Carlo Historique“ vyksta lenktynių laikui principu: greičio ruožuose dalyviai turi važiuoti tiksliai organizatorių nustatytu greičiu, jis yra matuojamas kelias dešimtis kartų ekipažams nežinomose vietose.

Prizininkai: seniausių automobilių grupėje K. Raišys ir O. Meilūnas, važiavę 1961-ųjų „Jaguar MK2“, užėmė antrą vietą./ „Flameris Racing“ nuotr.

Ekipažas, bent sekundę per vėlai arba per anksti pervažiavęs organizatorių pažymėtą tašką greičio ruože, gauna dešimt baudos taškų, o rezultatai skaičiuojami juos susumavus. K. Raišys ir O. Meilūnas surinko 2 730 baudos taškų. Ralį laimėjusio Šveicarijos ekipažo rezultatas – 2 130 tšk.

Mūsų nuotaikos buvo kaip kelio sąlygos: vienoje kalno pusėje – pavasaris, o už posūkio – žiema.

„Mūsų nuotaikos buvo kaip kelio sąlygos: vienoje kalno pusėje – pavasaris, o už posūkio – žiema. Varžybų tempas toks, kad atsipalaiduoti nebuvo kada, o konkurencija – žvėriška“, – dalijosi įspūdžiais K. Raišys.

Ketvirtą vietą užėmęs 73-ejų B. Saby – Prancūzijos automobilių sporto legenda, 1993-iųjų Dakaro ralio nugalėtojas.

22-oje pozicijoje liko Latvijos atstovai Jurijus Lysenka ir Viktoras Poliakovas (BMW 320i), 39-oje – kitas šios šalies ekipažas Karlis Mikelsonas ir Normundas Vugulas („Jaguar XK 140 Coupe“).

Kilni misija

„Monte Carlo Historique“ ralį simboliniu startu pradėjo lenko Michalo Kumiegos ir ukrainietės Svetlanos Kravs ekipažas, atvykęs 1932-ųjų „Peugeot 201 Coupe“.

Pergalė: 25-ą „Monte Carlo Historique“ ralį laimėjo Šveicarijos ekipažas C. Enzas ir C. Seeberger su „Lancia Fulvia Coupe“./ acm.mc nuotr.

M. Kumiegos ir S. Kravs kelionę iš Lvovo į Monte Karlą sudarė iš viso 2 309 km, jie buvo stabtelėję Krokuvoje, Bratislavoje, Vienoje, Zalcburge, Milane, kituose Europos miestuose.

Ekipažo ir fondo „Gentes“ surengta humanitarinė akcija „Road to Help“ buvo skirta labdarai – surinkti lėšų ir padėti kariaujančios Ukrainos pabėgėliams, pirmiausia – be artimųjų likusiems vaikams.

Veteranas: tarp lenktynių Monte Karle dalyvių buvo ir Prancūzijos automobilių sporto legenda B. Saby./ acm.mc nuotr.

„Numatytą maršrutą įveikėme per savaitę. Kiekviena atkarpa buvo skirtinga – vis kitokios oro sąlygos, teko važiuoti ir per sniegą, šaltį, ir šviečiant saulei ar tvyrant rūkui. Kiekvieną dieną pradėdavome su tam tikra nerimo doze – ar sklandžiai dirbs variklis, ar atlaikys važiuoklė, padangos, ar patikimai veiks žibintai... Ypač nudžiugino, kad mūsų misiją palaikė ir pakvietė apsilankyti Sošo mieste įsikūręs muziejus „L'Aventure Peugeot“, – papasakojo M. Kumiega.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų