Pereiti į pagrindinį turinį

Lietuvą garsina ir vandenų žaibas

2015-07-26 20:01

"Jei prasimuščiau į prizininkų trejetuką, tai būtų idealus rezultatas. Tikiuosi, lietuviški vandenys man bus palankūs", – kalbėjo kaunietis Edgaras Riabko, rengdamasis Zarasuose vyksiančiam Europos motorlaivių "Formulės-2" čempionatui.

Lenktynės Zaraso ežere numatytos rugpjūčio 15–16 dienomis, o 14 d. Aukštaitijos miesto centre planuojamas čempionato dalyvių paradas. Sporto mėgėjai galės apžiūrėti ir Lietuvos "Formulės-2" motorlaivių asociacijos prezidento, Kauno technologijos universiteto sporto klubo "Politechnika" nario E.Riabko lenktyninį bolidą.

– Pernai išsinuomavau "Formulės-2" laivą ir debiutavau varžybose. Patiko, todėl nusprendžiau: reikalinga sava technika. Todėl šiemet ir pasaulio, ir Europos čempionatai – jau kitokie: esu savarankiškas, tačiau, kita vertus, privalau būti atsargus – bet kokia avarija ar gedimas labai nepageidautini, – sakė "Kauno dienai" 31-erių lenktynininkas.

– Edgarai, kaip jums sekasi rengtis Europos čempionatui?

– Treniruojuosi Kauno mariose, o varžybos – tik užsienyje. Buvau išvykęs į Vokietiją, užėmiau penktą vietą, tačiau sugrįžus namo pasipylė rūpesčiai: per pratybas sugedo ir motorlaivio variklis, ir reduktorius. Spaudė laikas, nes jau kroviausi lagaminą į Italiją, kur laukė pirmas pasaulio čempionato etapas. Susitvarkėme. Brindizyje tarp 25 dalyvių užėmiau vienuoliktą vietą, tačiau įskaitiniai taškai skiriami tik pirmam dešimtukui. Turint galvoje, kad reikėjo neperkrauti variklio, rezultatu esu patenkintas. Rugpjūčio 1–2 dienomis – etapas Tonsberge, Norvegijoje.

– Kas diktuoja sąlygas pasaulio čempionate?

– Skandinavai, pirmiausia – švedai. Tvirtos ir britų pozicijos. Beveik visi asai turėtų atvykti ir į Zarasus.

– Kodėl Europos čempionatui pasirinktas Aukštaitijos ežeras, o ne vandens telkiniai, tarkime, Kaune, kur jau buvo surengtos tarptautinės kitų motorlaivių klasių varžybos?

– Kai pernai Tarptautinės motorlaivių sporto federacijos (UIM) "Formulės-2" komisijos atstovai manęs lyg tarp kitko pasiteiravo, ar būtų įmanoma surengti Lietuvoje šios klasės laivų varžybas, atsakiau: sąlygos yra. Kitas pokalbis įvyko šiemet balandį. Paaiškėjo, kad italai, kuriems buvo patikėtas Europos čempionatas, spaudžiami žaliųjų protestų staiga atsisakė jo. Natūralu, kad po to žvilgsniai nukrypo į mane. Sutikau imtis organizacinių darbų. Pirmiausia – savo gimtajame Kaune. Prie "Žalgirio" arenos – ankštoka, būtų reikėję tą Nemuno atkarpą šiek tiek pagilinti ir praplatinti, tačiau varžyboms erdvės užtektų, sąlygos žiūrovams – puikios. Netgi buvau preliminariai sutaręs su Kauno hidroelektrinės vadovais, kad čempionato dienomis pagal galimybes kilstelėtų vandens lygį. Deja, mane lyg šešėlis lydėjo ir negera nuojauta, kad šis čempionatas – vos ne mano asmeninis reikalas. Išgirdau daug skatinančių žodžių: puiku, dirbkite, ieškokite, organizuokite, bet – tik tiek. O Zarasai mane iškart čiupo į glėbį: savivaldybė užtikrino padėsianti paslaugomis ir pagal išgales pinigais.

– Koks Europos čempionato biudžetas?

– Jį sudarys 60 tūkst. eurų. 10 tūkst. eurų kaip privalomą garantą jau pervedėme į UIM sąskaitą. Varžybų prizų fonde bus 10 tūkst. eurų. Kita vertus, į Zarasus turėtų suplūsti daug šios sporto šakos gerbėjų, ypač iš Švedijos, Suomijos, Norvegijos, Anglijos, Latvijos. "Formulės-2" komandos turi daugybę ištikimų sirgalių. Tad Zarasai tikrai kažkiek uždirbs.

– Jūs esate laimėjęs Europos motorlaivių S-550 klasės čempionato auksą ir pasaulio pirmenybių sidabrą. Kaip manote, kiek laiko prireiks iškovoti tokių trofėjų "Formulės-2" varžybose?

– Kai pradėjau lenktyniauti ant vandens, apie medalius negalvojau. Viskam – savas laikas.

Rikiuotė

"Formulės-2" pasaulio čempionato bendroji įskaita po pirmo etapo: 1. P.Lundinas (Švedija) 20 taškų, 2. N.Bisterfeldas (Vokietija) 15, 3. M.Palfreymanas (D.Britanija) 12, 4. T.Čermakas (Italija) 9, 5. J.Österbergas (Švedija) 7, 6. E.Edinas (Švedija) 5, 7. B.Sjöholmas (Švedija) 4, 8. R.Temperis (Austrija) 3, 9. W.de Jageris (PAR) 2, 10. L.Fornasarigas (Italija) 1.

11–20. E.Riabko (Lietuva), O.Petterssonas (Švedija), M.B.Bjerknesas (Norvegija), T.Söderlingas (Švedija), O.Jelfas (D.Britanija), P.V.Nilsenas (Norvegija), H.Lehtis (Suomija), T.Munthe-Kaasas (Norvegija), M.Chiossi (Italija), F.Boulier (Prancūzija) po 0.

"Formulė-2" Zarasuose

Rugpjūčio 14 d. 18–19 val. Europos čempionato dalyvių paradas Zarasų miesto centre.

15 d. 9.30–11 val. treniruotės, 13–15 val. kvalifikacinės varžybos, 15.30–16.30 val. čempionato atidarymas, 17 val. lenktynės.

16 d. 9.45–10.30 val. treniruotės, 11.45–12 val. lenktynės, 14–14.15 val. lenktynės, 16–16.15 val. lenktynės, 17 val. apdovanojimai.

Motorlaivių F-2

F-2 motorlaiviai 100 km/ val. greitį pasiekia greičiau nei "Lamborghini Murcielago LP640" ar "Mercedes SLR McLaren".

Laivo svoris su vairuotoju – ne mažesnis nei 513 kg. Išcentrinė jėga, atliekant posūkį 90 laipsnių kampu ir 150 km/val. greičiu, yra 4,5 G ("G-Force").

Lengvi, iš anglies pluošto pagaminti katamaranai su labai galingu dviejų taktų "Mercury" V6 2,5 l "OptiMax 200 XS" varikliu (daugiau nei 200 AG), dažnokai skrieja virš vandens – jį liečia tik sraigtas.

F-2 greičio rekordai per oficialias varžybas: 2011 m. Rupertas Temperis (Austrija) – 188 km/val., 2004 m. Arifas Al Zafeen (JAE) – 186,3 km/val., 2011 m. Yousefas Al Robayanas (Kuveitas) – 182 km/val.

F-2 pasaulio čempionatus 2011, 2012, 2013 ir 2014 m. laimėjo švedas Erikas Starkas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų