Lūžę stiebai jachtų nesustabdė

Lūžę stiebai jachtų nesustabdė

2008-07-15 09:00

Lūžę stiebai jachtų nesustabdė

Trečiąją jūrinę regatą „Žalčių karalienė 2008“ po atkaklios ir permainingos kovos laimėjo kauniečių jachta „Ragas“. Tik dėl nuostatų niuansų antri liko klaipėdiečiai su „Baraka“.

Šių metų regatoje kovoję buriuotojai gavo visko, ko trokšta – gūsingo vėjo, didelių bangų, škvalinio lietaus, perkūnijos ir žaibų, štilio, saulėtų, šiltų, niūrių ir šaltų valandų.

Dviem klaipėdiečių jachtoms „Eglei“ ir „Ninni“ regata galėjo baigtis liūdnai – lūžo stiebai. Vis dėlto abu ekipažai laimingai pasiekė savąjį jachtklubą.

Populiarumas didėja

Į trečiąsias jachtų lenktynes iki Gotlando salos (Švedija) pagrindinio miesto Visbio ir atgal šįmet susirinko rekordinė jachtų eskadra – 22.

Surengusios paradą Klaipėdos uosto akvatorijoje, po paskutiniojo gongo jos nėrė jūros vartų link.

Iš pradžių dalyviams dar teko laviruoti pro įplaukusį didžiulį konteinerius gabenusį laivą, tik išlėkę į atvirą jūrą buriuotojai galėjo ištempti didžiausias bures.

Kaip ir turėjo būti, į priekį nuskuodė didžiausios jachtos „Baltas“, „Vakarė“, „Lady L“, „Tonaja“, „Litas“. Mažesniosios gana ilgai alsavo viena kitai į nugarą.

Buriuotojai žino, kad ilgose distancijose, kai tenka rungtyniauti parą ir daugiau, didžiausios rokiruotės vyksta naktį, kai daugelyje burlaivių patyrusius kapitonus prie šturvalo pakeičia mažiau patyrę jūrų vilkai.

Ir šįkart tamsa po jūrą išblaškė dalyvius. Išaušus Švedijos link plaukė pavienės jachtos.

Trečioji regata buvo pati greičiausia – pietinis Gotlando salos ragas buvo pasiektas kitos dienos rytą, o didžioji dauguma jachtų užuovėją Visbyje rado po 29 valandų kovos.

Neišvengta nelaimės

Ne visos jachtos laimingai įveikė 174 jūrmylių kelią. Likus tik kiek daugiau nei vienai jūrmylei iki Visbio jūros vartų, avarija ištiko klaipėdiečių „Eglės“ jachtą (kapitonas Gintautas Kurlavičius).

Lietuvos buriuotojų sąjungos viceprezidentas Artūras Dovydėnas, uoste apžiūrėjęs „Eglę“, konstatavo, kad įgula apsukusi genujos lyną aplink štagą, neatidžiai įstatė genują į štagpirsą. Kiekvieną kartą susukant ir išsukant genują štagas prie apkausto būdavo laužiamas.

Be to, regatos metu spinakerfalas buvo apsuktas apie tą patį forštagą, o spinakerio jėgos, traukiančios į priekį, lankstė forštagą prie terminalo cikliniais judesiais pirmyn ir atgal.

Lūžę stiebai jachtų nesustabdė

Būtent prieš Visbį ir trūko lyno gijos prie viršutinio apkausto. Išvyniojant genują, spinakeriui nuleisti, buvo „nusuktas“ forštagas.

Įjungęs variklį „Eglės“ ekipažas įplaukė į uostą, tačiau jiems nebuvo įskaitytas laikas, kuris būtų garantavęs antrą vietą.

Perskaičiavus laiką pagal buriavimo taisyklių koeficientus, pirmajame etape pirmąją vietą užėmė klaipėdiečių „Baraka“, vadovaujama Rimanto Stropaus. Antri buvo kauniečiai su „Ragu“ (kapitonas Algirdas Žižys), o treti – vilniečiai su „Ultra“ (kapitonas Adomas Janulionis).

Diplomatinė misija

Gražiame Švedijos miestelyje Lietuvos buriuotojai maloniai leido laiką tris dienas. „Liberty“ jachtai jos prailgo, todėl ši jachta pakilo kelionei diena anksčiau.

O „Eglės“ tramdytojai rado geranoriškų švedų, kurie už žmonišką kainą suvirino lūžusias stiebo detales. Kapitonas G.Kurlavičius ir jo asistentas Marius Ambrulaitis daug kartų svarstė, ką darytų užsieniečiai, jei tokia nelaimė atsitiktų Klaipėdoje.

Be to, trečioji „Žalčių karalienės“ regata tapo ne tik jūrinio sporto renginiu, bet ir jūrinės diplomatijos misija. Buriuotojų iniciatyva Klaipėdos meras Rimantas Taraškevičius pasirašė laišką-kreipinį į Gotlando žemių valdytoją Marianne’ą Samuelsson, su padėka už regatos priėmimą ir viltimi užmegzti draugiškus ryšius tarp Klaipėdos ir Visbio. Mat pastarasis miestas lietuviams vis dažniau tampa savaitinio plaukiojimo sustojimo vieta.

Pagal nuostatus

Kelionė namo pirmą kartą vyko pagal nuostatus. Jachtoms reikėjo apiplaukti Gotlando salą iš Šiaurės pusės. Todėl 2-ojo etapo distancija buvo ilgesnė – 204 jūrmylės.

2006-aisiais jachtos neplaukė aplink Gotlandą dėl štilio. Organizatoriai nutarė sutrumpinti kelią namo kertant sąsiaurį tarp Gotlando ir Farės salų. 2007-aisiais minties plaukti į šiaurę buvo atsisakyta dėl stipraus priešpriešinio vėjo.

Prieš antrąjį etapą į Visbį atplaukė Lietuvos buriuotojų sąjungos prezidentas Robertas Dargis. Jo jachta su buja tapo savotiška starto linija, kurią kirtę dalyviai pradėjo antrojo etapo kovą. Tiesa, per plauką pavyko išvengti dar didesnės nelaimės, nei ta, kokią patyrė „Eglė“.

Namo – su nuotykiais

Starto metu jachta „Lady L“ (kapitonas Vilius Tamkvaitis) pažeidė dešinio halso kelio teisės taisyklę ir vos nesusidūrė su „Tojanos“ (kapitonas Darius Gerasimavičius) jachta. Tik patyrusio kapitono reakcija padėjo išvengti didelės bėdos.

Anot A.Dovydėno, jaunas jachtos „Lady L“ kapitonas per plauką išvengė finansinių nuostolių, nes jam būtų reikėję atlyginti apdraustos jachtos nuostolius. Regatos teisėjai pripažino jachtą „Lady L“ kalta ir rengėsi atimti taškų, tačiau „Tojanos“ kapitonas priėmė atsiprašymą ir atsisakė protesto.

Kaip parodė tolesni etapo įvykiai, tai buvo ne vienintelis incidentas. Didvyriškumą ir sumanumą pademonstravo dar vienos klaipėdiečių jachtos „Ninni“ (kapitonas Kastytis Kunickas) įgula. Mažiausios regatos jachtos stiebas lūžo, kai iki Klaipėdos dar buvo 90 jūrmylių.

A.Dovydėnas sakė, kad pagrindine nelaimės priežastimi buvo „pavargusi“ achterštago jungtis, kuri trūko. Tačiau klaipėdiečiai nepabūgo vėjo ir bangų, patys užsikėlė stiebo liekanas ant laivo, sumontavo laikiną stiebą iš spinakerio ir giko, iškėlė štorminį stakselį ir grįžo namo su burėmis.

A.Dovydėnas buvo įsitikinęs, jog kiti buriuotojai būtų kvietę gelbėtojų sraigtasparnį, o „Ninni“ ekipa artėjo Klaipėdos link, nepaisydama akivaizdžios bėdos.

Smiltynės jachtų uoste pabaigtuves švenčiantys vos ne prieš parą grįžę buriuotojai išsirikiavo krantinėje, kad sukeltų ovacijas grįžtantiems „Ninni“ buriuotojams.

Grįžo tamsoje

Antrojo etapo nugalėtojai tapo žinomi naktį. Dėl štilio Klaipėdos uosto akvatorijoje, jachtos į uostelį neįskrosdavo, o tyliai įslysdavo.

Tik kitą dieną tapo žinoma, kad „Ragas“ pagal perskaičiuotą laiką buvo greitesnis nei „Baraka“. O pirmą vietą „Ragui“ garantavo tai, kad jis laimėjo ilgesnį etapą.

Po pirmojo etapo daugiausiai dėmesio sulaukusi „Eglė“ dar kartą įrodė, kad favoritai turi ją įtraukti į pagrindinių varžovų sąrašą. „Eglė“ pagal perskaičiuotą laiką užėmė trečiąją vietą, tačiau absoliučioje įskaitoje G.Kurlavičiaus komandai nebuvo vilties pakilti aukštai.

Penktą vietą užėmusi „Ultra“ absoliučioje įskaitoje išsaugojo trečiąją vietą.

Regata pavyko

Paprašytas įvertinti regatą, A.Dovydėnas pasidžiaugė, kad ji patiko dalyviams, sulaukė gerų atsiliepimų.

„Patyrėme teigiamų ir neigiamų jūrinio buriavimo pavyzdžių,

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų