Nauji techniniai reikalavimai Dakare: kaip keisis rezultatai? Pereiti į pagrindinį turinį

Nauji techniniai reikalavimai Dakare: kaip keisis rezultatai?

2016-12-02 09:22 klaipeda.diena.lt inf.

Ateinančių metų sausį Dakaro fanų visame pasaulyje ir Lietuvoje laukia tikra intriga – varžybų lyderiai startui ruošia naujus automobilius, keisis ir žaidimo taisyklės – įsigalioja nauji reikalavimai technikai. 

Kaip technikos pokyčiai paveiks išaugusią konkurenciją, kodėl komandos renkasi bagio tipo automobilius ir kiek šiose technologinėse lenktynėse įtakos rezultatui dar turi vairuotojas – mintimis dalijasi Dakaro lietuviai.

Automobilių sportas – vieta, kur sukasi milžiniški pinigai. Gamintojai, dalių tiekėjai ir kt. bendrovės kasmet į šią sferą investuoja milijardus siekdami tobulinti senas ar patikrinti naujas technologijas bei reklamuoti savo produkciją. Dakaro ralis – ne išimtis. Nors jame startuoja vos viena tikra gamyklinė komanda, technologinių žaidimų čia netrūksta.

Bagių dominavimas – užprogramuotas?

Sunkiausios pasaulio bekelės varžybos, dykumų lenktynės – epitetai vis dar dažnai naudojami aprašant Dakaro ralį. Realybėje – mažiau nei 20 proc. pastarųjų metų varžybų vyksta smėlynuose, bekelės jame taip pat vis mažiau, todėl natūralu, jog pravažumo svarba lenktynėse taip pat mažėja. Šių varžybų veteranu vadinamas Antanas Juknevičius pasakoja, kad daugumoje varžybų ankščiau dominuodavo bekelė, o didžiajai daliai dalyvių ji buvo tiesiog neįveikiama.

„Pavyzdžiui, 2008 metais Libijoje vykusiose varžybose su dabartiniu šturmanu Dariumi Vaičiuliu vieninteliai iš visų dalyvių įveikėme visas trasas, kiti dalyviai vietoj to, kad būtų lindę į dykumas verčiau pasiimdavo baudos minutes – bekelė buvo visur“, – pasakoja A. Juknevičius. „Taip pat ir su Dakaru – kol ralis vyko Afrikoje, keturiais ratais varomais automobiliai turėjo didžiulį pranašumą, tačiau dabar situacija priešinga. Anuomet 40-50 procentų trasos sudarė smėlynai ir kopos. Čia padarius klaidą gali ilgam įkliūti į dykumos gniaužtus, o turint vos du varančius ratus gali užsikasti taip, kad teks naktį leisti viduryje Sacharos. Dėl šios priežasties bagiai buvo kiek primiršti.“

Tačiau anot sportininko, matydama, jog komandos varžyboms vis rečiau renkasi bagius ir ši technologija nebetobulinama, tarptautinė automobilių sporto federacija (FIA) suteikė jai lengvatų. Bagiai gali sverti mažiau už keturiais ratais varomus bolidus, turi bene dvigubai didesnę amortizatorių eigą, be to, juose gali būti sumontuota ir brangų laiką trasoje taupanti technologija.

„Važiuojant skirtingais paviršiais padangų slėgis turi būti atitinkamai pritaikytas – mums tai reiškia sustojimą, išlipimą iš automobilio, visų padangų slėgio koregavimą ir brangaus laiko praradimą kiekvieną kartą pasikeitus kelio dangai. Tuo tarpu bagiuose galima sumontuoti sistemą, kurios dėka slėgis kontroliuojamas neišlipus iš automobilio ir net nesulėtinant – taip galima sutaupyti labai daug“, - privalumus vardino „CRAFT Bearings“ komandos lenktynininkas A. Juknevičius.

Savaime suprantama, kad keturiais ratais varomi automobiliai turi savo pranašumų – pravažumas sunkiose situacijose, greitis dykumose. Nepaisant to, žinant, kokia linkme juda Dakaro ralio trasų konfigūracija, bagiai turės vis didesnį pranašumą. Itin ilgos ir sparčiai dangą keičiančios trasos, didelė dalis pasaulio ralio čempionatą (WRC) primenančių kelių – tokių trasų Dakare tik daugės. Paraleliai prie Dakaro starto linijos turėtų daugėti ir bagių.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra