„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą

  • Teksto dydis:

„Aurum 1006 km powered by Hankook“ lenktynių išvakarėse užfiksuotas šiose lenktynėse iki šiol neregėtas laiko rekordas – elektromobilis „Porsche Taycan Turbo S“ 1006 km trasos ratą įveikė per 1 min. ir 16 sek. Tokio rekordo, 2682 m atstumą įveikiant būtent elektromobiliu, buvo siekiama pirmą kartą šių lenktynių istorijoje.

Laiko rekordo iniciatoriai, „Porsche“ atstovai Lietuvoje, sakė, kad tai buvo iššūkis sau patiems – konkuruojant su savimi peržengti ribas ir nubrėžti naujus standartus, įspūdingu greičiu įveikiant lenktynių trasą elektromobiliu.

„Porsche“ yra sportinių automobilių gamintojas ir standartams nepaklūstantis prekės ženklas, kuris nuosekliai peržengia tas ribas, kurios varžo galimybes tobulėti. Nestandartinis sprendimas elektromobiliu užfiksuoti lenktyniniams bolidams skirtos trasos rato rekordą yra neatsiejamas nuo pažangos – juk „Porsche“ ištakos yra būtent lenktynių trasoje, nesvarbu ar automobilis varomas benzinu, ar elektra. Jei tai „Porsche“ automobilis, jis yra sportinis automobilis“, – sakė Vilniaus „Porsche“ centro vadovė Rasa Klimavičiūtė.

Organizatorių nuotr.

Automobilį pilotavęs profesionalus lenktynininkas Robertas Kupčikas sakė, jog tai buvo įdomus eksperimentas, mat iki šiol joks kitas elektromobilis nebuvo važiavęs 1006 km lenktynių trasoje.

Šis važiavimas įrodė, kad „Porsche Taycan“ yra tikras sportinis automobilis.

„Ir aš asmeniškai šioje trasoje nebuvau pilotavęs elektromobilio, nors benzingalviais „Porsche“ bolidais čia lenktyniaujame kasmet. Dėl baterijos svorio „Taycan“ masė yra didesnė nei kitų „Porsche“ automobilių, tačiau svorio paskirstymas tarp ašių idealus. Baterija sumontuota labai žemai, tad ir svorio centras yra itin žemai, dėl to jį valdyti ir stabdyti daug lengviau. Turint galvoje „Taycan“ dydį ir svorį, posūkius „imti“ su juo buvo stulbinančiai malonu. Net staigiuose posūkiuose jis žaibo greičiu ir užtikrintai keitė kryptį bei idealiai reagavo į mano manevrus. Gerai sureguliuota pakaba, tikslus vairo mechanizmas ir efektyvūs stabdžiai leido puikiai išnaudoti šio monstro generuojamą didžiulį sukimo momentą. Šis važiavimas įrodė, kad „Porsche Taycan“ yra tikras sportinis automobilis“, – įspūdžiais dalijosi R. Kupčikas.

„Porsche Taycan Turbo S“ tapo pirmuoju elektromobiliu, oficialiai įveikusiu 1006 km trasos ratą, kurį sudaro 2682 m. per 1 min. ir 16 sek. Nuo šiol tai yra laikoma trasos rato laiko rekordu, važiuojant 100 proc. elektra varomu automobiliu.

Šio rekordo autentiškumą patvirtina „Aurum 1006 km powered by Hankook“ lenktynių organizatoriai.

„1006 km trasoje fiksuotas rato rekordas, įveiktas elektromobiliu, yra neginčijamas – rezultatas užfiksuotas visais lenktynių trasos radarais, atitinkančiais tarptautinius standartus. Tokia iniciatyva lenktynių išvakarėse šiemet yra pirmoji istorijoje, tačiau tikiu, kad elektromobiliu fiksuoto trasos rato rekordo gerinimas taps 1006 km lenktynių kasmetine tradicija“, – teigė lenktynių organizatorius Darius Jonušis.

Šio rekordo siekta su 2295 kg sveriančiu „Porsche Taycan Turbo S“ elektromobiliu, kuris išvysto iki 761 AG, iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 2,8 sekundės ir trasoje pasiekia maksimalų 260 km/val. greitį. „Porsche Taycan Turbo S“ bateriją iki 80 proc. įkrauti pakanka vos 22,5 minutės, o naudojantis greito įkrovimo stotelėmis pakanka vos 5 minučių krovimo, kad elektromobilis nuvažiuotų papildomą 100 km.

Palangos lenktynių trasoje R. Kupčikas startavo 19.30 val. esant 16 laipsnių pagal Celsijų oro temperatūrai, kelio danga buvo sausa ir siekė 25 laipsnius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

nu, ir kas is tokio atsieit rekordo...

nu, ir kas is tokio atsieit rekordo... portretas
gamta tersiam, o cia tusciai kaip vaikai su masinukemis zaidzia...
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių