Pereiti į pagrindinį turinį

R. Baciuška: tikiu darbu, ne tik sėkme

2017-11-08 14:35
DMN inf.

Septyniolikmetis Rokas Baciuška jau šeštus metus važiuoja gokartais ir yra Lietuvos bei Baltijos šalių kartingo čempionas. Mažiau nei prieš metus lenktynininkas išbandė ir kitą automobilių sporto šaką – ralį-krosą.

Rokas Baciuška
Rokas Baciuška / Asmeninio archyvo nuotr.

Šį sezoną Europos ralio kroso čempionate galutinėje įskaitoje jis užėmė devintą vietą iš 50. Šiandien jis vadinamas kylančia ralio-kroso žvaigžde. Rokas teigia, kad jo siekis – tikslingai ir stabiliai kovoti dėl kiekvienos pozicijos.

– Kaip susidomėjai automobilių sportu?

– Mano susidomėjimo automobilių sportu istorija labai paprasta – tėtis pasiūlė išbandyti gokartus. Pirmą kartą juos išbandžiau devynerių ir nuo tada supratau, kad ši veikla man labai patinka, vėliau pradėjau sportuoti profesionaliai. Iš pradžių važiavau gokartais, o visai neseniai išbandžiau ir ralį-krosą.

– Savo karjerą pradėjai nuo kartingo. Kokius savo didžiausius laimėjimus šioje automobilių sporto šakoje galėtum išskirti?

– Gokartais važinėju jau šeštus metus. Per šį laiką tapau Lietuvos ir Baltijos šalių čempionu, 2017 m. Europos kartingo čempionato etape, kuris vyko Rygoje, užėmiau antrą vietą iš 90 dalyvių, o bendroje įskaitoje likau septintas.

– Kodėl būtent ralis-krosas?

– Mėgstu iššūkius, o ralyje-krose jų tikrai yra. Šioje sporto šakoje yra daug netikėtumų, tenka prisitaikyti prie skirtingų situacijų, greitai reaguoti.

– Kokių savybių reikalauja ralis-krosas?

– Nuo kitų automobilių sporto šakų ralis-krosas skiriasi savo trasų danga, kurią sudaro ir žvyras, ir asfaltas, taip pat čia yra "Joker" ratas (pailginta trasos dalis, kurioje kelias išsiskiria į dvi dalis. Vieną kartą per važiavimą dalyvis privalo užsukti į atskirą trasos dalį ir įveikti šį ratą; kada ten įsukti, sportininkas renkasi pats). Tad čia reikalinga žaibiška reakcija, greitas mąstymas, gera orientacija ir agresyvumas.

– Kiek laiko užsiimi raliu-krosu?

– Ralyje-krose dalyvauti pradėjau tik šiais metais, tad dar esu naujokas. Dar tik bandau perprasti įvairias šios sporto šakos technikas.

– Esi naujokas, tačiau šiais metais Rygoje vykusiame Europos ralio-kroso čempionato lenktynių etape iškovojai antrą vietą.

– Šis laimėjimas mane labai nudžiugino! Prieš lenktynes stengiuosi neprisišnekėti, kad būsiu tarp greičiausių, tačiau varžybų metu visuomet tikslingai to siekiu. Labai svarbu per treniruotę parodyti greitą tempą. Jeigu treniruočių metu pavyksta gerai pasirodyti, tuomet per varžybas šiek tiek lengviau, nes žinai, kad sugebėsi. Laimėjimas man nėra pats svarbiausias dalykas. Manau, kad vien jau tas faktas, kad išvis varžaisi tokiuose čempionatuose, įrodo, kad esi vienas geriausių. Dalyvauti ir parodyti puikų rezultatą – dvigubas laimėjimas, bet man kur kas svarbiau įrodyti, kad esu stabilus vairuotojas.

Buvo ir nesėkmių, bet jų nesureikšminu, džiaugiuosi tuo, kas buvo sėkminga.

– Kas sunkiausia automobilių sporte?

– Man atrodo, kad sunkiausia yra visuomet išlaikyti maksimalią koncentraciją ir susikaupimą treniruočių bei varžybų metu.

– Kiek procentų sėkmingo rezultato sudaro talentas, sunkus darbas ir aplinkybės?

– Net ir talentingi žmonės neapsieina be sunkaus darbo. Kalbant apie automobilių sportą, čia kiekviena praleista treniruotė išmuša iš vėžių ir atitolina nuo geresnio rezultato, todėl daugiausia procentų priskirčiau darbui. Žinoma, prie sėkmingo galutinio rezultato prisideda ir sėkmė, kuri ypač laukiama prieš varžybų startą.

– Kokius lūkesčius sau esi išsikėlęs automobilių sporte?

– Mano lūkesčiai labai paprasti – niekada nenuleisti rankų ir kovoti dėl kiekvienos pozicijos. Visą laiką žiūrėti tik į priekį, o ne atgal!

– Kas yra didžiausia tavo motyvacija ir pavyzdys?

– Mane visuomet labai motyvuoja šeima, o ypač tėtis, kurio dėka ir pradėjau užsiiminėti automobilių sportu. O jeigu kalbėtume apie sportininkus, tai lygiuojuosi į lenktynininką Mattiasą Ekströmą.

– Kaip vertini savo praėjusį sezoną ir ko tikiesi naujajame?

– Šis sezonas buvo tikrai labai geras, tokio net nesitikėjau. Nesitreniravau daug su gokartais, o varžiausi su sportininkais, kurie turi kur kas geresnes sąlygas treniruotis, važiuoja kiekvieną dieną ir pan. Nepaisant to, rezultatas sezono pabaigoje tikrai džiugina, tokios pat emocijos apima pagalvojus ir apie ralį-krosą. Buvo ir nesėkmių, bet jų nesureikšminu, džiaugiuosi tuo, kas buvo sėkminga. Ateinantį sezoną planuoju ir toliau važiuoti tiek gokartais, tiek ralyje-krose, tikiuosi, kad abiejose šakose pavyks išlaikyti stabilų važiavimo greitį ir džiuginančius rezultatus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų