V. Žala: vasarą be ralio būtų liūdna

  • Teksto dydis:

„Nuo mano paskutinio starto klasikiniame ralyje praėjo beveik metai. Tai labai daug, todėl smalsu, kaip vėl seksis Lietuvos trasose“, – sakė žinomas lenktynininkas Vaidotas Žala.

Naujas šturmanas

V. Žala planuoja startuoti trijose Lietuvos ralio čempionato varžybose, o prie komandos prisijungia ir naujas šturmanas – latvis Ivo Pūkis.

„Ivo – solidžią keturiolikos metų klasikinio ralio patirtį turintis šturmanas. Jis yra važiavęs su greičiausiais Latvijos lenktynininkais, o tai ir buvo viena iš priežasčių, lėmusi mano pasirinkimą – norėjau trumpos adaptacijos. Prieš sukirsdami rankomis surengėme nedidelį testą, po kurio nebeliko jokių klausimų. Tai žmogus, kurio nereikia mokyti, ir vos tik pradėję važiuoti, atrodo, galėtume lėkti tiesiai į greičio ruožą. Žinoma, tik per varžybas pamatysime, kaip mums pavyksta dirbti kartu, tačiau tikiu, kad viskas klostysis sklandžiai“, – teigė V. Žala.

Startas: pirmas Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas įvyko Mažeikių ir Akmenės apylinkėse. / autorally.lt nuotr.

Anot Vaidoto, jis šį šturmaną pastebėjo prieš kelerius metus, kai I. Pūkis važiavo kartu su Janiu Vorobjovu. Pasak V. Žalos, Janis – puikus mokytojas, nes ir anksčiau lietuvio šturmanu buvęs Andris Malniekas – taip pat J. Vorobjovo mokinys.

„Be to, I. Pūkis yra lenktyniavęs Europoje, geba stenogramą skaityti anglų kalba. Tai man taip pat svarbu“, – mintimis dalijosi V. Žala.

Nenori nuobodžiauti

Pernai V. Žalos ekipažo šturmanė buvo austrė Ilka Minor, tačiau šiemet ji turi daugiau darbų.

Ralio žavesį kuria reljefas. Ne lygios trasos, o pakilimai ir nusileidimai, posūkiai aklinuose tramplinuose.

„I. Minor – labai aukštos kvalifikacijos šturmanė, bet šį sezoną mūsų planai nesutampa – ji turi įsipareigojimų pasaulio ralio čempionate“, – paaiškino V. Žala.

Ateinančią vasarą V. Žala ketina dalyvauti trijuose Lietuvos automobilių ralio čempionato etapuose.

„Esame numatę startuoti Lazdijuose, Rokiškyje ir Elektrėnuose. Vasara be klasikinio ralio būtų labai liūdna. Juolab kad šiemet bus jau šeštas sezonas, kai važiuosiu automobiliu „Škoda Fabia“. Norisi tęsti tradiciją, tikiu, kad pertrauka nebus tokia skaudi, nes į šį automobilį sugrįžtu kaip į namus“, – atviravo lenktynininkas.

V. Žalos teigimu, ralis Lazdijuose (birželio 30–liepos 1 d.) – naujiena varžybų kalendoriuje, tačiau dalyviai šiek tiek pažįsta regioną iš anksčiau organizuoto Druskininkų ralio, o dėl to galima tikėtis kalvų, vingių ir tramplinų.

„Ralio žavesį kuria reljefas. Ne lygios trasos, o pakilimai ir nusileidimai, posūkiai aklinuose tramplinuose, besikeičiantis sukibimas su kelio danga. Tai suteikia daugiausia žavesio ir įspūdžių. Patys greičiausi ir techniškiausi greičio ruožai, veikiausiai, Elektrėnų ralyje, nes ten daugiausia ypatingo reljefo, tačiau tiek Rokiškyje, tiek Lazdijuose yra tokia ralio trasų specifika, dėl kurios norisi sugrįžti“, – kalbėjo V. Žala.

Pradėjo sezoną

Pirmas Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas įvyko Mažeikių ir Akmenės apylinkėse.

Lenktynininkams teko įveikti keturiolika greičio ruožų, kurių bendras ilgis – beveik 103 km.

Varžybos sėkmingiausiai susiklostė „Škoda Fabia N5+“ važiavusiems Martynui Samsonui ir Ervinui Snitkui, laimėjusiems dešimt iš keturiolikos greičio ruožų (rezultatas – 52 min. 30,86 sek.

Bendroje įskaitoje antrą vietą užėmė Giedrius Notkus ir Dalius Strižanas („Škoda Fabia R5“, 53 min. 08,90 sek.), trečią – Vladas Jurkevičius ir Aisvydas Paliukėnas („Škoda Fabia Rally2 evo“, 53 min. 18,15 sek.).

Lenktynėse dalyvavo ir Ukrainos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Italijos ekipažai. Aukščiausią vietą tarp svečių – devintą – užėmė lenkai Robertas Kocikas ir Sebastianas Wlachas („Ford Fiesta Rally2“, 57 min. 00,70 sek.).

Istorinių automobilių grupėje pergalę šventė Saulius Zurlys ir Aurimas Kropas (BMW), nuo jų 49,84 sek. atsiliko Dovilas Čiutelė ir Stasys Tarailė (VAZ 2105), o 2 min. 49,13 sek. – itališku „Fiat 124 TB Evo“ važiavę Tadas Balaišis ir Aurimas Gudas.


Šiame straipsnyje: Vaidotas ŽalaralisIvo Pūkis

NAUJAUSI KOMENTARAI

Sūduvis

Sūduvis portretas
Iš viso reikia uždrausti bet kokias sportines varžybas kur naudojami vidaus deėgimo varikliai, nes jie per valandą išmeta tiek teršalų, kiek pats taršiausias senjoro vairuojamas automobilis per metus.

Anonimas

Anonimas portretas
Gražūs vyrai gražias mašinas vairuoja
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių