Naujokui – komplimentai
Nyderlandų automobilių sporto legenda Gerardas de Rooy'us paskelbė, kad 2026-ųjų Dakaro ralyje jo vadovaujamos komandos „Team de Rooy“ sunkvežimius vairuos čekas Alešas Lopraisas, olandė Anja van Loon ir V. Žala.
„Naujokas V. Žala – žinomas Lietuvos ralio ir ralio reidų asas. Per testų važiavimus jis iškart perprato lenktyninio sunkvežimio „IVECO Powerstar“ specifiką, sužavėjo mus vairavimo technika ir įgūdžiais“, – rašoma „Team de Rooy“ pranešime.
„Šios komandos istorija tęsiasi kelis dešimtmečius. Dakaro ralį ji yra laimėjusi keturis kartus. Gerardas ir jo tėvas Janas nukeliavo daugybę kilometrų lenktyniaudami sunkvežimiais, patirtis – didžiulė. Mūsų požiūris toks: jeigu jau koreguojame savo kryptį ir sėdame į sunkvežimį, renkamės geriausius. Technika privalo būti tokia, su kuria galima kovoti dėl aukščiausių pozicijų, o ją aptarnaujantys specialistai – savo srities aukščiausio lygio ekspertai“, – kalbėjo V. Žala.
Jis pridūrė, kad persikelti į sunkvežimių stovyklą paragino naujas rėmėjas – įmonių grupė „SKUBA“, žinoma Europoje kaip viena iš sunkiojo komercinio transporto ir serviso lyderių.
Akrobatika: V. Žala nutrūktgalvišku važiavimo stiliumi pasižymėjo Saudo Arabijos dykumose ir Lietuvos ralio čempionate. / F. Le Flocho ir „Agrorodeo“ nuotr.
Problemos įkyrėjo
Pasak V. Žalos, pastarųjų metų startai Dakaro ralyje su vis skirtingų gamintojų automobiliais – be norimų rezultatų, taip pat persekiojo techninės problemos.
„Konkurencijos kaina vis didėja, bet praktikoje, net ir startavus su rimta komanda, nėra garantijų, kad lenktynių nebaigsi stovėdamas pakelėje, – svarstė Vaidotas. – Kita vertus, mūsų naujieji partneriai taip pat paragino pasukti kita kryptimi. Ne sykį mačiau dykumose pro šalį lekiančius devynių tonų monstrus. Jų lengvai nesustabdys nei akmuo, nei duobė.“
V. Žala teigė jaučiantis, kad gali greitai lenktyniauti ir su sunkvežimiu, nors įprastas visureigis – kelis kartus lengvesnis.
„Minimalus sunkvežimio svoris gali būti 8,5 tonos, tačiau susikomplektavus viską – dešimt tonų. Vienas esminių skirtumų man, kaip pilotui, yra darbas prie vairo. Greitai važiuoti sunkvežimiu tikrai ne tas pats, kaip automobiliu. Tačiau testas prie „IVECO“ vairo man padėjo apsispręsti ir įtikino, kad galiu siekti gerų rezultatų“, – sakė V. Žala.
Net startavus su rimta komanda nėra garantijų, kad lenktynių nebaigsi pakelėje.
Bekelės žvėris
„IVECO Powerstar“ generuoja 1 000 arklio galių (AG) ir išvysto net 5 000 niutonmetrų sukimo momentą, kurį į 22,5 colių ratus perduoda automatinė „Allison“ pavarų dėžė.
Suvaldyti visais keturiais ratais varomą monstrą padeda „Reiger“ amortizatoriai, kurių pakabos eiga siekia 30 cm.
„Iššūkis bus treniruotis keisti ratus, nes sukomplektuotas vienas ratas sveria 135 kg. Sunkvežimio ekipažas turi galimybę valdyti padangų slėgį tiesiai iš kabinos dėka „Teleflow“ sistemos. Įdomu, kad dėka modernaus „EURO6“ variklio, vidutinis degalų suvartojimas nedaug skirsis nuo kai kurių kolegų automobilių. Šis žvėris bekele galėtų lėkti ypač greitai, tačiau Dakaro ralyje jam greičio limitas – 140 km/h“, – „IVECO Powerstar“ charakteristikas atskleidė V. Žala.
„Team de Rooy“ akcentavo, kad dėka naujos važiuoklės, kuri yra gerokai tvirtesnė, pavyko sumažinti bendrą sunkvežimio svorį. Pagerinta variklio ir pavarų dėžės aušinimo sistema, patobulintas pats sunkvežimio „FPT Industrial CURSOR 13“ variklis.
F. Le Flocho ir „Agrorodeo“ nuotr.
Lenktyniavo ir moterys
Šiemet Dakaro ralyje dalyvavo trys „Team de Rooy“ sunkvežimių ekipažai.
Sėkmingiausiai pasirodė ketvirtą vietą užėmę Janusas van Kasterenas (Nyderlandai, pagrindinis vairuotojas), Darekas Rodewaldas (Lenkija, šturmanas) ir Marcelis Snijdersas (Nyderlandai, inžinierius).
Šešti buvo olandai Michielis Becxas, Edwinas Kuijpersas ir Wufas van Ginkelis.
Tryliktoje vietoje – „Team de Rooy" moterų komanda, kurią sudarė A. van Loon, Marije van Ettekoven ir Floora Maten.
Lenktynių dėl sunkvežimio gedimo nebaigė Lietuvos ekipažas – Vaidotas Paškevičius, Albertas Veliamovičius ir Gytis Gaspariūnas.
Naujausi komentarai