Abejotina, ar Holivudo aktorė Angelina Jolie žino, kad Lietuvoje reklamuoja maisto papildus, esą padedančius sulieknėti.
Platintojai neatsiliepia
Lietuviškų interneto portalų lankytojai aktyviai raginami sulieknėti kaip žinoma aktorė A.Jolie. Aišku, nepamirštama pridėti jos nuotraukų ir pabrėžiama, kad tokį lieknumą ši garsenybė pasiekė tik dėl stebuklingo liekninamojo papildo "Nidora".
"Gydytojai priblokšti – per keturias savaites A.Jolie atsikratė 14 kg. Angelina prisipažino, kad naudoja specialią formulę lieknėti, padedančią sumažinti apetitą, jos kūnas dabar atrodo tobulas", – teigiama reklamoje.
Pagyroms neva pritaria ir dainininkės Beyonce, Jessica Simpson. Pateikiamos šių moterų citatos bei neva tablečių poveikį įrodantys vaizdai (sugretintos putlesnių ir lieknesnių šių aktorių nuotraukos).
Į "Kauno dienos" laišką, klausiantį, ar turi šių moterų sutikimą jų atvaizdus naudoti reklamos kampanijoje, papildo platintojai neatsakė.
Taip pat pasidomėjome, ar jokiai institucijai neužkliuvusi jų reklamos strategija.
Vienus jau uždraudė
Autorių teises ginančios asociacijos LATGA teisininkė Radvilė Bieliauskienė aiškino, kad teisė į atvaizdą yra asmeninė žmogaus teisė, kurią įgyvendina pats.
Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) minėtų tablečių platintojais susidomėjo kur kas labiau.
"Maisto papildai "Nidora" mūsų šalyje nėra notifikuoti, todėl galbūt yra nesaugūs, o maisto papildus platinantys asmenys vykdo galimai neteisėtą veiklą", – teigė tarnybos Maisto skyriaus vyriausioji specialistė, valstybinė maisto produktų inspektorė Lina Misiūnaitė.
Anot jos, bet koks maisto tvarkymo subjektas, norintis tiekti Lietuvos rinkai maisto produktus (įskaitant ir maisto papildus), turi kreiptis į VMVT dėl maisto tvarkymo subjekto patvirtinimo pažymėjimo išdavimo arba maisto tvarkymo subjekto registravimo.
Apie maisto papildus, tiekiamus Lietuvos rinkai, būtina pranešti Nacionaliniam maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo institutui. Kiekvienas vartotojas gali pasitikrinti, ar apie maisto papildus pranešta šiuo adresu: vmvt.lt/maisto-papildai/.
VMVT dėl "Nidoros" nėra gavusi skundų. To negalima pasakyti apie kitus turinčius liekninti preparatus.
Pernai tarnybai skųstasi dėl maisto papildų lieknėjimui "Green Coffee". "Vienas skundų buvo dėl sveikatos sutrikimų: sustreikavusios širdies, blogos bendros savijautos, bet daugiausia skundų sulaukta dėl nesusigrąžinamų pinigų ir nepasiekto reklamuojamo rezultato", – informavo L.Misiūnaitė.
Šie papildai pernai vasarą buvo uždrausti. Tai padaryta dėl jų reklamoje vartotų teiginių: "Garantuotai sulieknėsite 10 kg per mėnesį" ir "Ponia Audronė Jokūbauskienė yra viena iš šimtų žmonių, kurie per mėnesį sulieknėjo daugiau kaip 10 kg, vartodama tik tas naujas liekninančias kapsules." Įstatymus pažeidžianti reklama dar nepašalinta, šis draudimas vis dar galioja.
"ES teisės aktuose yra griežtai reglamentuota, kad ženklinant ir reklamuojant maisto produktus (įskaitant ir maisto papildus) draudžiama vartoti teiginius apie sveikumą, nurodančius, kiek ir kaip greitai galima numesti svorio", – pabrėžė inspektorė.
Svarbiausia – mityba
Maisto papildų "Nidora" reklama, anot specialistės, yra analogiška uždraustų maisto papildų "Green Coffee" reklamai, nes taip pat yra naudojami neleistini teiginiai: "Gydytojai priblokšti – per keturias savaites A.Jolie atsikratė 14 kg." Dėl šios teisės aktų reikalavimų neatitinkančios reklamos tarnyba pradėjo tyrimą.
VMVT ragina vartotojus būti budrius ir prieš įsigyjant maisto papildų internetu įvertinti visą pateikiamą informaciją.
"Jei svetainėje nenurodytas Lietuvoje esančio platintojo pavadinimas, adresas, telefono numeris, o maisto papildo reklamoje žadami "stebuklingi rezultatai", siūlome nepirkti tokių maisto papildų ir nepamiršti, kad, norint išlaikyti normalų kūno svorį, svarbiausia – įvairi ir subalansuota mityba bei sveikas ir judrus gyvenimo būdas, o ne maisto papildų vartojimas", – patarė L.Misiūnaitė.
Sėkmės negarantuoja
Įžymybės reklamai pasitelkiamos siekiant efektyvumo, bet reklamų kūrėjai teigia, kad Lietuvos užsakovai didelio susidomėjimo įžymybėmis nerodo.
"Mažiau žinomos žvaigždės kartais net pačios prašosi, primena apie save, kad galėtų pasitarnauti reklamai", – pastebėjo reklamos agentūros direktorius Andrejus Semionovas.
Jis teigė, kad žinomas veidas reklamoje dar neužtikrina sėkmės. "Aš tokius dalykus vertinu skeptiškai", – sakė A.Semionovas.
Naujausi komentarai