Sveikatos apsaugos ministro, valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo Aurelijaus Verygos teigimu, džiugina tai, kad vis daugiau žmonių supranta, jog kreipimasis pagalbos yra ne silpnumo, o stiprybės ir noro padėti sau požymis. Tai leidžia išgelbėti gyvybes.
„Iš skambučių kiekio, žmonių specialistams ir savanoriams išsakytų problemų suprantame, kad įkurta linija svariai prisidėjo prie to, kad išgyventume šį visiems sudėtingą laiką. Šios konsultacijos daliai žmonių tapo galimybe sunkiu momentu pasikalbėti, pasitarti su, pavadinkime, neutraliu žmogumi, kas yra ypač svarbu, kai kalbame apie pagalbą susiduriantiems su emocinėmis problemomis. Todėl dėkoju visiems savanoriams, taip pat profesionaliems psichologams, prisidėjusiems teikiant emocinę paramą, supratusiems, kad jų indėlis šiuo laikotarpiu itin svarbus ir, kaip rodo realūs pavyzdžiai, net galintis išgelbėti gyvybes“, – sako ministras A. Veryga.
Savanoriai iš „Vilties linijos“, „Pagalbos moterims linijos“, „Jaunimo linijos“ „Vaikų linijos“ ir „Sidabrinės linijos“ šiuo psichologiškai žmonėms sunkiu metu išklauso ir pataria įvairiais klausimais.
Kaip skelbiama Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) pranešime, dažniausiai skambučiai susiję su tarpusavio santykių problemomis. Taip pat dažnai kalbamasi apie gyvenimo prasmę, vienišumą, savižudybę. Be to, yra skambinančių ir dėl juntamų psichikos sveikatos problemų (depresijos, nerimo, nemigos), priklausomybių, taip pat finansinių ir kitų sunkumų. Paskambinę telefonu 1809, žmonės gali pasirinkti, su kurios emocinės pagalbos linijos savanoriais norėtų pasikonsultuoti.
Daugiausia skambinantys į emocinės paramos liniją 1809 pasirenka pokalbį su „Vilties linija“ suaugusiesiems, kuriai iki šiol talkino ir būrys profesionalių Psichikos sveikatos centrų psichologų. Kadangi duris jau atveria psichikos sveikatos centrai, grįžtantis į iki karantininį darbo režimą, šiuo metu profesionalūs psichologai „Vilties linijoje“ jau baigia darbą. Tad reikalingą pagalbą žmonės galės gauti ir psichikos sveikatos centruose tiesioginio kontakto būdu, o ne tik nuotoliniu būdu, kaip karantino metu.
SAM primena, kad taip pat veikia ir vieninga informacinė platforma www.pagalbasau.lt, kurioje žmonės gali patogiai vienoje vietoje rasti rekomendacijas, kaip palaikyti gerą emocinę būseną koronaviruso pandemijos metu, bei kur ir kokios pagalbos kreiptis.
Naujausi komentarai