Pereiti į pagrindinį turinį

„Vaikų linija“ kviečia prisijungti prie milžiniškos misijos

2022-03-04 15:12
DMN inf.

Per 25 veiklos metus „Vaikų linija“ atsiliepė į daugiau nei 2,2 mln. vaikų skambučių, atsakė į beveik 20 tūkst. elektroninių ir popierinių laiškų. Įvyko per 10 tūkst. internetinių pokalbių („chat“). Šiuo metu vaikams ir paaugliams nemokamą ir anonimišką pagalbą telefonu bei internetu teikia pusketvirto šimto savanorių, o per visus veiklos metus tarnyba paruošė beveik 1400 savanorių konsultantų.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / Freepik.com nuotr.

Minėdama jubiliejinius metus, „Vaikų linija“ prie milžiniškos misijos – išklausyti ir priimti vaikus bei paauglius tokius, kokie jie yra – kviečia prisijungti visus žmones. Tai padaryti galima tampant savanoriu, skiriant paramą ar tiesiog skleidžiant „Vaikų linijos“ misiją ir savo aplinkoje išklausant šalia esančius vaikus. Taip pat svarbu didinti suaugusiųjų sąmoningumą dėl ko kenčia vaikai bei supažindinti juos su būdais, kaip vaikams padėti – tai ypatingai svarbu šių dienų dramatiškų įvykių kontekste, nes Vladimiro Putino pradėtas karas Ukrainoje kelia daug nerimo ir baimės vaikams.

Technologijos keičiasi, emociniai poreikiai – lieka

Kaip rašoma pranešime, per ketvirtį amžiaus daug kas keitėsi – tobulėjo technologijos (iš pradžių skambinti buvo galima tik į Vilniaus miesto telefono numerį, vėliau pagalba vaikams imta teikti europiniu numeriu 116111); plėtėsi emocinės paramos būdai (nuo skambučių, popierinių ir elektroninių laiškų iki internetinių pokalbių, diskusijų forumo); ilgėjo „Vaikų linijos“ budėjimo valandos (iš pradžių savanoriai budėjo prie vienos telefono linijos 5 valandas per dieną, šiandien „Vaikų linijos“ savanoriai dirba Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje nuo 11 iki 23 val. kiekvieną dieną ir vienu metu budi 3–6 linijos), tačiau vienas dalykas išliko nepakitęs. Tai vaikų poreikis būti išklausytiems.

Ne visi vaikai savo aplinkoje turi suaugusį žmogų, kuriam gali pasipasakoti ir jaustis priimti, suprasti. Pandemijos metu apribojus socialinius kontaktus, ši problema dar labiau paaštrėjo.

„Emocinės paramos telefonu tarnyba veikti pradėjo 1997 m. ir iš pradžių bandymų prisiskambinti į „Vaikų liniją“ būdavo net 45 kartus daugiau nei savanoriai galėdavo atsiliepti. Šiandien atsiliepiame į didžiąją dalį skambučių, atsakome į 65 proc. internetinių pokalbių, atrašome į visus elektroninius laiškus. Prisidėti prie emocinės paramos vaikams gali kiekvienas žmogus. Šiuo metu kviečiame paremti „Vaikų liniją“ skiriant 1,2 proc. GPM, taip pat prisidedant kitais paramos būdais. Savanorių konsultantų mokymus ką tik pradėjo dvi naujos grupės, o artėjant rudeniui rinksime dar gausesnį vaikus išklausyti galinčių savanorių būrį“, – sako dr. R. Povilaitis.

Ilgina internetinių pokalbių laiką

Šių dienų aktualijos ypatingai daug nerimo ir baimės kelia vaikams – jie išgyvena stiprias emocijas, jaudinasi dėl karo, bijo dėl savo bei artimųjų saugumo ir gyvybių. Todėl „Vaikų linija“ siekia sudaryti kuo daugiau galimybių vaikams išsikalbėti, gauti taip reikalingos emocinės paramos.

Nuo kovo mėnesio vaikai ir paaugliai gali kreiptis emocinės paramos internetiniais pokalbiais („chat‘u“) kiekvieną dieną nuo 18 iki 23 val. „Vaikų linijos“ savanorių būrį papildžius naujais konsultantais, galime plėsti paslaugą ir būti pasiekiami ir savaitgaliais“, – sako tarnybos vadovas ir priduria, kad pastaraisiais metais stebima tendencija, jog emocinė parama internetiniais pokalbiais darosi vis paklausesnė. Pernai internetinių pokalbių padaugėjo trečdaliu, lyginant su dar ankstesniais metais.

Paprastai internetinėmis žinutėmis vaikai ir paaugliai kreipiasi dėl rimtų, sunkių temų. Pernai internetinių pokalbių temų sąrašo viršuje atsidūrė savižudybė, paskui sekė santykiai su tėvais, draugais, baimė ir nerimas, fizinis smurtas, patyčios, vienišumas.

Vaikams ir paaugliams teikiant emocinę paramą internetu, savanoriauti gali žmonės iš visos Lietuvos. Šiemet vien tik internetinių pokalbių savanoriams skirtus mokymus baigė ir „Vaikų linijos“ pajėgas pastiprino žmonės iš Šiaulių, Mažeikių, Jonavos, Plungės, Prienų, Panevėžio, Žiežmarių, Kėdainių r., Kauno r. ir Vilniaus r.

Skubi pagalba 112

Pagalba galvojantiems apie savižudybę arba ieškantiems pagalbos artimajam

Svetainėje pateikiama informacija yra trumpa, atsižvelgiant į konkrečius kiekvienos tikslinės grupės poreikius

www.tuesi.lt

Pagalba ir aktuali informacija nusižudžiusiųjų artimiesiems

Nemokamos savitarpio pagalbos grupės įvairiuose miestuose

www.artimiems.lt
Patikima informacija apie emocinę sveikatą ir psichologinę pagalbą www.pagalbasau.lt

Psichologinių krizių pagalbos centras

Psichologinių krizių valdymo paslaugos teikiamos asmenų grupėms įvykus kriziniam įvykiui, kai ūmiai pasireiškia psichologinė krizė

1815 (I–V 9.00–19.00 val., VI 9.00–15.00 val.)

https://www.hi.lt/psichologiniu-kriziu-pagalbos-centras-tel-1815/

Krizių įveikimo centras (individualios psichologo konsultacijos gyvai, per Skype ar Messenger)

Mūsų savanoriai psichologai, psichoterapeutai šešias dienas per savaitę budėjimų metu teikia skubią psichologinę pagalbą sudėtingas gyvenimo situacijas išgyvenantiems žmonėms

www.krizesiveikimas.lt

+370 640 51555

Antakalnio g. 97–47, Vilnius (I–V 16.00–20.00 val., VI 12.00–16.00 val., švenčių dienomis ir sekmadieniais nedirba)

Asmens sveikatos priežiūros specialistams ir sveikatos mokslų studentams prieinamos nemokamos, konfidencialios ir operatyvios emocinės ir psichologinės pagalbos tinklas

Medo.lt

+370 606 07205

Susidūrus su registracijos anketos gedimais

Rašyti el. Laišką

Jaunimo linija 
Emocinė parama jaunimui, budi savanoriai konsultantai

+370 800 28888 (visą parą kasdien)

Pokalbiai internetu
I–VI 18.00–00.00 val.

Vaikų linija 
Emocinė parama vaikams, budi savanoriai konsultantai, profesionalai

116 111 (I–VII 11.00–23.00 val.)

Pokalbiai internetu
I–V 17.00–23.00
Registruotis ir rašyti
Atsako per 24 val.

Linija „Doverija"
Emocinė parama paaugliams ir jaunimui rusų k., budi savanoriai konsultantai

+370 800 77277 I–VII (kasdien) 16.00–19.00 val.

 

Vilties linija 
Emocinė parama suaugusiesiems, pagalbą teikia savanoriai ir psichikos sveikatos specialistai

116 123 (visą parą kasdien)

Pokalbiai internetu
I–V 17.00–20.00 val.
Rašyti el. laišką
Atsako per 3 darbo dienas

Pagalbos moterims linija 
Emocinė parama moterims, pagalbą teikia savanoriai ir psichikos sveikatos profesionalai

+370 800 66366 (visą parą kasdien)
Rašyti svetainėje (kiekvieną dieną 17.00–22.00 val.)
Rašyti el. laišką

Atsako per 24 val.

Mamos linija

Mamoms, kurios ieško emocinės pagalbos anonimiškai

Telefonas laikinai nepasiekiamas į laiškus atsakoma (I-IV 10.00–20.00 V iki 18.00)

Rašyti el. laišką

Ankstukų pagalbos linija

Nemokama psichologinė pagalba

+370 612 03 800 (I–VII 00:00–24:00)

Rašyti laišką

Vyrų linija
Emocinė parama vyrams, telefonu konsultuoja specialistai

+370 670 00027 (I–V 10.00–14.00 val.)

Rašyti laišką
Atsako per 72 val.

Pagalbos vyrams linija „Nelik vienas"

+370 604 11119 (I–VII,18.00–22.00 val.)

Rašyti laišką

Atsako per 72 val.

Tėvų linija

Emocinė parama tėvams, pagalbą teikia psichologai

+370 800 90012 (I–V 9.00–13.00 val. ir 17.00–21.00 val.)

Rašyti laišką

Konsultacija suteikiama per 7 darbo dienas

Sidabrinė linija
Emocinė parama senjorams, pagalbą teikia profesionalūs konsultantai, reguliariai bendrauja savanoriai ir kiti senjorai

Prireikus pagalbos, jaučiant poreikį būti išklausytam, ar tiesiog norint susirasti bendramintį nuolatiniam bendravimui telefonu, nedvejodami skambinkite nemokamu telefonu

+370 800 80020 (I–V 8–22 val., VI–VII 11–19 val.)

Skambučiai šiais numeriais yra nemokami. Skubi psichologinė ar psichinė pagalba psichikos sveikatos centre visada suteikiama be eilės.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų