Karantinas pakeitė lietuvių įpročius: daugiau dėmesio skyrė mitybai

  • Teksto dydis:

Balandžio mėnesį visuomenės nuomonės tyrimų kompanijos „Baltijos tyrimai“ vykdytos apklausos rezultatai atskleidė, kad karantino metu lietuviai ėmė labiau rūpintis savo mityba – keturi iš dešimties šalies gyventojų tam skyrė ne tik daugiau laiko, bet ir dėmesio. Ekspertai tikina, jog lietuvių susidomėjimo lėkščių turiniu augimui įtaką padarė staigus gyvenimo ritmo sulėtėjimas ir galimybė įsiklausyti į savo ir artimųjų pomėgius bei norus.

Atlikto tyrimo duomenimis, net 39 proc. lietuvių karantino metu pakeitė savo mitybos įpročius – daugiau dėmesio skyrė pirkinių krepšeliui, rinkosi kokybiškus produktus, dažniau eksperimentavo namų virtuvėse bei ieškojo būdų, kaip nustebinti save ir savo artimuosius naujais, dar neatrastais skoniais. Šiuos pokyčius dažniausiai nurodė moterys, jaunimas, asmenys su aukštuoju išsilavinimu bei vidutinėmis ar didžiausiomis šeimos pajamomis per mėnesį. Vos 6 proc. gyventojų atsakė manantys, kad mitybai kaip tik yra skiriama mažiau dėmesio, o 33 proc. tikino, kad tiek prieš karantiną, tiek jo metu, mityba žmonės rūpinasi taip pat.

Maisto tinklaraštininkė Asta Černė, geriau atpažįstama kaip „Saulėta virtuvė“, pastebi, jog socialiniai tinklai bei juose transliuojamas turinys leidžia susidaryti nuomonę, kad daugelis lietuvių karantino metu daug dažniau ėmė ruošti maistą namuose, mat sulėtėjęs gyvenimo ritmas pažadino norą labiau rūpintis savimi bei tuo, ką valgome.

„Neabejoju, kad karantinas ir pastangos kuo daugiau laiko praleisti namuose daugelį žmonių paskatino susimąstyti apie maisto planavimą, o kartu su juo – ir apie sąmoningą pirkinių krepšelį, maisto nešvaistymą. Turėjome laiko stabtelėti, išbandyti naujus receptus, daugiau meilės ir rūpesčio sudėti į gaminamus patiekalus“, – situaciją apžvelgia A. Černė.

Asta Černė. 

Išaugusį tautiečių dėmesį mitybai bei kulinarinėms paieškoms pastebi ir lietuviškų pagardų bei padažų gamintojo UAB „Daumantai LT“ prekės ženklo plėtros vadovas Domas Grinkevičius. Jo teigimu, lietuviai parduotuvių lentynose dairosi ir jau pamėgtų, laiko patikrintų „Daumantų“ gaminių, ir naujienų, atspindinčių pasaulines tendencijas.

„Karantino pradžioje stebėjome augančius pomidorų padažų bei majonezų pardavimus. Tai produktai, kurie randa vietą kone kiekvienos šeimos šaldytuvuose ir yra nepakeičiami daugelio patiekalų ingredientai. Dabar, kai šylantys orai ragina kuo daugiau laiko praleisti gryname ore, matome, kad žmonės ieško įvairesnių skonių, tinkančių gardinti tiek mėsos patiekalus, tiek salotas“, – kalba D. Grinkevičius.

Domas Grinkevičius.

„Daumantų“ maisto technologė Sigita Naujokaitytė pastebi, kad karantino laikotarpiu žmonės vis aktyviau gręžiasi ir į kokybės paieškas vartojamuose maisto produktuose, ieško gaminių su vertingomis, sveikesnėmis sudėtimis.

„Šiuo metu visi turime galimybę stabtelėti, o tuo pačiu atidžiau nagrinėti ir produktų, kuriuos renkamės kasdien, sudėtis. Džiaugiamės vartotojams galėdami pasiūlyti padažus bei pagardus, kurių gamyboje nenaudojami konservantai, saldikliai bei krakmolas. Stebime, kad žmonės noriai renkasi ir ekologiškus pagardus, o taip pat vertina tokius sprendimus, kaip laisvai laikomų vištų kiaušinių naudojimas gamyboje“, – teigia S. Naujokaitytė.

„Daumantų“ prekės ženklo vadovas D. Grinkevičius įsitikinęs, jog per šį neįprastą karantino laikotarpį žmonės galėjo skirti daugiau laiko naujiems atradimams namų virtuvėse ar iškylaudami artimiausios šeimos apsuptyje, tad prasidedantis grilio sezonas turėtų sulaukti dar daugiau gerbėjų.

„Vasara – puikus metas gaminti gamtoje. Ne paslaptis, kad geriausias ant grilio ruoštų patiekalų palydovas – pomidorų padažas, kurio asortimentą esame pritaikę įvairiausių skonių mėgėjams. Lietuviai vis sparčiau atranda ir barbekiu padažus, o dešrainių mėgėjai prekybos centruose jau netrukus ras ir naujas, jiems pritaikytas naujienas“, – apie prasidedantį grilio sezoną kalba D. Grinkevičius.

Balandžio mėnesį internetu vykdytoje reprezentatyvioje Lietuvos gyventojų apklausoje, kurios metu buvo siekta išsiaiškinti pasikeitusį lietuvių požiūrį į maistą ir maisto prekių parduotuves, dalyvavo 507 šalies gyventojai, kurių amžius svyruoja nuo 18 iki 74 metų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių