Etninės kultūros globos taryba (EKGT) siūlo per etikos pamokas mokyklose kalbėti ir apie etninę kultūrą.
Tokį siūlymą taryba pateikė Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komitetui.
EKGT pažymi, kad įstatymuose numatytas tikslas švietimu perteikti tautinės ir etninės kultūros pagrindus iki šiol nėra įgyvendintas - bendruosiuose ugdymo planuose nėra atskiro etninės kultūros dalyko, o etninės kultūros integravimas į kitus dalykus esą vyksta paviršutiniškai ir nepakankamai.
Seimo komitetui adresuotame rašte EKGT aiškina, kad geriausia būtų etninės kultūros pagrindus suteikti per etikos pamokas.
"Tam labiausiai tiktų dorinis ugdymas, kadangi visuomenėje susiformavusios dorovės normos yra tiesiogiai susijusios su iš kartos į kartą perduodamomis vertybėmis ir tradicijomis", - pastebi taryba.
Šiuo siūlymu esą būtų išvengta papildomo mokinių apkrovimo nauju mokomuoju dalyku ir atskleistas etikos filosofinis lygmuo.
"Siekiant svariau integruoti etnokultūrą į dorinį ugdymą ir tuo pačiu jį gerokai praturtinti, reikėtų etikos dalyką keisti į etikos ir papročių dalyką (...). Etikos papildymas papročių aiškinimu leidžia išsamiau atskleisti filosofinį šio dalyko lygmenį, suteikti įvairiapusiškų žinių apie bendražmogiškas vertybes ir tarpkultūrines sąsajas", - teigia EKGT.
Išplėsta etikos programa, pasak tarybos, galėtų apimti ne tik lietuvių, bet ir kitų tautų tradicinės etikos bei papročių pažinimą. Pabrėžiama, kad tuomet būtų įgyvendinamas dar vienas teisės aktuose deklaruojamas švietimo tikslas - perteikti Europos ir pasaulio humanistinės kultūros tradicijas ir vertybes.
EKGT yra Seimui atskaitinga institucija. Ji atlieka Seimo ir Vyriausybės eksperto ir patarėjo darbą etninės kultūros valstybinės globos ir politikos klausimais.
Naujausi komentarai