Po įspūdingu kėbulu - praktiškas automobilis, kurio pagrindą sudaro išbandyti ir patikimi techniniai sprendimai.
Mūsų ilgalaikių testų automobiliai paprastai nuvažiuoja 100 tūkst. km. Atstumas nemažas, bet net ir jo nepakanka bedugnei, skiriančiai įspūdingą Honda Civic nuo kitų, dažniausiai nuobodžios išvaizdos praktiškų hečbekų, išmatuoti. rašo autobild.lt.
Džiugu, kad funkcionalių šeimyninių automobilių gretas papildė naujas intriguojančiai atrodantis narys. Kokie išskirtiniai kompaktiško hečbeko iš Japonijos bruožai? Futuristinis siluetas, pailgi žibintai bei originalus, lyg iš mokslinės fantastikos filmų prietaisų skydelis.
Metai nuo 2006 m.
Variklis 1.8
Galia 140 AG
Futuristinis dizainas kelia prieštaringas emocijas
Testui atlikti nusižiūrėtas Civic į vokiškojo “Auto Bild” kolektyvą atkeliavo ankstyvą 2006-ųjų rudenį. Iš pradžių dauguma redakcijos darbuotojų į japoną žvilgčiojo su nepasitikėjimu - abejota, ar kasdienis važinėjimas kompaktiniu Honda tikrai suteiks tiek emocijų, kiek kelia jo išvaizda.
Kad ir, pavyzdžiui, 1.8/140 AG variklis, kuris pasirodė esąs gana vangus važiuojant mažomis apsukomis. Nenuostabu, kad testo dienoraštyje atsirado nemažai įrašų, kritikuojančių šį varginantį, bet Honda benzininiams varikliams būdingą trūkumą.
Motoras atgyja tik peržengęs 4 tūkst. aps./min. žymą. Jis nėra ir itin taupus - nepaisant to, kad panaudota kintama vožtuvų reguliavimo sistema (i-VTEC), vidutinės degalų sąnaudos 100 tūkst. km ilgalaikio testo metu sudarė 9,2 l/100 km. Be to, vienam mūsų bandytojui trukdė šalia vairo esantis negamyklinės navigacijos sistemos (”Siemens-VDO”, siūlomos Vokietijoje) valdymo pultelis. Buvo pasirinktas paprasčiausias sprendimas - “pagalbininkas” išmontuotas.
Pavojaus signalas: nuvažiavus 4474 km melsva spalva apšviestame prietaisų skydelyje įsižiebė variklio kontrolinė lemputė. Kitą kartą, užvedus variklį, lemputė nebeužsidegė, bet iki testo pabaigos ji retkarčiais mirkčiojo, ypač važiuojant dideliu greičiu. Gal kokios nežemiškos jėgos nusižiūrėjo šį futuristinį Civic?
Be to, džiugino ir tas faktas, kad Jazz - jaunesnis Civic brolis - taip pat atlaikė mūsų ilgąjį testą be jokio rimtesnio gedimo. Todėl labai nesijaudinome dėl mirksinčios variklio lemputės. Problemos priežastis paaiškėjo tik išmontavus automobilį: pasirodo, buvo pažeistas apsukų daviklis, todėl važiuojant dideliu greičiu užsidegdavo signalas, perspėjantis apie variklio gedimą.
Kosminio laivo viduje
Laikas pažvelgti į mūsų kosminio laivo vidų. Prietaisų skydelio dizainas patinka ne visiems - prieštaravimų nekelia tik malonus melsvas apšvietimas. O visa kita? Spidometras viršuje, tachometras apačioje, futuristinės formos. Laimė, prietaisų rodmenys lengvai skaitomi. Šiek tiek sunkumų kelia variklio užvedimo procedūra.
Vienam labiausiai patyrusiam vokiečių kolegai testuotojui šis, rodos, banalus veiksmas truko... minutę! O atrodytų, kad nėra nieko paprastesnio, juolab kad šiai mašinai užvesti naudojamas ne kokios sudėtingos elektroninės kortelės, o paprastas raktelis. Taigi kišame raktelį į spyną, pasukame ir... įsijungia tik salono apšvietimas.
Tolesnis raktelio sukimas, jo įspaudimas, jėgos panaudojimas nedavė jokio rezultato. Gerai, kad taip su rakteliu elgiantis šis iki testo pabaigos liko sveikas. O juk reikėjo atkreipti dėmesį, kad variklis užsiveda raudonu mygtuku... kairėje nuo vairo pusėje. Susidaro įspūdis, kad kosminio Civic konstruktoriai šį mygtuką prisiminė paskutiniu momentu ir įdėjo ten, kur liko vietos. Kad ir kaip ten būtų, akivaizdu, jog naudoti vienu metu ir raktelį, ir “Start” mygtuką - visiškai beprasmiška.
O kaip dėl patvarumo? Pasirodo, ši Honda tokia pat patvari, kaip ir jos raktelis. Kompaktinis Civic atrodo ne tik madingai ir elegantiškai, bet ir surinktas iš kokybiškų medžiagų. Nėra prie ko prisikabinti. Net veliūras, kuriuo apsiūtos sėdynės, neteplios. “Ar ne taip turėtų atrodyti kitos kartos Golf?” - retoriškai klausė mūsų fotografas.
Tačiau būtent jis, nuvažiavęs bandomuoju Civic 900 km, pakeitė savo nuomonę: “Honda valdymas nėra intuityvus ar visiškai nelogiškas”. Daugiausiai bėdų šis japonas pridarė prisireikus pastatyti mašiną - pro vadinamuoju spoileriu perpjautą galinį langą beveik nieko nematyti. Per visą testą taip ir nesugebėjome priprasti prie menko matomumo ir turbūt tik per stebuklą nesubraižėme buferių.
Užtat labai patiko sumaniai sugalvota galinių sėdynių sistema. Vienas rankos judesys - ir turime didžiulę (1352 l) ir, svarbiausia, lygią krauti tinkamą erdvę. Šiuo atžvilgiu Honda visa galva pranašesnė už savo klasės konkurentus.
Jokių rimtų gedimų
Mūsų maratonininkas važiavo be problemų tol, kol odometras parodė 21 290 km - tuomet nutiko staigmena. Civic paskelbė bado streiką - užstrigo degalų pylimo dangtelis. Pagal garantiją servisas pakeitė trosą, vėliau sumontavo papildomą spyruoklę. Be to, per pirmąjį patikrinimą pavyko pašalinti keistus garsus, sklidusius perjungiant pavaras.
Pasirodo, šios nervinančios “muzikos” priežastis - nerūpestingai uždėta pavarų svirties įmautė. Blogiausia, kad šis atvejis nėra vienintelis, nes daugelis dabartinės Civic laidos savininkų skundžiasi būtent dėl nemalonių iš prietaisų skydelio sklindančių garsų. Su didele tikimybe galima daryti prielaidą, kad dėl šio diskomforto kalta netradicinė skydelio forma, pasižyminti galybe užlenkimų ir užkampių.
Nieko stebėtina, kad tokia galybė sujungimų ima barškėti ir girgždėti. Padėties negelbsti net ir tai, kad vidaus apdailai panaudotos iš tiesų kokybiškos medžiagos.
Išskyrus kelio akmenukų pažeistus dažus, Civic 100 tūkst. km įveikė išvengęs visokių apibrozdinimų ir nubraižymų. Vietomis pasirodė paviršinė korozija, bet ją išvydome tik išrinkę automobilį dalimis - specialisto teigimu, kol kas nėra ko jaudintis.
“Honda” renkasi paprastus ir laiko išbandytus sprendimus
Išmontavimo mašiną ekspertai negalėjo atsistebėti, kad po tokiu įspūdingu kėbulu slypi iš esmės nesudėtingi ir išbandyti techniniai sprendimai. Tai todėl, kad kurdami Civic japonų inžinieriai nenorėjo per daug eksperimentuoti. Tęsiant “Hondos” tradiciją, jiems svarbiausia buvo sukurti patikimą automobilį. Šią užduotį jie atliko puikiai ir dėl variklio bei transmisijos patvarumo nekyla jokių abejonių. Tiesa, radome kelis problemines vietas, tačiau jos nebuvo esminės.
Tarkime, kad ir sankaba, kurios bendra būklė buvo gera, nors ant disko pastebėta neryškių perkaitimo požymių, bylojo apie tai, jog testuotojai automobilio negailėjo.
Variklio “galvos” būklė taip pat nekėlė įtarimų, nors ant paskirstymo velenėlio įdėklų (guolių) paviršiaus buvo matyti šiokių tokių nusidėvėjimo požymių. Mažiausiai patiko katalizatoriaus būklė. Pigi skarda buvo ne tik sutrūkinėjusi, bet ir keliose vietose atšokusi.
Jei kalbėtume apie kitus trūkumus, tai per visą šį testą nepavyko išspręsti barškančių priekinių amortizatorių problemos. Kelis kartus dėl to apsilankius servise atsakymas buvo tas pats: “Viskas gerai, gero kelio”. Kaip vėliau paaiškėjo, gamintojas žinojo problemą ir servisams nurodė keisti vairuotojus nervinančius elementus. Pasirodo, dėl triukšmo buvo kaltos atraminės amortizatorių gumos.
REMONTAS
21 290 km
Sugedo degalų pylimo dangtelio atidarymo mechanizmas. Pagal garantiją pakeistas troselis.
(pagal garantiją)
43 882 km
Pakeistos priekinės stabdžių trinkelės - paslauga atlikta privalomo patikrinimo metu.
(383 Lt darbas ir detalės)
80 801 km
Eilinio patikrinimo metu testuotam Civic buvo atlikta keletas patobulinimų. Pagal garantiją buvo sumontuota spyruoklė, padedanti atidaryti degalų dangtelį, ir sumontuotas naujas rankinio stabdžio trosas. Be to, pakeistos priekinės ir galinės stabdžių trinkelės, priekiniai diskai.
(853 Lt darbas ir detalės).
98 320 km
Pakeistas akumuliatorius - pirktas ne firminiame įgaliotosios atstovybės techniniame centre.
(270 Lt)
99 565 km
Pakeista žibinto lemputė.
(20 Lt)
Tai mums patiko
Daugiafunkcis odinis vairas - “Sport” versijos privalumas. Patiko, kad jį malonu paimti į rankas, be to, labai elegantiškai atrodo. Mygtukai kairėje skirti radijui valdyti, o mygtukais dešinėje valdoma automatinė greičio palaikymo kontrolė
Galinių sėdynių sulankstymo sistema tiesiog geniali. Vienu greitu judesiu jas sudėję turime lygią ir didžiulę erdvę įvairiems daiktams krauti
...o tai ne:
Regis, apie “Start” mygtuką japonai prisiminė paskutiniu momentu: “Vajetau, kur jį įkišti?” Ir išrinko ne pačią tinkamiausią vietą.
Taip sako HONDA apie gedimus:
Barškančių priekinių amortizatorių problema mums žinoma. Siekdami to išvengti pakeitėme atramines gumas, turinčias geresnį tvirtinimą. Taip pat pavyko pašalinti klibančias durelių rankenėles (modeliai, gaminami nuo 2007 m.).
IŠVADA
Civic išliko toks pat automobilis, už ką jį visada labiausiai vertino - kokybiškas ir retai gendantis. Automobilis puikiai išlaikė ilgojo testo išbandymą ir užėmė labai aukštą dešimtą vietą tarp visų vokiškojo “Auto Bild” testuotų mašinų. Svarbiausia, kad šis kompaktinis hečbekas niekada nenuvylė trasoje, o pasitaikę gedimai drąsiai turėtų būti laikomi nekeliančiais rimtų bėdų. Futuristinio modelio gamintoją reikėtų pagirti, mat jo sumanytas originalus automobilis pasirodė esąs nuostabiai paprastas: padaryti revoliuciją ten, kur labiausiai matyti, o techniką palikti be esminių pakeitimų. Kam keisti tai, kas išbandyta ir jau ne vieną kartą gerai išlaikė egzaminą?
Privalumai
Išskirtinė išvaizda
Patikimi techniniai sprendimai
Talpi bagažinė
Trūkumai
Girgždantis prietaisų skydelis
Itin reti korozijos židiniai
Variklis prašo sūkių
Techniniai Honda Civic 1.8 Sport (2006 m.) duomenys
Ilgis (mm) |
4245 |
Plotis (mm) |
1765 |
Aukštis (mm) |
1460 |
Durų/vietų salone sk. |
5/5 |
Variklis |
benzininis |
Variklio darbinis tūris (cm3) |
1798 |
Variklio cilindrų sk. |
4 |
Variklio galia (kW (AG) esant aps./min.) |
103 (140)/6300 |
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) |
174/4300 |
Pavarų dėžė |
6/mech. |
Maks. greitis (km/h) |
205 |
Įsibėgėjimas (s) 0-100 km/h |
8,9 |
Degalų bako talpa (l) |
50 |
Bagažinės talpa (l) min./maks. |
456/1352 |
Automobilio masė (kg) |
1290 |
Padangos (priekinės, galinės) |
225/45 R17 |
Degalų sąnaudos (l/100 km) mieste, užmiestyje, vidutinės |
8,4/5,5/6,6 |
Kaina (Lt) |
nuo 34 tūkst. |
Honda Civic 1.8 Sport (2006 m.) atsarginių detalių kainos
Detalė |
Kaina (Lt) |
Priekiniai žibintai (vnt.) |
1022 |
Galiniai žibintai (vnt.) |
381 |
Priekinių stabdžių diskai (vnt.) |
215 |
Galinių stabdžių diskai (vnt.) |
215 |
Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.) |
203 |
Galinių stabdžių trinkelės (kompl.) |
247 |
Priekiniai amortizatoriai (vnt.) |
276 |
Galiniai amortizatoriai (vnt.) |
626 |
Sankabos komplektas |
1091 |
Priekinis sparnas |
580 |
Testuota
Rida (km) |
4253 |
103 000 |
Įsibėgėjimas (s): |
|
|
0-50/0-100/0-130 km/h |
3,2/10,1/16,5 |
2,9/9,1/15,1 |
60-100/80-120 km/h |
10,2/19,8 |
9,3/18,1 |
Stabdymo kelias (100 km/h, m) atvėsusiais/įkaitusiais stabdžiais |
36/36,4 |
37,6/37,1 |
Vidutinės degalų sąnaudos testo metu (l/100 km) |
8,4 |
7,3 |
Triukšmingumas (dB) 50/100/130 km/h |
|
|
Naujausi komentarai