Pereiti į pagrindinį turinį

Kinija konstruos konkurentą Boeing ir Airbus laineriams

Kinija konstruos konkurentą Boeing ir Airbus laineriams
Kinija konstruos konkurentą Boeing ir Airbus laineriams

Prieš keletą dienų Kinija paskelbė pristatanti pirmuosius šioje šalyje sukurtus civilinio lainerio C919 modelius. Tai 156 vietų keleivinis lėktuvas, kuris jau 2016 m. lygiomis teisėmis konkuruos su garsiaisiais Boeing ir Airbus lėktuvais.

Dviems elitinėms civilinių lėktuvų gamintojams pastarosios savaitės buvo išties nelengvos.

Žiniasklaidoje netilo pranešimai apie Airbus A380 gedimus, o bandomasis naujojo Boeing 787 Dreamliner skrydis buvo nutrauktas – lėktuvo salone pasklidus dūmams, lėktuvą pilotai nutupdė avariniu būdu. Bet jei dvi aviacijos pasaulio bendrovės-milžinės tikėjosi, jog tai bus visi nemalonumai, jos klydo.

Prieš keletą dienų Kinija paskelbė pristatanti šioje šalyje kuriamo lainerio C919 modelį. C919 - tai 156 vietų keleivinis lėktuvas, kuris jau 2016 m. lygiomis teisėmis turėtų konkuruoti su garsiaisiais Boeing ir Airbus lėktuvais.

C919 nebus supergigantiško dydžio kaip, tarkim, naujasis Boeing 787 Dreamliner ar dviaukštis Airbus A380. Tačiau kinų kūrinys konkuruos su Boeing 737 ir Airbus A320 modeliais.

Turint omenyje tai, kad Kinija yra sparčiausiai pasaulyje besiplečianti oro skrydžių rinka, bendrovėms Airbus ir Boeing šis projektas gali tapti pakankamai karčia piliule, kurią reikės kažkaip nuryti.

Kinijai per artimiausius 20 metų reikės daugiau kaip 4 tūkst. oro lainerių, o tai sudaro apie 480 mlrd. JAV dolerių. Kinijos oro transporto rinkos poreikius ir pinigus kol kas sėkmingai dalinosi Boeing ir Airbus. Tačiau šio riebaus torto luito abi bendrovės neteks rinkoje pasirodžius kiniškam C919.

Tiesa, dar nežinia, ar kinų sukurtas lėktuvas bus sėkmingas. Civilinių oro lainerių konstravimas yra didžiulis iššūkis. Tai paaiškina, kodėl tokią, iš pirmo žvilgsnio, aukso gyslą kaip oro lainerių gamyba, eksploatuoja vos kelios bendrovės.

Tačiau Kinija pradeda ne nuo nulio. Nors C919 dizainas sukurtas Šanchajuje ir priklauso Kinijos komercinių lėktuvų korporacijai, lėktuvo „vidaus organai“, ko gero, atkeliaus iš stambiausių Vakarų pasaulio avia-gamintojų – Honeywell, General Eletrics Aviation, Eaton.

Nors Kinija yra pareiškusi, jog variklius naujiesiems lėktuvams bandys gaminti ji pati, kol kas yra sutarta, jog galios agregatus LEAP-X šiems lėktuvams tieks jungtinė JAV-Prancūzijos bendrovė CFM.

Panašu, jog Kinija, manipuliuodama kolosalia savo rinka, siekia prisitraukti ir perimti geriausias pirmaujančių vakarų bendrovių aviacijos technologijas, o šios, savo ruožtu, mainais už bendradarbiavimą norėtų dalies akcijų paketų ir bendrų įmonių.

Reikėtų nepamiršti ir to, jog C919 nėra pirmasis kinų mėginimas įeiti į civilinių lainerių konstruktorių rinką. Tiesa, šįkart Kinija savo rankose laiko rimtą kozirį – milžinišką rinką, kuria ji mėgins prisivilioti pažangiausias vakarietiškas technologijas. Tačiau pirma reikia sulaukti C919 sėkmės. Pirmasis C919 lainerio skrydis planuojamas 2014 m. Ateityje Kinija planuoja gaminti C929 ir C939 lėktuvų modelius.

Keletas C919 charakteristikų:

Korpuso plotis – 3,96 m 
Korpuso aukštis – 4,166 m 
Bendras sparnų ilgis – 33,6 m 
Optimalus greitis – 0,785 macho (garso greičio). (1 machas +15ºC oro temperatūroje jūros lygyje prilygsta 370,3 m/s) 
Maksimalus skrydžio aukštis – 12 100 metrų. 
Skrydžio nuotolis – 4075 km (2200 jūrmylių) arba 5555 km (3000 jūrmylių).

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų