Pereiti į pagrindinį turinį

Labiausiai automobiliais „perkrautas“ Europos miestas – Briuselis

2010-09-28 19:17
Labiausiai automobiliais „perkrautas“ Europos miestas – Briuselis
Labiausiai automobiliais „perkrautas“ Europos miestas – Briuselis / Tomo Raginos nuotr.

Naujausio Europos kelių apkrovimo tyrimo sąraše pirmasis atsidūrė Briuselis. Varšuva, Londonas bei Budapeštas taip pat dažnai gali tapti vairuotojų košmaru, tuo tarpu vairavimas Ispanijoje ar Skandinavų šalyse yra kur paprastesnis ir malonesnis.

Remiantis navigacijos sistemų ir žemėlapių kūrėjos kompanijos „TomTom“ atlikta studija, Europos Komisijos mieste vairuotojai kasdien susiduria su kamščiais 38 procentuose pagrindinių miestų gatvių – tai tik šiek tiek lenkia Varšuvos rodiklius, trečioje vietoje – taip pat Lenkijos miestas – Vroclavas. Vertinant visus Europos miestus pagal kelių apkrovimą, Budapeštas 18-oje vietoje, tačiau žiūrint į Rytų regioną, jis, lenkdamas daugybę miestų pakyla į antrą vietą.

Šis tyrimas - blogos naujienos Britams: daugelis nustebtų, kad nepaisant kelių mokesčių, Londonas yra ketvirtasis pagal kelių apkrovimą miestas Europoje. Pirmajame sąrašo dešimtuke matomi ir kiti Didžiosios Britanijos miestai – Edinburgas ir Belfastas.

Tuo tarpu vairavimas Prancūzijos keliuose - kur kas paprastesnis ir malonesnis. Be sąraše sutinkamų Paryžiaus ir Marselio, daugiau nei vienas šios šalies miestas nekenčia nuo kamščių. Keista tai, jog Vokietijoje ne tik greitkeliuose sukuriamos sąlygos paprastam ir sklandžiam vairavimui – labiausiai apkrautas Vokietijos miestas – Miunchenas tepasiekia vos 28 vietą. Tačiau, žvelgiant bendrai į visą sąrašą – Vokietija didžiuotis neturi kuo – vokiškų miestų šiame sąraše daugiau, nei bet kurios kitos šalies.

Laimingiausi vairuotojai

Ispanijos bei Skandinavijos šalių gyventojai ir svečiai rečiausiai susiduria su kamščiais keliuose. Tik 3 skandinaviški miestai patenka į sąrašą – Oslas – su 26 procentų apkrovimu - 16-oje vietoje, o kaimyninis Stokholmas gavo vos 3 procentų įvertinimą.

Tuo tarpu nepaisant mūsų įsivaizduojamo suvokimo apie pietiečius ir jų vairavimo ypatumus – kamščiai Ispanijoje susidaro gana retai. Barselona – septintoje sąrašo vietoje, o lentelės viršuje kitų miestų nesutinkama. Sąrašo apačioje atsidūrusi Saragosa – vairuotojų rojus. Čia kelių apkrovimas tesiekia 1,5 procento. Ar tai negalėtų būti modelis, kuriuo turėtų sekti kelių planuotojai kituose miestuose?

Kaip veikia reitingavimas

Lentelė sukurta naudojant „TomTom Satvan“ funkcija. Tyrimas buvo atliekamas remiantis „TomTom“ tiesioginio stebėjimo duomenų baze, sukurta per keletą metų tyrinėjant ir stebint kelius, greičius juose, padedant milijonų „TomTom“ naudotojų. Tokia informacija pasiekia anonimiškai, kaskart vartotojui sujungus savo navigacijos sistemą su „TomTom“ namų puslapiu internete – nemokama programos atnaujinimo įranga. Vairuotojai, besinaudojantys šiais prietaisais, kasdien automatiškai pateikia vertingiausios informacijos apie Europos kelius. Dėka 30 milijonų vartotojų, yra sukaupta daugiau 1,8 trilijonų greičio matų. Rezultatai naudojami priklausomai nuo savaitės dienos, dienos laiko, keičiasi kas 5 minutes.

Tokie duomenys pirmiausia yra kaupiami dėka „TomTom IQ Routes“ technologijos, kuri nuolat tobulinama siekiant atrasti ir paskaičiuoti kelią, kuriame bus susiduriama su mažiausiai automobilių kamščių. Dėl renkamų duomenų, technologija pajėgi nustatyti kelių apkrovimą net ir skirtingu paros metu. Ši technologija yra integruota į „TomTom“ žemėlapius.

Pastebėta jog keliuose, prikimštuose automobilių, automobilių greitis sulėtėja iki 70 procentų ar net mažiau nustatyto eismo greičio limito.

Žemiau pateiktas miestų reitingas sudarytas pagal tokias taisykles:

• 1. Miestai tyrimo metu buvo reitinguojami remiantis greičiu, kuriuo vairuotojai gali keliauti miesto gatvių tinklu. Miesto keliai laikomi “apkrautais” jei keliavimo greitis siekia mažiau nei 70 procentų nustatyto tos vietovės greičio limito. Tai reiškia, kad valandos kelias pailgės vidutiniškai 20 minučių dėl susidarančių spūsčių.

• 2. Tik miestai, turintys daugiau nei 500 tūkstančių gyventojų buvo įtraukti į tyrimą.

Visas sąrašas miestų pagal gatvių apkrovimą:

1.Briuselis
2.Varšuva
3.Vroclavas
4.Londonas
5.Edinburgas
6.Dublinas
7.Belfastas
8.Marseilis
9.Paryžius
10.Liuksemburgas
11.Milanas
12.Roterdamas
13.Birmingemas
14.Roma
15.Amsterdamas
16.Oslas
17.Barselona
18.Budapeštas
19.Neapolis
20.Poznanė
21.Lódzė
22.Torino
23.Palermas
24.Praha
25.Ženeva
26.Cardiffas
27.Wiena
28.Miunchenas
29.Lydas
30.Krokuva
31.Esenas
32.Hamburgas
33.Lisabona
34.Shefyldas
35.Štutgartas
36.Kiolnas
37.Diuseldorfas
38.Berlynas
39.Talinas
40.Helsinkis
41.Niurnbergas
42.Madridas
43.Frankfurtas
44.Hanoveris
45.Glazgovas
46.Bremenas
47.Kiobenhavnas
48.Bratislava
49.Sevilija
50.Bernas
51.Vilnius
52.Leipzigas
53.Dresdenas
54.Dortmundas
55.Malaga
56.Stokholmas
57.Zagrebas
58.Valencija
59.Zaragosa

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų