- Jonas Varnas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniaus miesto meras Artūras Zuokas teigia, kad viešojo transporto pertvarka tik pagerins ir pagreitins susisiekimą visame mieste. Anot sostinės vadovo, jam ėmus vadovauti miestui, Vilniaus viešojo transporto skolos vien per 2011 m. sumažėjo daugiau nei 70 mln. litų (nuo 181 mln. iki 111 mln. litų).
„Sujungėme autobusų ir troleibusų parkus, panaikinome dubliuojančius maršrutus, įvyko pertvarka vadovybėje“, - gyrėsi A. Zuokas.
Šiuo metu planuojama itin pagreitinti keliones viešuoju transportu įdiegus greituosius maršrutus, bet teigiama, kad vien tokio sprendimo negana.
„Tačiau taip pat reikia pagerinti ir galimybes greitesniam susisiekimui – reikia daugiau A juostų, neišvengiamas ir gatvių platinimas, „pilvukų“ nuėmimas. Vien viešojo transporto juostų planuojama jau iki liepos 1 d. nutiesti apie 15 kilometrų visame mieste. Taip pat autobusams ir troleibusams numatytos žaliosios juostos – viešasis transportas sankryžose galės nuolat sukti į dešinę nepriklausomai nuo degančio šviesoforo signalo“, - aiškino savivaldybės specialistas Kastytis Lubys.
Skaičiuojama, kad elementariausia kelių pertvarka atsieis maždaug pustrečio milijono litų ir, anot A. Zuoko, iki vasaros pabaigos tai turėtų būti įgyvendinta, nes šiltuoju metų laikotarpiu miestas ir gatvės yra ištuštėję.
Teigiama, kad po pertvarkos autobuso teks laukt iki penkių kartų trumpiau - jau greičiau nei po pusmečio greitieji maršrutai kursuos maždaug kas 5-6 minutes, o kelionė nuo Pašilaičių iki Saulėtekio truks maždaug 10 min. trumpiau (nuo 46 iki 35 min.). Taip pat numatoma, kad viešojo transporto juostomis taip pat galės važiuoti automobiliai, kuriuose keliauja keturi ir daugiau žmonių.
Tiesa, laukia ir viena kita nemaloni naujovė , pavyzdžiui, greituosiuose maršrutuose, kurių planuojami šeši pagrindinėmis važiavimo kryptimis, sumažinti stotelių skaičių trečdaliu.
Pristatyme nebuvo išvengtas ir mikriukų likimo klausimas.
„Visos sutartys su privačiais vežėjais yra nutrauktos nuo šių metų liepos 1 d. Dabar ore pakibo ir privežamųjų maršrutų klausimas, kai taryba nusprendė tam nepritarti“, - aiškino meras.
Pasak A. Zuoko, sutartys pratęstos nebus, o visos pretenzijos yra nesąžiningos, nes per aštuonerius metus privatiems vežėjams atsipirko ir investicijos, ir išlaidos, taip pat jie pasiėmė pelną. „Nesutinku su privataus verslo pretenzijomis, kurios, mano nuomone, yra keistos - sutartyse buvo numatyta, kad likus pusmečiui iki pabaigos, jos gali būti nutrauktos. Mes visuomet esame, buvome ir būsime sąžiningi su privačiu verslu Vilniaus mieste“, - rėžė meras.
Privežamieji maršrutai esą yra vienintelė galimybė pagerinti susiekimą miesto pakraščiuose. „Ypač sudėtinga autobusams yra, pavyzdžiui, Bajoruose, kur jie vargiai gali prasilenkti su kitomis transporto priemonėmis. Taip pat galima kalbėti apie Kalnėnuos, kuriuose viešojo transporto apskritai nėra buvę“, - konstatavo K. Lubys.
Sostinės vadovas teigė, kad melas yra tai, jog miestas nesitarė su gyventojais. Esą buvo atlikta daug gyventojų apklausų ir gavus duomenis buvo nuspręsta, kad būtent tokios viešojo transporto pertvarkos miestiečiai ir norėjo, kokią dabar bandoma įgyvendinti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...