Prekybos centre „Rimi“ apsaugos darbuotojo sulaikytas dėl suvalgyto ananasinio saldainio, vilnietis Rimas Kančys pasakoja saldainį ragavęs tik tam, kad įsitikintų, ar šis šviežias.
Pirkėjas, norėdamas įsitikinti prekės kokybe, vieną saldainį suvalgė, o jo popierėlį įsidėjo tarp kitų pirkinių, mat planavo už suvalgytą saldainį sumokėti, o daugiau jų pirkti neketino, nes jam pasirodė, jog šie – seni.
Dar prieš kasą apsaugos darbuotojas pareiškė vyrui pretenzijų.
„Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė sako, kad jų prekybos centrus stebintiems apsaugos darbuotojams dažnai tenka aiškintis, su, anot jos, panašiais nemokamai pavalgyti atėjusiais klientais.
„Yra žmonių, kurių ragautojais nepavadinčiau, labiau pavadinčiau juos valgytojais. Esama žmonių, kurie ateina į prekybos centrus pavalgyti. Tad tokiais atvejais mūsų apsaugos darbuotojai juos įspėja, kad už prekes reikėtų susimokėti. Žinoma, tokiu atveju kyla ir konfliktinių situacijų“, – aiškina G. Bielskytė.
Vyras sako, kad nė neketino slėptis: suvalgęs saldainį, kasoje už jį susimokėjo. Prekybos centro „Rimi“ atstovai nelinkę plačiai komentuoti R. Kančio ir parduotuvėje dirbusio apsaugos darbuotojo konflikto, tačiau G. Bielskytė sako, jog šis pirkėjas, tikrindamas produkto šviežumą, suvalgė ne vieną saldainį.
Tai tikrai negali būti laikoma vagyste, net jei jis tą produktą ir suvartojo.
Į teismą – ir už saują saldainių
Kad už paragautą saldainį susimokėjus vilnietį sunku apkaltinti vagyste, teigia ir advokatas Edmundas Rusinas. Anot jo, konfliktas galėjo kilti būtent dėl to, kad apsaugos darbuotojas neišsiaiškino, už kokias prekes pirkėjas atsiskaitė, ar tarp jų buvo ir minėtas ananasinis saldainis.
„Tai tikrai negali būti laikoma vagyste, net jei jis tą produktą ir suvartojo“, – tikina advokatas.
Lietuvos vartotojų asociacijos prezidentas Paulius Mereckas sako taip ir nesulaukęs konkrečių atsakymų, ar didieji Lietuvos prekybos centrai suteikia teisę lankytojams ragauti maisto produktus prieš juos įsigyjant.
„Rimi“ atstovai teigia į tokias situacijas reaguojantys lanksčiai ir ragauti produktų tikrai nedraudžiantys. Anot „MaximaLT“ komunikacijos vadybininkės Kornelijos Sakalaitės, pageidautina, jog pirkėjai prekes ragautų tik jas įsigiję.
„Kalbant apie maisto produktų ragavimą parduotuvėje, nereikėtų nueiti į kraštutinumus. Visų pirma skatiname pirkėjus maisto produktą įsigyti ir tik tada ragauti. Tačiau, jeigu pirkėjas, eidamas pro šalį, įsimetė vieną kitą riešutą, ar, rinkdamasis vynuogių kekę, nusiskynė ir suvalgė uogą, iš mūsų darbuotojų pastabos tikrai nesulauks“, – tikina ji.
Nors prekybos tinklų atstovai sako, kad su parduotuvės darbuotojo priežiūra ragauti tikrai galima beveik viską, daug paprasčiau pasak jų būtų, jei lankytojai vaišintųsi tik degustacijoms paruoštais produktais.
Advokatas pasakoja, kad tinkliniuose prekybos centruose tikrai galioja kitokios taisyklės, nei turguje. Pasak jo, dėl įvairiausių produktų ragavimo pasitaiko nemažai konfliktų, dažnas jų sprendžiamas teisme.
Nors kartais tokios bylos gali pasirodyti absurdiškos, jas vis tiek nagrinėja teismas, o žmonės baudžiami net už saują suvalgytų saldainių.
Naujausi komentarai