Pereiti į pagrindinį turinį

Auksinės taisyklės planuojant šventinius pirkinius

2018-12-13 11:43
DMN inf.

Didžiųjų miestų aikštėse ir nekantriausiųjų namuose jau sužibo margaspalvės eglutės, o pasirodęs pirmasis sniegas, nors ir trumpam, nejučia leido pasijusti kaip tikroje žiemos pasakoje. Apgaubti šios šventinės nuotaikos neišvengiamai pradėjome mąstyti, kaip šiemet pradžiuginsime savo artimuosius ir kaip šventėms ruošimės patys. Siekdami pasirūpinti, kad kalėdinė nuotaika nevirstų pirkimų karštine, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba ir Europos vartotojų centras skatina pirkti atsakingai ir pristato keletą taisyklių, kurių nevalia pamiršti.

Pixabay nuotr.

Kalėdiniai dirbiniai ir daugelis populiariausių dovanų – negrąžinamos

Įvairūs mieli kalėdiniai niekučiai – Kalėdų seneliai, angelai, prakartėlės, eglutės ir jų papuošalai, vainikai bei kiti Kalėdų šventėms skirti dirbiniai – vilioja savo spalvingumu ir įvairove, tačiau derėtų nepamiršti, kad šios prekės yra nekeičiamos ir negrąžinamos. Lygiai taip pat nekeičiamos ir negrąžinamos elektrinės girliandos, todėl jei nutarėte įnešti kalėdinės dvasios į savo namų interjerą, gerai įvertinkite, ar aukščiau minėtos prekės jums iš tiesų tinka ir yra reikalingos. Visas negrąžinamų ir nekeičiamų prekių sąrašas numatytas Mažmeninės prekybos taisyklėse.

Nederėtų pamiršti ir to, kad tokios dažnai dovanojamos prekės kaip knygos, kosmetika, elektrotechnika, mobilieji telefonai, kompiuteriai, žaislai, dirbiniai iš tauriųjų metalų, apatinis trikotažas, meno dirbiniai ar pagal specialų užsakymą pagaminti dirbiniai taip pat yra negrąžinami ir nekeičiami, todėl gerai įvertinkite savo ir artimųjų poreikius, o jei abejojate dėl savo pasirinkimo – neskubėkite arba rinkitės pirkimą internetu. Daugelį internetu įsigytų prekių galėsite grąžinti per 14 dienų nuo prekės gavimo (žinoma, jei šių prekių nenaudojote).

Drabužius, avalynę ir fejerverkus grąžinti galite

Neįprastas derinys, tačiau minėtas prekes iš tiesų galite pakeisti arba grąžinti. Tad jei nutarėte, kad fejerverkams išleidote kiek daugiau nei planavote – turite laiko persigalvoti. Gera žinia laukia ir švenčių išvakarėse nutarusių atsinaujinti arba pamaloninti artimąjį dailiu rūbu ar batų pora – minėtos prekės, taip pat ir rankinės, kuprinės bei diržai yra grąžinami ir keičiami, todėl neverta per daug sukti galvos, ar spalva ir dydis tikrai bus tinkami. Jeigu, visgi, jums neaišku, ar jūsų pasirinkta prekė gali būti grąžinama – visada galite pasiteirauti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos specialistų.

Nepamirškite, kad jūsų reikalavimas pakeisti ar grąžinti kokybišką prekę tenkinamas ne vėliau kaip per 14 dienų nuo prekės įsigijimo, jeigu prekė nebuvo naudota bei nepraradusi prekinės išvaizdos, ir jūs išsaugojote prekės įsigijimo dokumentą.

Šventiniu laikotarpiu prekių pristatymas gali užtrukti

Vadovaujantis Civilinio kodekso nuostatomis, pardavėjas turi pristatyti prekes ne vėliau kaip per 30 dienų nuo sutarties sudarymo dienos, jeigu šalys nesusitarė kitaip. Taigi, jeigu prekes norite gauti iki švenčių – aiškiai susitarkite dėl pristatymo laiko ir įvertinkite, kad šventiniu laikotarpiu užsakymų skaičius padidėja ir prekių pristatymas gali užtrukti.

Saugokite pirkimo dokumentą

Prekės kvitas reikalingas ne tik norint pakeisti ar grąžinti kokybišką prekę, bet ir siekiant užtikrinti savo teises išaiškėjus prekės trūkumams. Atminkite, kad visi teisėti vartotojo reikalavimai (pakeisti nekokybišką prekę, ją pataisyti, sumažinti kainą ar grąžinti sumokėtus pinigus) yra tenkinami tik pateikus prekės įsigijimo dokumentą. Todėl patariame saugoti dovanų (ypač brangesnių) pirkimo čekius, kad išaiškėjus trūkumams, asmuo per garantinį laikotarpį galėtų drąsiai kreiptis ir kelti savo teisėtus reikalavimus.

Kur kreiptis pagalbos?

Jeigu, visgi, kilo ginčas ir problemų su Lietuvoje registruotu pardavėju nepavyko išspręsti taikiai, jūs turite teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Daugiau informacijos rasite www.vvtat.lt.

Tuo atveju, jeigu problemų kilo su kitoje Europos Sąjungos valstybėje, Islandijoje bei Norvegijoje registruotu pardavėju ir ginčo taikiai išspręsti nepavyko – nemokamos pagalbos ir patarimų galite kreiptis į Europos vartotojų centrą Lietuvoje. Centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m. ir yra Europos vartotojų centrų bendradarbiavimo tinklo (ECC-Net) dalis. Daugiau informacijos rasite Europos vartotojų centro svetainėje www.ecc.lt.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų