Tam tikslui numatoma pasitelkti papildomus analitinius pajėgumus, taip pat suaktyvinti fizinio tikrinimo metodus. Į tikrinimo procesą ketinama įtraukti didesnį muitinės pareigūnų skaičių, esant poreikiui, jiems į pagalbą bus kviečiami kitų valstybinių institucijų pareigūnai.
Kroviniai, kurių siuntėjai, gavėjai, vežėjai ar muitinės tarpininkai, kartą jau bandę apeiti sankcijas, bus vertinami, kaip didelės rizikos ir tikrinami ypač kruopščiai.
„Matome, kad bandymų apeiti sankcijas nemažėja, todėl imamės papildomų priemonių. Tie muitinės klientai, kuriems dėl mėginimų apeiti sankcijas buvo neleista tęsti muitinės procedūrų, neturėtų stebėtis, jei ateityje jų gabenami kroviniai atsidurs po padidinamuoju stiklu, – sako Lietuvos muitinės generalinis direktorius Darius Žvironas.
Nuo 2022 kovo 1 d. Lietuvos Respublikos muitinė, užtikrindama Europos Sąjungos nustatytų sankcijų įgyvendinimo kontrolę, vykdo sustiprintą eksportuojamų, importuojamų ir tranzitu vežamų prekių muitinės priežiūrą. Per šį laikotarpį dėl įvairių pažeidimų daugiau nei 3000 kartų neleido atlikti importo, eksporto ir tranzito procedūrų. Teritorinėse muitinėse pradėta ir vykdoma 30 tyrimų dėl galimai sankcijomis nustatytų draudimų pažeidimų. Muitinės kriminalinė tarnyba dėl tokių pat pažeidimų atlieka 4 ikiteisminius tyrimus. Taip pat už nustatytų ribojamųjų priemonių nesilaikymą muitinė jau pradėjo 260 administracinio nusižengimo teisenas. Dėl nustatytų pažeidimų į ES teritoriją neįleista daugiau nei 1200 prekes gabenusių transporto priemonių, registruotų Baltarusijos Respublikoje ir Rusijos Federacijoje.
Naujausi komentarai