– Ar sąskaitos, kai žmogui tenka susimokėti 18 tūkst., vienetinės?
– Atvejai, kai klientus pasiekia didelės sumos, yra vienetiniai. Jos atsiranda, kai klientai ilgą laiką nedeklaruoja, nemoka už elektros energiją. Akivaizdu, kad už trejus, ketverius ar net penkerius metus gauta sąskaita būna tokio dydžio.
– Kaip manote, žmogus piktybiškai nemokėjo ar nepastebėjo?
– Kadangi tai verslo klientas, buvo mokama verslo kliento sąskaita, susidedanti iš dviejų dalių – galios dedamosios ir už suvartotą elektros energiją. Klientas mokėjo tik galios dedamąją, kuri yra keliasdešimties eurų, bet visiškai nedeklaruodavo suvartojimo už elektros energiją. Tai per kelerius metus susikaupusi suma.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar įmokos išskaidomos, ar galima su jumis susitarti?
– Akivaizdu, kad tokias sąskaitas galima mokėti dalimis. Dažniausiai net ne ESO yra sumos gavėjas, o tiekėjas. Tikiu, kad su jais galima susitarti ir išskaidyti sumą dalimis.
– Ar dažnai žmonės turi susimokėti kelis tūkstantis, nes nebūna tinkamai susimokėję?
– Žinau keturis atvejus per pastarąjį laikotarpį, kur didesnės sumos.
– Ar tai pamatome, kai pakeičiami skaitikliai, ar per paprastus ESO patikrinimus?
– Atkreipčiau dėmesį, kad tai nesusiję su skaitiklių patikrinimu, o su keitimu. Atvejų identifikavimu, kai buvo nedeklaruojama už elektros energiją. Per mėnesį, be skaitiklių keitimo, patikriname apie 30 tūkst. vartotojų tiek dujų, tiek elektros skaitiklių, kur kyla įtarimas ar ilgą laiką matome neįprastą veiklą. Tokių atvejų atsirado daugiau, nes prie patikrinimų prisidėjo skaitiklių keitimas, todėl daugiau atvejų patikrinama.
Žinau keturis atvejus per pastarąjį laikotarpį, kur didesnės sumos.
– Ką patartumėte vartotojams, kad nesusidurtų su tokiomis situacijos?
– Mokėjimas dalimis labiau aktualus verslui. Jei privatūs vartotojai kiekvieną mėnesį nurašo skaitiklio duomenis, juos deklaruoja ir sumoka sąskaitas, tikrai netikėtumų nebus.
– Išaugo darbų mastas, palyginti su praeitais metais. Kas stringa? Ko nepavyksta padaryti?
– Pastaruoju metu sulaukiame keturis kartus didesnio klientų antplūdžio dėl techninių sąlygų, neturime tokių pajėgumų, kad greitai apdorotume, todėl terminai ilgesni. Priimti sprendimai: efektyvesnis eilės valdymas, robotizavimas. Ieškome papildomų žmonių rinkoje, tačiau tai nelengva, nes reikalingi žmonės su tam tikru inžineriniu išsilavinimu. Darome viską, ką galime.
– Ar viskas juda į priekį, sistema pasistūmėjo? Ar galima kalbėti apie postūmį?
– Situacija nėra problematiška visoje Lietuvoje, yra atsikyri regionai. Didesnis trūkumas žmonių Vilniaus rajone iš rangovų pusės. Stengiamės tvarkytis su eilėmis, bandome pritraukti iš kitų regionų žmonių, kitų šalių.
Naujausi komentarai