Vakar, kai Lietuvos degalinėse litro dyzelino kaina pirmą kartą peržengė 4 litų už litrą ribą, bendrovė „SG dujos“ pristatė automobilio užpildymo suslėgtomis gamtinėmis dujomis įrangą.
Nors daugumai automobilininkų žinia apie brangstančius degalus sugadino nuotaiką, vis dėlto vakarykštė diena pretenduoja patekti į istoriją ir dėl vienos malonios priežasties, susijusios su kelionių išlaidomis.
Lietuvoje jau prekiaujama CNG (angl. Compressed Natural Gas) įranga, leidžiančia degalinę įsirengti garaže ir sumažinti kelionės išlaidas kone perpus.
Ši įranga pristatyta automobilių „Volkswagen“ centre su komerciniu modeliu „Caddy Life EcoFuel“, pritaikytu važiuoti CNG. Nors analogiškus modelius turi „Volvo“, „Opel“, „Peugeot“, „Ford“, „Renault“, „Mercedes-Benz“ ir keletas kitų gamintojas, lig šiol tik „Fiato“ atstovybė ryžosi į Lietuvą atgabenti suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomą mašiną.
Uždaras ratas
Tokį verslininkų pasyvumą lemia iš esmės neegzistuojanti CNG degalinių infrastruktūra. Sovietmečiu šalyje veikė 5 gamtinių dujų užpildymo stotys. Jose aptarnauti tiek lengvųjų, tiek krovininių automobilių ir autobusų vairuotojai. Ilgainiui ši technika susidėvėjo, todėl dujų degalinės neteko klientų, pradėjo vegetuoti ir apie 1990-uosius buvo uždarytos.
Vėlesni bandymai atgaivinti CNG degalines žlugo dėl to, kad reikėjo daug investicijų. Specialistų teigimu, degalinėje įrengti vieną automobilių rezervuarų pildymo suslėgtomis gamtinėmis dujomis sistemą kainuoja apie 800 tūkst. litų. Tokių pinigų niekas nenori įšaldyti, nes kol kas šalyje nėra mašinų, deginančių CNG. Taip susidaro uždaras ratas – dujų degalinių nėra, nes jos neturi klientų, o dujinių automobilių niekas neperka, nes nėra kur įsigyti degalų.
Ledai pajudėjo
Vis dėlto padėtis praėjusiais metais pamažu pradėjo keistis. Bendrovės „Autoidėja“ ir „Vilniaus autobusai“ sutarė pastatyti modernią CNG degalinę ir nupirkti 100 dėvėtų autobusų su gamtines dujas deginti galinčiais varikliais. Įmonė „SG dujos“ pradėjo bendrą projektą su „Klaipėdos autobusų parku“ ir į uostamiesčio gatves išlydėjo penkis CNG autobusus.
Bendrovės „SG dujos“ generalinis direktorius Virginijus Korsakas vakar pristatė dar vieną įrangą, kuri turėtų padidinti suslėgt-mis gamtinėmis dujomis varomų automobilių paklausą. Ši bendrovė iš Kanados atgabeno įmonės „FuelMaker“ gamtinių dujų užpildymo įrangą „Phill“, skirtą individualiems vartotojams, t. y. visiems automobilininkams, kurie savo namus šildo gamtinėmis dujomis.
Sąlygiškai nedidelis (76,2 cm aukščio, 35,6 cm pločio ir 33 cm storio) prietaisas pakabintas ant garažo sienos pildo rezervuarus 1,5 kub. metro/val., arba 1,1 kg/val. greičiu. T. y. per naktį „Phill“ gali pripildyti maždaug pusę 40 l talpos rezervuaro.
Naujausi komentarai