- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos ekonomikai patiriant koronaviruso epidemijos pasekmes, šalyje neatsisakoma planų nuo liepos įvesti automobilių registracijos mokestį. Dalis ekonomistų situacijos nedramatizuoja ir pažymi, kad valdžia rems žmones kitais būdais, rašo portalas delfi.lt.
Aplinkos ministerija nurodo, kad keisti įstatymo įsigaliojimo datą gali tik įstatymų leidėjai. Kaip ir planuota, motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymas įsigalios liepos 1-ąją, o jo administravimu užsiims „Regitra“.
„Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis teigia, kad šis mokestis neturėtų paliesti tų asmenų, kurie buvo labiausiai paveikti krizės ar tų, kurie galimai gali prarasti pajamas.
„Vis tiek kalba eina apie naujai registruojamus automobilius, tad tie, kas prarado pajamas, abejoja dėl savo ekonominių perspektyvų, tai, turbūt, automobilio nekeis, naujo neįsigis ir jų toks mokestis nepalies“, – komentavo N. Mačiulis.
Tiesa, pasak jo, dabartiniame ūkio kontekste veikiausiai iš šio mokesčio bus surinkta mažiau lėšų negu buvo planuota.
Banko „Luminor“ vyriausiasis ekonomistas Žygimantas Mauricas mano, kad šio mokesčio negalima traktuoti kaip visiškai naujo, nes jį buvo bandyta įvesti dar 2018-aisiais, tačiau svarbu, kaip mokestis bus pristatytas visuomenei – nuo to priklauso, ar nekils nepasitenkinimas ir nekris vartotojų pasitikėjimas valdžios institucijomis.
„Tie žmonės, kurių pajamos nemažos, kurie pirkdavo brangesnius, bet galingus automobilius, jų kišenės gal ir tuštės, bet dėl gerų tikslų, o tų, kurių pajamos mažiausios, jie, tikėtina, gaus kitokią didesnę paramą, tai yra išmokos vaikams, pensininkams, NPD mažinimas. Na, jiems išeis, kad viena ranka duos, kita paims, bet žmogus turi pasirinkimą, jis gali nepirkti mašinos arba pirkti ekologiškesnę, kuri nepatenka į mokesčio radarą“, – teigė Ž. Mauricas.
Pasak jo, šio mokesčio įvedimo kryptimi Lietuvai anksčiau ar vėliau reikės žengti.
Tuo metu transporto skelbimų portalo autoplius.lt komunikacijos vadovas Matas Buzelis teigė išvis nematantis tokio mokesčio prasmės.
„Net jeigu ir ekonominė situacija būtų buvusi geresnė, ši priemonė yra per silpna, kad pakeistų vairuotojų pasirinkimą arba skatintų rinktis švaresnius automobilius. Tai daugiau panašu į eilinę rinkliavą. Reikėtų garsiau komunikuoti apie tai, kaip tiksliai bus panaudojamos surinktos lėšos – kaip tie surinkti pinigai valys itin inertišką Lietuvos automobilių rinką“, – sakė jis.
„Regitra“ yra informavusi, kad mokestis bus taikomas lengviesiems ir lengviesiems krovininiams automobiliams priklausomai nuo degalų rūšies ir jų kombinacijų bei išmetamo CO2 kiekio.
Jį reikės sumokėti registruojant automobilį pirmą kartą – kai norima įregistruoti naują ar iš užsienio įvežtą automobilį. Mokestį teks mokėti ir tais atvejais, kai keičiasi automobilio valdytojas.
Dėl šio mokesčio įsigaliojimo buvo apsispręsta dar 2019-ųjų gruodį. Iš pradžių buvo planuota, kad jis įsigalios 2020-ųjų sausį, vėliau, balandžio pradžioje, jo data nukelta iki liepos 1-osios, siekiant suteikti daugiau laiko pasiruošimui jį administruoti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ministrė: pasirinkus amunicijos gamyklos vietą, reikės priimti sprendimus dėl kompensacijų
Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė sako, kad Vyriausybė turės priimti sprendimus dėl sklypo ir kompensavimo mechanizmo Lietuvos sveikatos mokslų universitetui (LSMU), kurio valdomoje žemėje netoli Baisogalos ketinama statyti &b...
-
G. Skaistė: norint patenkinti gynybos poreikius reikės kompleksinio sprendimo dėl mokesčių
Finansų ministrė Gintarė Skaistė teigia, kad norint rasti finansavimą patenkinti išaugusius gynybos poreikius, reikės kompleksinio sprendimo dėl mokesčių. ...
-
Prezidentas nepalaiko siūlymo gynybą finansuoti iš savivaldybėms tenkančios GPM dalies1
Prezidentas Gitanas Nausėda sako nepalaikantis Laisvės partijos siūlymo dalį papildomų lėšų gynybai surinkti perskirstant savivaldybėms tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį. ...
-
I. Vėgėlės šeimos valdoma „Vilpra“ galimai apeidinėjo sankcijas Rusijai ir Baltarusijai8
Kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos kontroliuojama šildymo sistemų prekybos ir įrengimo grupė „Vilpra“ į Kirgiziją eksportuodama kondicionierius galimai apeidinėjo Europos Sąjungos (ES) sankcijas Rusijai ir Baltarus...
-
Lojalumo pokyčiai darbo rinkoje: į jaunų žmonių išėjimą reikia žiūrėti pozityviai2
Darbo rinkoje keičiasi ne tik tendencijos, bet ir vertybės. Viena iš jų – lojalumas. Apie tai, ar dabartinei darbuotojų kartai lojalumas išlieka vertybe, LNK reportaže pasakojo gydytojas psichoterapeutas Dainius Jakučionis. ...
-
Vyriausybė pritarė siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio kainą susieti su MMA6
Vyriausybė trečiadienį pritarė Finansų ministerijos ir Lietuvos banko (LB) siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio gyventojams ir smulkiam verslui kainą susieti su minimalia mėnesio alga (MMA), ją perskaičiuojant kas trejus metus. ...
-
Liberalai „laisviečius“ kaltina įžūlumu, tarsis dėl savo siūlymo gynybos finansavimui6
Vienas valdančiųjų liberalų lyderių Eugenijus Gentvilas trečiadienį įžūliu pavadino koalicijos partnerių „laisviečių“ siūlymą dėl būdų padidinti gynybos finansavimą, bandys formuluoti savo iniciatyvą. ...
-
Pieno supirkimo kaina Lietuvoje per metus augo dešimtadaliu2
Vidutinė natūralaus pieno supirkimo kaina kovą siekė 42,31 cento už kilogramą ir buvo 10,8 proc. didesnė nei pernai tuo pat metu. Lyginant su vasariu, supirkimo kaina kilo 0,3 proc. ...
-
Lietuvos bankas: Lietuvos auksas pernai pabrango 9 proc.3
Lietuvos aukso atsargų rinkos vertė, nepaisant susilpnėjusio JAV dolerio euro atžvilgiu, pernai išaugo 9 proc. iki 355 mln. eurų, sako Lietuvos banko (LB) atstovas. ...
-
„Laisviečiai“ gynybą finansuoti siūlo iš savivaldybių GPM, akcizų, didesnio pelno mokesčio6
Laisvės partija trečiadienį paskelbė, kad surinkti reikiamas papildomas lėšas krašto apsaugai siūlo perskirstant savivaldybėms šiuo metu tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį, didinant akcizus ir vienu procentiniu pun...