„Perlas Energija“ ketvirtadienį pranešė, kad stabdo veiklą, o elektrą klientams tieks iki rugpjūčio 31 d. Bendrovė informavo, jog naują tiekėją klientai turi pasirinkti iki rugpjūčio 28 d. ir veiks tol, kol išparduos turtą, išmokės kompensacijas klientams, atsiskaitys su kreditoriais ir partneriais.
„Tą ir prognozavau iš pat pradžių. Gal ir atrodė, kad kažkas pasitaisys, bet buvo aišku, kad apgauna vartotojus, aiškiai matėsi, kad jie negali vykdyti savo pažadų. Paskui paaiškėjo, kad jų siūlomos sutartys neteisėtos, kad jie negalėjo vienašališkai jų nutraukti. Tada buvo aišku, kad vienintelė išeitis buvo bankrotas“, – Eltai sakė V. Jankauskas.
Eksperto teigimu, tiekėjas neturi kitos išeities, kaip tik išmokėti kompensacijas klientams, nors, į nuostolius „įklimpusiai“ įmonei atsiskaityti su nukentėjusiais vartotojais bus itin sunku.
„Dabar turbūt kito kelio nėra, nes tą patį pasakytų ir teismas. Vienas iš tų variantų buvo, kad vartotojai gali neišeiti, nesutikti su senu pasiūlymu ir likti prie senosios kainos, tada įmonė privalėtų elektrą tiekti ta kaina. Aiškiai matėsi, kad įmonė tam nepajėgi ir dabar kiek galės, tiek kompensuos“, – mano V. Jankauskas.
Jis svarstė, kad atsakingos institucijos – Energetikos ministerija, Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) – po tokio tiekėjo žingsnio turėtų aktyviai informuoti I ir II liberalizavimo etapų „Perlo Energijos“ klientus, kad pasirinkti naują tiekėją jie turi tik dešimt dienų, iki rugpjūčio 28 d.
„Turėtų dabar sakyti garsiai visiems „Perlo Energijos“ vartotojams, kad jie negaištų laiko, nes turi tik maždaug porą savaičių pasirinkti tiekėją. Tie, kurie nepasirinks kito tiekėjo, deja, paklius į garantinį tiekimą. Nežinau, ar „Perlas“ tokiu atveju jiems irgi kompensuotų, matomai jie pažadėjo kompensuoti tik skirtumą tarp savo ir kitų tiekėjų kainų“, – tikino V. Jankauskas.
„Svarbiausia, kad vartotojai, kurie buvo I ar II etapuose pasirinko „Perlą“ nieko nelaukę turėtų išeiti“, – pažymėjo ekspertas.
„Perlą Energiją“ pasirinkusiems trečiojo etapo dalyviams, primena ekspertas, šioje situacijoje paprasčiau, kadangi jie gali grįžti prie visuomeninio tiekimo ir neskubėti pasirinkti naują tiekėją, kadangi paskutinio liberalizavimo etapo galutinį terminą ketinama nukelti.
Kartu V. Jankauskas pastebėjo, kad elektros rinkos liberalizavimo procesas toliau tęsiasi chaotiškai. Jo nuomone, dauguma nepatenkintų vartotojų per itin trumpą laikotarpį užplūs kitų nepriklausomų tiekėjų klientų aptarnavo centrus, visų pirma – „Ignitį“.
„Chaoso daug, matome kas darosi prie tiekėjų (klientų aptarnavimo centrų – ELTA) (...), žmonės nepatenkinti. Dauguma vėl užplūs ir pas „Ignitį“, nes ji yra valstybinė Lietuvos įmonė, ji patikimiausia“, – tikina V.Jankauskas.
ELTA primena, kad rugpjūčio 5 d. antras didžiausias nepriklausomas elektros tiekėjas „Perlas Energija“ pranešė, jog sparčiai augant elektros kainoms, nebegali vykdyti savo įsipareigojimų fiksuotą elektros tiekimo kainą pasirinkusiems klientams ir jiems nuo rugsėjo pritaikys tiekimo planus kintama kaina, susieta su elektros kainomis biržoje.
Ketvirtadienį jis pareiškė, kad ketina nutraukti veiklą.
Toks įmonės žingsnis sukėlė diskusijas, kad vertėtų atidėti trečiąjį elektros rinkos liberalizavimo etapą, kurio pabaigą ir ketinama nukelti keliems metams.
Neteisėtais „Perlo Energijos“ veiksmus pavadino tiek Energetikos ministerija, tiek VERT, kuri kartu kreipėsi ir į Generalinę prokuratūrą.
Šį tiekėją pasirinkę apie 180 tūkst. buitinių vartotojų, o liepos pradžioje, pasibaigus antrajam elektros rinkos liberalizavimo etapui, „Perlas Energija“ buvo antras daugiausiai sutarčių su klientais sudaręs tiekėjas – jį pasirinko apie 15 proc. 1–5 tūkst. kWh elektros energijos kasmet suvartojančių gyventojų (67 proc. rinkosi „Ignitis“, apie 8 proc. – „Elektrum Lietuva“ ir „Enefit“).
Naujausi komentarai