- Malvina Baužytė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilių taršos mokestis skirtas išvalyti senus taršius automobilius iš Lietuvos kelių, tačiau per naktį vairuotojai į elektromobilius nepersės, sako Lietuvos elektromobilių asociacijos valdybos pirmininkas Laurynas Jokužis.
„Manau, kad šiandien pagrindinė problema Lietuvoje yra seni taršūs automobiliai, kurie iš gamyklos buvo europinio standarto ar senesni, o lietuviai mėgsta juos pataisyti ir patobulinti: išimti katalizatorių, filtrus, perprogramuoti variklį, kad jis mažiau kuro „valgytų“ ir geriau trauktų. Tokių automobilių tarša išauga nuo 5 iki kokių 100 kartų“, – Eltai sakė L. Jokužis.
Dėl šios priežasties mokesčiai, skirti taršiems automobiliams, yra privalomi.
„Mokesčių uždėjimas taršiems automobiliams yra labai gerai, visgi į elektromobilius per naktį visi nepersės, o ir persėdant į elektromobilį atsiranda kiti iššūkiai: įkrovimo struktūra, tinklo balansavimas ir jo įkrova“, – pridūrė jis.
Pasak L. Jokužio, lyginant su kitomis šalimis, šiuo metu elektromobilių situacija Lietuvoje yra liūdna, todėl perkant naują elektromobilį net PVM lengvata svariai neprisidėtų prie skatinimo naudotis elektromobiliais.
„Kitose šalyse yra taikomos nedidelės subsidijos, pavyzdžiui, 5 tūkst. eurų, bet tai jau skatina (įsigyti elektromobilį. – ELTA). Paprastai elektromobilis neatsiperka per 5-7 metus, negana to, jį dar ir eksploatuoti turi kiek sudėtingiau, (…) daug kas priklauso ir nuo įkrovimo infrastruktūros. Tad žmogus visa tai įvertina ir pasižiūri, kad gal visgi geriau tą dyzelinį automobilį pasiimt – ir pigiau, ir mokesčių nėra didelių“, – Eltai teigė L. Jokužis.
Kaip pavyzdį jis pateikė Norvegiją, kurioje taikomi labai dideli (iki 180 proc. taršaus automobilio kainos) mokesčiai dyzeliniams ir benzininiams automobiliams, o elektromobilius pigiau pirkti, eksploatuoti ir jie sudaro 60 proc. parduodamų automobilių.
„Lietuvoje, turint tokias sąlygas, iš 11 tūkst. nuperkamų automobilių kokie 6,5-7 tūkst. būtų elektromobiliai. Čia atsispindi valstybės požiūris“, – sakė Lietuvos elektromobilių asociacijos valdybos pirmininkas.
ELTA primena, kad spalio 3 d. Aplinkos ministerija skelbė parengusi Transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo projektą, kuris numato mokestį už transporto priemonių (TP) keliamą taršą. Įstatymo projekte taršiomis laikomos tos TP, kurios turi dyzelinu varomą variklį, kurio CO2 išmetimai viršija 115 g/km, ir tos TP, kurios turi benzinu ir (ar) dujomis varomą variklį, kurio CO2 išmetimai viršija 130 g/km.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimo komitetas: subsidija jaunos šeimos būstui neturi būti siejama su vaikų skaičiumi
Seimo Biudžeto ir finansų komitetas antradienį nutarė, kad valstybės subsidija jaunoms šeimos, regionuose įsigyjančioms būstą, neturi priklausyti nuo vaikų skaičiaus. ...
-
EIMIN skiria beveik 35 mln. eurų projektų įgyvendinimui
Ekonomikos ir inovacijų ministerija skiria beveik 35 mln. eurų finansavimą 35 projektams, numatomiems įgyvendinti Vidurio ir vakarų Lietuvos regione, pagal priemones „Inopažanga“ ir „Inobranda“. ...
-
M. Skuodis ragina kelių projektų finansavimui pasitelkti viešojo ir privataus sektorių partnerystę
Siekiant užtikrinti valstybinės reikšmės kelių infrastruktūros projektų įgyvendinimą, susisiekimo ministras Marius Skuodis ragina pasitelkti viešojo ir privataus sektorių partnerystės (VPSP) modelį. ...
-
Lietuvos pramonė sausį–kovą augo 0,1 proc.
Pramonės produkcijos vertė Lietuvoje sausį-kovą siekė 8,7 mlrd. eurų (to meto kainomis) ir, palyginti su 2023 metų tuo pat laiku, augo 0,1 proc. (palyginamosiomis kainomis). ...
-
Patarėjas: prezidentas – už progresyvumą didinant mokesčius gynybai10
Prezidento vyriausiasis patarėjas Frederikas Jansonas sako, kad šalies vadovas pasisako už progresyvumą didinant mokesčius šalyje gynybos finansavimo reikmėms. ...
-
Šilumininkas pasakė, kokia temperatūra turi būti patalpose: kitaip pažeidžiamos žmogaus teisės17
Dėl atšalusių orų Vilniui ir didelei daliai kitų šalies savivaldybių atnaujinus arba tęsiant šildymo sezoną, Lietuvos šilumos tiekėjų asociacijos prezidentas Valdas Lukoševičius sako, kad patalpų šildymas ne...
-
G. Nausėda su „Invegos“ vadovu aptars priemones gynybos pramonei, Ukrainos atstatymui
Prezidentas Gitanas Nausėda antradienį susitiks su Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) vadovu Dainiumi Vilčinsku. ...
-
Seimas svarstys naują paramos jaunoms šeimoms būstui įsigyti tvarką
Seimas svarstys, ar jaunoms šeimoms ir toliau leisti su valstybės parama įsigyti būstą aplink Vilniaus, Kauno, Klaipėdos didmiesčius esančiose savivaldybėse nustatant kai kuriuos barjerus. ...
-
Seimas priėmė palankias pataisas „Rheinmetall“ investicijoms1
Seimas sudarė palankias sąlygas dideliems vietos bei Vakarų gamintojams, įskaitant Lietuvoje gamyklą ketinančią statyti Vokietijos karinės pramonės milžinę „Rheinmetall“, greičiau ir paprasčiau statyti gamyklas. ...
-
G. Skaistė: į svarstomą steigti gynybos fondą būtų galima aukoti ir savanoriškai12
Vyriausybei planuojant steigti specialų fondą dėl tvaresnio gynybos finansavimo, pagrindines jo pajamas sudarytų papildoma dalis nuo mokesčių, tačiau kartu būtų galimos ir savanoriškos gyventojų ar verslo aukos, sako finansų ministrė Gintar...