- Giedrius Gaidamavičius, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pabrangusio ir vėluojančio europinės vėžės geležinkelio linijos „Rail Baltica“ projekto klausimą reikėtų spręsti kartu su Europos Sąjunga (ES), sako prezidentas Gitanas Nausėda.
Taip šalies vadovas kalbėjo per bendrą spaudos konferenciją Varšuvoje su Lenkijos vadovu Andrzejumi Duda (Andžejumi Duda).
„Ypač atkreipiau dėmesį į „Rail Baltica“ projektą, kuris vyksta šiek tiek lėčiau, negu buvome planavę. Dėl to projekto sąmata yra didesnė negu buvo planuota. Manau, kad tai yra vienas iš tų klausimų, kuriuos kartu su Europos Sąjunga galėtume spręsti“, – kalbėjo G. Nausėda.
„Rail Baltica yra ne tik projektas, leisiantis laisviau keliauti žmonėms tarp Šiaurės ir Pietų, ne tik laisviau gabenti produktus, krovinius ir kitas vertybes. Tai taip pat labai svarbus karinio mobilumo projektas, leisiantis greičiau, efektyviai permesti karinę techniką iš vieno į kitą tašką“, – pridūrė šalies vadovas.
Tuo metu tarptautinės automobilių magistralės „Via Baltica“ projektas, pasak G. Nausėdos, įgyvendinamas sėkmingai. Prezidento teigimu, 2025 metais planuojama baigti ruožo nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos rekonstrukcija leis „kur kas patogiau ir laisviau judėti tarp mūsų valstybių (Lietuvos ir Lenkijos – BNS)“.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis yra sakęs, kad dėl išbrangusių ir nepakankamai sparčių „Rail Baltica“ statybos darbų atsakinga bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail“.
Ypač atkreipiau dėmesį į „Rail Baltica“ projektą, kuris vyksta šiek tiek lėčiau, negu buvome planavę. Dėl to projekto sąmata yra didesnė negu buvo planuota.
„Rail Baltica“ projektui nuo 2017-ųjų pabrangus 2,6 karto viceministrė Loreta Maskaliovienė yra sakiusi, kad pagrindinė jo problema ne pinigai, o įgyvendinimo tempai. Šiemet „Rail Baltica“ darbams Lietuvoje užtikrintas beveik 1,5 mlrd. eurų finansavimas, iš kurio iki liepos panaudota 204 mln. eurų.
Jos teigimu, projektui nėra panaudojami ir visi valstybės biudžeto skiriami asignavimai. Viceministrės teigimu, projektas nuo 2017 metų labai pabrango dėl pasikeitusios projekto sudėties, techninių parametrų, infliacijos.
Tuo metu Baltijos šalių auditoriai birželį paviešintoje bendroje ataskaitoje teigė, kad norint įgyvendinti planuojamus darbus trijose Baltijos šalyse gali prireikti papildomų 10–19 mlrd. eurų, o vien Lietuvoje – 8,7 mlrd. eurų.
Pasak ministerijos, visą „Rail Baltica“ projektą sujungiant Baltijos šalis su Europa numatyta užbaigti 2030 metais, o sujungti Lietuvos ir Lenkijos vėžes tikimasi 2028 metais.
„Rail Baltica“ sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kaip atpažinti nesąžiningus pardavėjus socialiniuose tinkluose – VVTAT ir VMI dalinasi atmintine pirkėjams
Socialiniai tinklai tampa vis populiaresne platforma vartotojams įsigyti įvairių prekių ir paslaugų. Nors prekybai internete, įskaitant ir socialinius tinklus, taikomi vartotojų teisių ir mokestiniai reikalavimai, vis dar pasitaiko atvejų, kai dėl ne...
-
Gėda: globos namų gyventojams – „šlamštas“, o iš jiems skirtų produktų administracijai kepti kibinai1
Marijampolės savivaldybėje įsikūrusių globos namų gyventojams tiektas nevisavertis maistas, tuo metu iš jiems skirtų produktų kepti kibinai administracijai, nustatė Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) inspektoriai. ...
-
ECB atnaujino euro zonos ekonomikos augimo ir infliacijos prognozes
Europos Centrinis Bankas (ECB) ketvirtadienį atnaujino prieš tris mėnesius skelbtas euro zonos ekonomikos augimo ir infliacijos šiame 20-ies valstybių bloke prognozes. ...
-
A. Latakas: laivas su rusiška salietra bus iškrautas kitur, o tvarkomas galbūt Klaipėdoje19
Rusišką amonio salietrą gabenantis laivas „Ruby“ sprogų krovinį iškraus kitame uoste, tuomet bus sprendžiama, ar jį įleisti į Klaipėdos uostą ir čia remontuoti, sako uosto vadovas. ...
-
ECB sumažino bazines palūkanas
Europos Centrinis Bankas (ECB) ketvirtadienį prognozuotai, antrąkart šiais metais apkarpė skolinimosi euro zonoje išlaidas, taip savo žvilgsnį nuo infliacijos smukdymo nukreipdamas į ekonomikos skatinimą. ...
-
Premjerė: rusišką salietrą gabenantis laivas į Klaipėdą įleistas nebus24
Rusišką amonio salietros krovinį gabenantis, su Maltos vėliava plaukiojantis laivas „Ruby“ nebus įleistas į Klaipėdos uostą remontui, sako premjerė Ingrida Šimonytė. ...
-
Išėjimo iš darbo agentūros: ar tai būtų populiaru Lietuvoje?
Ieškoti darbo su agentūros pagalba, tarsi jau įprasta, bet ar esate girdėję apie išėjimo iš darbo agentūras? Tokios veikia Japonijoje, kuri garsėja itin kultūringu elgesiu tarp žmonių. ...
-
Politikai nori gerinti kelių būklę Lietuvoje: siūlo remtis Lenkijos pavyzdžiu6
Seimo rinkimuose dalyvaujančių politinių jėgų atstovai kaip vieną iš esminių problemų šalyje įvardija tragišką kelių būklė bei ragina imtis permainų finansavimo modelyje. Tarp pasiūlymų – galimybė apmokestinti dalį ...
-
LEA: Lietuvoje – didžiausias benzino vidutinės kainos sumažėjimas per savaitę
Per pastarąją savaitę Lietuvoje degalų vidutinės kainos ir toliau mažėjo: benzinas atpigo 0,036 Eur/l, arba 2,5 proc., o dyzelino vidutinė kaina sumažėjo 0,018 Eur/l, arba 1,3 procento, skelbia Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
ECB turėtų priimti sprendimą dėl palūkanų
Euro zonoje fiksuojant lėtėjantį infliacijos augimo tempą, Europos centrinis bankas (ECB) ketvirtadienį turėtų priimti sprendimą dėl palūkanų normų. ...