„Pasirašius šią valstybės garantijos sutartį bus sudarytos sąlygos finansuoti „LTG Link“ elektrinių traukinių įsigijimą. ŠIB teikdamas paskolą su valstybės garantija nustato palankias paskolų sąlygas“, – penktadienį valstybės garantijos sutarties su ŠIB pasirašymo renginyje sakė G. Skaistė.
„Tai tikrai svarbu projekto ekonominiam efektyvumui“, – pabrėžė ji.
Ministrė ir ŠIB vadovas Andre Kuusvekas (Andrė Kiūsvekas) penktadienį Vilniuje pasirašė garantijos sutartį dėl 100 mln. eurų paskolos.
„Banko teikiamas finansavimas prisidės prie tvaraus viešojo susisiekimo tinklo stiprinimo, skatinant žmones dažniau rinktis geležinkelių transportą“, – teigė G. Skaistė.
ŠIB prezidentas A. Kuusvekas žurnalistams teigė, jog elektrinius traukinius perkanti „Lietuvos geležinkelių“ grupės (LTG) keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ yra viena didžiausių banko klienčių visame Baltijos šalių regione – įmonei iš viso suteiktos šešios paskolos už bendrą 320 mln. eurų sumą.
Banko teikiamas finansavimas prisidės prie tvaraus viešojo susisiekimo tinklo stiprinimo, skatinant žmones dažniau rinktis geležinkelių transportą.
„Geležinkelių transportas yra vienas žaliausių būdų keliauti. (...) Todėl šis finansavimas atitinka ŠIB mandatą – saugoti aplinką ir plėtoti tvarų transportavimą bei didinti (susiekimo sektoriaus – BNS) produktyvumą“, – teigė ŠIB vadovas.
Vyriausybė iš viso suteiks 200 mln. eurų valstybės garantijas Europos investicijų bankui (EIB) ir ŠIB, kurie 15 elektrinių ir baterinių traukinių įsigijimui skolina po 100 mln. eurų.
Ministrės teigimu, dar beveik 36 mln. eurų investuos pati „LTG Link“.
Pagal 2023 metų birželį pasirašytą 226,5 mln. eurų vertės sutartį Šveicarijos traukinių gamybos koncerno „Stadler Rail“ antrinė įmonė Lenkijoje „Stadler Polska“ pagamins 9 elektrinius bei 6 baterinių traukinių, iki 2037 metų užtikrins techninę pagalbą, jų priežiūrą ir atsarginių dalių tiekimą. Be to, esant poreikiui, „LTG Link“ galės įsigyti daugiau traukinių.
Pirmieji traukiniai Lietuvą turėtų pasiekti 2025 metais, keleiviai jais keliauti galės jau 2026 metų viduryje, o visi 15 traukinių turėtų važinėti 2027 metais.
„Šiuo metu įgyvendinamas ir elektrifikavimo projektas, finansuojamas Europos struktūrinių fondų. Planas, kad įgyvendinus infrastruktūrinius sprendinius traukiniai galėtų pradėti važiuoti tuomet, kuomet atvyks į Lietuvą“, – pabrėžė G. Skaistė.
Anot ministrės, ŠIB Lietuvai per visą bendradarbiavimo laikotarpį suteikė daugiau nei 1,8 mlrd. eurų paskolų, kuriomis pirmiausia finansuojami infrastruktūros, energetikos, renovacijos aplinkosaugos projektai.
Naujausi komentarai