Pastaraisiais metais pasaulį užkariavę socialiniai ir profesiniai tinklai pakeitė ne tik visuomenės, bet ir verslo gyvenimą. Galimybė žvilgtelėti į būsimų darbuotojų ar kolegų paskyras jau tapo norma darbuotojų paieškos ir samdos procese. Tačiau nauji vėjai atnešė ir naujų iššūkių įmonėms, rodo tyrimai.
Šiuolaikiniame technologijų pasaulyje žmonės linkę rinktis ir paisyti ne tik artimųjų, bet ir visuomenės nuomonės. Tai įrodo ir milžiniškas rekomendacijų bei apžvalgų svetainių, kaip antai "Yelp", populiarumas. Nemaža visuomenės dalis rekomendacijomis dabar pasitiki net labiau nei profesionalų išvadomis ar tyrimais.
Verslas šiuo klausimu kiek santūresnis. Tačiau ir samdos reikaluose rekomendacijos bei viešai prieinama, o ne dirbtinai nugludinta ir į gyvenimo aprašymą patalpinta informacija dažnai nusveria svarstykles į vieną ar kitą pusę.
Svarbiausia reputacija
"Turbūt kiekvienas iš mūsų prieš einant į darbo susitikimą su nepažįstamu pašnekovu, prieš tai bent žvilgteli į jo paskyrą "Linkedin" ar "Facebook". Naujausi tyrimai rodo, kad didžioji dalis visuomenės tikrina viešai prieinamą informaciją", – komentuoja personalo paieškos platformos "Sharecruit" įkūrėja ir vadovė Asta Čepulytė.
Pasak jos, įvaizdis bei viešoje erdvėje sklandanti informacija itin svarbi ir įmonėms, nes būtent į šiuos veiksnius atsižvelgia didžioji dalis darbo ieškančių specialistų.
"Profesionalai sutinka, kad svarbiausias veiksnys, vertinant naują įmonę, yra tai, ar ji suvokiama kaip puiki vieta dirbti – 56 proc. respondentų atsakė, jog tai yra vienas iš lemiančių veiksnių", – teigiama "Linkedin" atliktos apklausos ataskaitoje.
"Taip pat verta prisiminti praėjusių metų statistiką. Pernai apklausus neseniai įsidarbinusius asmenis 28 šalyse, paaiškėjo, kad net 88 proc. iš jų jau po pusmečio panoro keisti darbą. Tai įvyko dėl neteisingai apie įmonę susidaryto įspūdžio darbo pokalbio metu", – priduria A.Čepulytė.
Remiasi rekomendacijomis
Tokiame kontekste itin svarbūs tampa ir inovatyvūs, socialiniais tinklais dvelkiantys, darbo paieškos įrankiai ir rekomendacijos, ypač, gaunamos iš esamų darbuotojų.
"Įmonės darbuotojai, turėdami tokį darbdavio pasitikėjimą, jaučiasi svarbūs ir yra motyvuoti gerai atstovauti įmonės interesus", – pritaria "Sharecruit" vadovė.
Kitaip tariant, darbuotojai tokiais atvejais paprastai jaučiasi atsakingi už pasiūlytus kandidatus, tad pastarieji dažnai būna stipresni nei tiesiog į skelbimą atsiliepę asmenys. Tai patvirtina ir minėti tyrimai. 60 proc. iš personalo specialistų teigia, kad geriausi jų sutikti kandidatai įdarbinti per rekomendacijas.
Todėl rekomendacinės sistemos, veikiančios socialinių tinklų pagrindu arba vidiniuose įmonių tinkluose, sparčiai populiarėja.
Be to, tokios sistemos suteikia galimybę siųsti kandidatams individualizuotus laiškus ir atsilyginti darbuotojams už sėkmingai pritrauktus kandidatus. 67 proc. įmonių tai ir daro – už sėkmingai įdarbintus kandidatus esamiems darbuotojams išmokamos premijos siekiančios nuo 1000 – 5000 JAV dolerių, priklausomai nuo pozicijos, įmonės dydžio ir veiklos sektoriaus.
Pasidomi apie darbdavį
Ekonomikai kylant ir kandidatai tampa išrankesni. "Linkedin" tyrimo duomenimis, šiuo metu net 73 proc. darbo ieškančių asmenų, prieš eidami į pokalbį nori žinoti, kokia yra organizacijos kultūra. 45 proc. norėtų prieš tai peržiūrėti būsimų kolegų ir vadovų paskyras internete.
"Įprastos darbo skelbimų lentos jau tampa neefektyvios, nes darbo skelbimas neturi būti vienpusis. Reikia pateikti kandidatui kuo daugiau svarbios kasdienės informacijos apie įmonę ir kolektyvą, pabrėžiant atsakomybes, skatinimo priemones ir vykdomus projektus. Dar geriau, jeigu galima įkelti vaizdo klipą ar nukreipti kandidatą į esamų darbuotojų ir vadovų paskyras, suteikiant galimybę tiesiogiai su jais susisiekti ir užduoti aktualius, su organizacija susijusius klausimus", – pasakoja A.Čepulytė.
Įdarbinimo platformos "Jobvite" šiemet jau septintą kartą atliktos apklausos ataskaitoje teigiama, jog pasaulinėje rinkoje net 93 proc. darbdavių šiais metais įtraukė socialinę mediją į savo personalo paieškos procesą, o 74 proc. personalo specialistų didino paieškai per socialinius tinklus skirtą biudžetą.
79 proc. įmonių šiemet rado darbuotojų per socialinius tinklus ir juos įdarbino. Lyderiu šioje srityje išlieka "LinkedIn".
"Nereikėtų nuvertinti "Facebook". Jame yra daug pasyvių kandidatų, kurie potencialiai keistų esamą darbo poziciją į patrauklesnę. Naujausi duomenys rodo, kad tik 15 proc. darbuotojų yra visiškai patenkinti ir nesutiktų keisti esamo darbo", – priduria "Sharecruit" vadovė.
Naujausi komentarai