Įgūdžiai – iš močiutės, sėkmė – iš interneto Pereiti į pagrindinį turinį

Įgūdžiai – iš močiutės, sėkmė – iš interneto

2012-08-19 08:31
Įgūdžiai – iš močiutės, sėkmė – iš interneto
Įgūdžiai – iš močiutės, sėkmė – iš interneto

Praėjusių metų pradžioje dviejų lietuvių – Linos Pliūraitės ir Sofijos Karnilavičienės – įkurta bendrovė šiandien žinoma net Pietų Afrikoje. Drabužius kurianti „LeMuse LT“ į užsienio rinkas įsiliejo per tarptautines e. parduotuves.

Pomėgis nuo vaikystės

Bendrovės „LeMuse LT“ dizainerė L.Pliūraitė pasakojo, kad idėja atsiduoti drabužių kūrybai gimė 2009 m. – tuo metu, kai bendrovės, kaip ir komandos, dar nebuvo: „Siuvimo įgūdžių gavau iš močiutės, kuri visą gyvenimą dirbo modelių namuose ir net išėjusi į pensiją siuvo savo klientėms. Kadangi labai daug laiko leidau su seneliais, siuvimo pagrindus įgavau natūraliai, pavyzdžiui, siūdavau drabužėlius savo lėlėms.“

Tačiau iki tol ilgus metus reklamos agentūroje dirbusi pašnekovė savo pomėgiui siūti laiko neturėjo. Apleistos veiklos ji ėmėsi tik tuomet, kai sėkmės nesulaukė vėliau kartu su kolegomis vykdytas reklamos projektas. Atsiradus daugiau laisvų minučių ji pasisiuvo pirmąją suknelę bei megztinį. O nuėjusi į vakarėlį pasipuošusi savo sukurtais drabužiais netruko išgirsti draugių pagyrų, klausimų, prašymų pasiūti drabužių ir joms.

„Nusprendžiau kurti ne klasikinius, o laisvai krentančius drabužius. Manau, jei pasirenki malonų kūnui, labai gražiai krentantį audinį, visai nereikia jo sukarpyti į gabaliukus ir susiūti – labiau norisi parodyti jo klostes. Tiesa, mano močiutei iki šiol plaukai piestu stojasi“, – pasakojo pašnekovė.

Atsiliepimai iš lūpų į lūpas netrukus „užsuko“ prekybą, todėl dizainerė sakė niekada nelaužiusi galvos, kaip išreklamuoti savo kūrybą. O prie jos prisijungusi kolegė S.Karnilavičienė, dabartinė „LeMuse LT“ direktorė, padėjo verslą perkelti į užsienio rinkas.

Perka iš viso pasaulio

Pasakodama tolesnę verslo sėkmės istoriją L.Pliūraitė džiaugėsi savo kolegės sugebėjimu rūpintis finansais ir žiniomis apie užsienio e. parduotuves. S.Karnilavičienė pasiūlė į šiuos portalus įdėti keletą drabužių modelių ir jie sulaukė sėkmės.

„Mes niekada neskaičiavome ir negalvojome, į kurią rinką reikėtų žengti ir kodėl. Viskas įvyko labai natūraliai. Iš pradžių vienoje e. parduotuvėje pasiūlėme vos keletą drabužių modelių, o dabar jų siūlome per šimtą. Ir šių portalų jau daugybė“, – sakė L.Pliūraitė.

Tačiau pašnekovė neslėpė, kad iki pirmųjų pardavimų e. prekyba ji netikėjo – taip parduoti savo gaminius jai atrodė taip pat nerealu, kaip loterijoje laimėti milijoną: „Lietuvoje žmonės beveik neperka internetu. Pavyzdžiui, mūsų klientės Lietuvoje pirmiausia atvažiuoja pas mus į parduotuvę, pačiupinėja drabužius ir tik tuomet pasitiki bei gali užsisakyti internetu. Todėl tikėtis, kad kas nors jų pirks už Atlanto, man atrodė visiška nesąmonė. Tačiau tuomet sulaukėme pirmo užsakymo iš Kanados. Man rankos drebėjo iš jaudulio, kai tą užsakymą pakavau, ruošdama jį siųsti.“

Pašnekovės patikino, kad netrukus pardavimas Lietuvoje ir užsienyje pradėjo augti. Nors jis svyruoja, maždaug pusę sukurtų drabužių bendrovė parduoda vietos rinkoje, likusią pusę – užsienyje.

„Pirmosios užsienio rinkos buvo Kanada, JAV, Australija, dabar gauname užsakymų iš viso pasaulio: Naujosios Zelandijos, Singapūro, Honkongo, net Pietų Afrikos. Turime daug ištikimų klientų Šveicarijoje, Olandijoje. Ypač daug parduodame JAV, nes amerikiečiai visiškai nebijo prekybos internetu“, – pasakojo S.Karnilavičienė.

Iš vietos rinkos neišgyventų

L.Pliūraitės manymu, sėkmę užsienio rinkose lėmė ne tik išskirtinis drabužių dizainas. Anot jos, labai svarbu ir tai, kad bendrovė nekuria jų pagal sezoną. Todėl tuo pačiu metu tinkamų drabužių gali rasti ir, pavyzdžiui, žiemojanti Australija, ir vasara besimėgaujanti Europa.

„Be to, visose šalyse yra skirtingi drabužių dydžiai, standartai. O mūsų siuvėjos sugeba pritaikyti drabužius skirtingoms figūrų proporcijoms“, – sakė ji.

Nors prekybą Lietuvoje L.Pliūraitė vertino kaip sėkmingą, ji pripažino, kad prekiaudama vien vietos rinkoje bendrovė neišsilaikytų. Anot jos, užsienio rinkos sukuria laisvę kurti ir generuoti idėjas, nes keletas prekybos kanalų subalansuoja pardavimą.

„Jei kuriuo nors metu vienu kanalu parduodame mažiau, kitu – daugiau. Todėl nėra įtampos, atsiranda laisvė. Lietuvoje mes daug eksperimentuojame, o klientai čia yra savi. Jau turime ištikimų klienčių, kurių spintos pilnos mūsų drabužių“, – sakė ji.

Anot L.Pliūraitės, žinia apie „LeMuse LT“ Lietuvoje vis dar plinta iš lūpų į lūpas, pardavimas auga, todėl šią vasarą Vilniuje bendrovė atidarė ir antrąją parduotuvę. Bene tuo pačiu metu duris atvėrė parduotuvė Paryžiuje, kur prekiaujama dar penkių dizainerių drabužiais ir aksesuarais. Tačiau pašnekovės pripažino, kad plėtra į mados sostinę Paryžių net nebuvo planuota, veikiau nulemta susiklosčiusių aplinkybių.

„Viskas jau buvo nusistovėję, o parduotuvė Paryžiuje įpūtė naujų vėjų. Ar ateityje bendrovė ir toliau augs, mes nežinome. Mes niekada nieko nežinome. Jeigu susiduriame su kokia nors galimybe, apsvarstome, ar ji mums patinka, ar mes pasiruošę jai, tuomet imamės jos. O kur galimybės nuves – nežinia“, – sakė L.Pliūraitė.

Nuolat eksperimentuoja

Pašnekovės džiaugėsi galėdamos daryti išimtinai tai, kas pačioms patinka. Jų manymu, užsidegimas ir malonumas dirbti su kolegomis bei klientais yra didžiausia verslo sėkmė. O ją iš dešimties balų galėjo įvertinti nebent dvylika.

Paklausta, ar nesibaimina, kad augant pardavimui pomėgis virs juodu darbu, L.Pliūraitė pabrėžė darbų dinamiką: „Kol buvome dviese, ir siūdavome, ir pakuodavome, ir visus kitus darbus nudirbdavome pačios. Tuomet į komandą atėjo dar trys žmonės, o su kiekvienu jų keitėsi struktūra. Ir dabar, jei pamatome, kad kuri nors proceso dalis šlubuoja, eksperimentuojame ir keičiame vidinę sistemą. Ir taip nuolat: žengiame vieną žingsnį į priekį ir du atgal.“

Anot jos, besiplečianti ir vis naujai besiformuojanti bendrovė vis dėlto sugebėjo išlaikyti savo pradinę idėją. O ji, kaip sakė pašnekovė, akcentuoja žmogaus vidų ir charizmą: „Mano pradinė idėja buvo drabužiais pabrėžti tam tikras kūno dalis, tačiau bendrą apdaro siluetą išlaikyti paslaptingą, aiškiai neapibrėžtą. Siluetas keičiasi pagal žmogaus judesius, o juk kiekvienas jų juda skirtingai, kiekvieno plastika skirtinga. Taip žmogus pats formuoja drabužį.“

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra