Pereiti į pagrindinį turinį

Istorinės sukaktys pelno negarantuoja

2010-07-16 07:59
Įvykis: naujus produktus Žalgirio mūšio jubiliejaus proga verslininkai esą kūrė skatinami patriotizmo, o ne noro užsidirbti.
Įvykis: naujus produktus Žalgirio mūšio jubiliejaus proga verslininkai esą kūrė skatinami patriotizmo, o ne noro užsidirbti. / Gedimino Bartuškos nuotr.

Žalgirio mūšio 600-osios metinės – neeilinė proga. Jos neužmiršo ir verslas, nors tik kelios šalies bendrovės pristatė specialius šiam jubiliejui skirtus gaminius ar paslaugas. Didelio pelno iš to nesitikima.

Aludariai – patriotai

Alkoholiniai gėrimai, saldainiai ir smulkūs suvenyrai – tai bene viskas, ką tautiečiai ir turistai gali įsigyti šiemet minint Žalgirio mūšio jubiliejų. Verslininkai pripažįsta, kad tokiomis progomis į rinką išleidžiami gaminiai atsiperka retai. Įmonės tai neva daro tik vedamos patriotinių jausmų. Tačiau taip pat tai yra ir puiki proga pasireklamuoti.

Bendrovė "Gubernija" istorinio jubiliejaus proga atnaujino "Žalgirio" alų. Kauno "Žalgirio" krepšinio komandos atributiką etiketėje pakeitė vėliava su stilizuotu vyčiu ir užrašas "Kalaviju grūdintas". Toks pats yra ir reklaminis šio gaminio šūkis.

"Tai darėme labiau iš patriotizmo. Nemanau, kad tas alus mums atneš daugiau pelno nei kiti mūsų produktai – alus kaip alus. Aišku, sukurti naują gaminį ir įvesti į rinką, taip pat reklama šiek tiek kainavo, bet mes turime patentą šiam prekės ženklui, tad didelių sunkumų nebuvo", – dienraščiui sakė "Gubernijos" valdybos pirmininkas Romualdas Dunauskas.

Jis taip pat pridūrė, kad Žalgirio mūšio metinės buvo tiesiog puiki proga išleisti tokio paties pavadinimo alų, tačiau jei bus paklausa, šis gėrimas bus gaminamas nuolat.

Neatsilieka ir "Ragutis". Jau kurį laiką parduotuvių lentynose galima rasti naują šios bendrovės gaminį – alų "1410". Abiejų gamintojų produkcija plačiai reklamuojama ir lauko stenduose.

Kovos lauko maketas

Prekyboje pasirodė ir bendrovės "Stumbras" pagaminta speciali "Lithuanian vodkos" auksinės degtinės riboto kiekio partija "Žalgiris 600". Naujasis produktas skirtas išskirtinai Lietuvos rinkai, planuojama, kad riboto kiekio gaminys turėtų būti parduodamas tik keletą mėnesių. Iš viso bus pagaminta 100 tūkst. šios degtinės butelių.

"Stumbro" rinkodaros vadovo Algirdo Čiburio teigimu, ši gėrimas kainuos kiek brangiau nei paprasta "Lithuanian vodka", kurios pagrindu ir pagaminta proginė degtinė. "Sukurta speciali pakuotė, gražesnis butelis, pakeista receptūra, tad ir gėrimas kainuos brangiau. Bet šis produktas yra labiau suvenyras nei tiesiog degtinė", – aiškino A.Čiburys.

Visas pelnas, gautas iš degtinės "Žalgiris 600" pardavimo, bus skirtas rekordinio dydžio Žalgirio mūšio kovos lauko maketui, eksponuojamam Lietuvos nacionaliniame muziejuje.

Specialią riboto kiekio gaminių partiją degtinvariai leidžia ne pirmą kartą – Lietuvos tūkstantmečio minėjimui praėjusiais metais buvo sukurta speciali degtinė "Millennium Lituae".

Midaus gėrimus gaminanti bendrovė "Lietuviškas midus" Žalgirio mūšio 600 metinių minėjimui taip pat išleidžia proginį nedidelės 0,2 l talpos midaus balzamo "Žalgiris" buteliuką. Šiuo gaminiu bendrovė žada prekiauti ir Lenkijoje, Žalgirio mūšio minėjimui skirtuose renginiuose.

Saldus mūšis

Saldainių gamintojai taip pat naudojasi galimybe papildyti asortimentą istorinių įvykių sukakties progomis. Bendrovė "Vilniaus pergalė" išleido saldainių rinkinį "Žalgirio mūšis" to paties pavadinimo Jano Mateikos paveikslo reprodukcija papuoštoje dėžutėje.

"Saldainių gamintojai ne pirmą kartą išleidžia proginių gaminių. Matome, kad poreikis tokiems dalykams yra. Bet gyventojai tuos saldainius perka dovanoms, o ne iš patriotizmo. Yra proga, žmonės didžiuojasi savo istorija, todėl veža tokius saldainius giminėms bei draugams, gyvenantiems užsienyje", – sakė bendrovės "Vilniaus pergalė" generalinio direktoriaus pavaduotojas Rolandas Jančeris.

Anot jo, proginių gaminių parduodama ne ką daugiau nei įprastų saldainių rinkinių. Tačiau jis, kitaip nei alkoholio gamintojai, tikisi, kad naujas gaminys greitai atsipirks, mat investuoti teko tik į dėžutės dizainą. "Sudėjome ten populiariausius mūsų saldainius, bet tai bus tik papildomas pardavimas, be tradicinių mūsų gaminių. Manau, kad visa tai greitai atsipirks. Jei neatsipirktų, apskritai tokių dalykų nedarytume", – teigė R.Jančeris.

Žalgirio mūšio 600 metų sukakčiai skirtą saldainių rinkinį "Žalgirio Lietuva" išleido ir bendrovė "Rūta". Proginį penkių rūšių saldainių rinkinį įmonė taip pat iliustravo J.Mateikos paveikslu "Žalgirio mūšis".

"Nieko iš to neužsidirbsime, nes apskaičiavus kokybės, kainos ir laiko sąnaudas, šis produktas mums nuostolingas. Žalgirio mūšis – labai svarbi data ir mes stengiamės tokius dalykus užfiksuoti, tad į dėžutę dedame aukščiausios kokybės gaminius. Be to, reikėjo iš Valdovų rūmų muziejaus gauti leidimą naudoti J.Mateikos paveikslo reprodukciją, iš Teisingumo ministerijos – leidimą vartoti Lietuvos vardą", – pasakojo bendrovės direktorius Algirdas Gluodas.

Iš viso pagaminta 500 tūkst. "Žalgirio Lietuvos" saldainių dėžučių.

Siūlomos kelionės į Lenkiją

Progos pasinaudoti istoriniu jubiliejumi nepraleido ir Lietuvos turizmo agentūros bei kelionių organizatoriai. Artėjant šio svarbaus mūšio metinėms, didelė dalis šalyje veikiančių turizmo bendrovių savo asortimentą praplėtė kelionėmis į Lenkiją: Žalgirį (Griunvaldą) ir kitas su garsiuoju mūšiu susijusias vietas: Gdanską, Malborką, Štumą, Kvidzyną, Olštyną, Torūnę, Plocką ir Krokuvą.

"Daugiausia tai – savaitgalinės kelionės. Tačiau susidomėjimas auga, tad gal išvykos bus organizuojamos ir dažniau, ypač šiomis dienomis, kai Lenkijoje vyksta įvairūs renginiai. Beje, labai smagu, kad mūsų kelionių organizatoriai reagavo į šią datą. Tai naudinga tiek jiems, tiek gyventojams, kurie norėtų dalyvauti šiame jubiliejuje, bet patys neturi galimybės nuvažiuoti į Lenkiją", – teigė Lietuvos turizmo asociacijos vadovė Danutė Mažeikaitė.

Tiesa, kelionės kainuoja nepigiai. Trijų dienų išvyka į Lenkiją su galimybe pamatyti mūšio inscenizaciją vidutiniškai kainuoja apie 450 litų.

Vilniaus turizmo informacijos centras (TIC) ir sostinės suvenyrų parduotuvės apsirūpino ir jubiliejine atributika. Tiesa, pasak Vilniaus TIC direktorės Jolantos Beniulienės, jos nedaug, nes TIC tokiems dalykams esą neturi pinigų ir tik perparduoda kai kuriuos suvenyrus. TIC parduodami tik medaliai ir ženkliukai. Ne ką daugiau gali pasiūlyti ir suvenyrais prekiaujantys smulkieji verslininkai. Tačiau TIC atstovai patikino, kad vieną kitą didįjį mūšį primenantį niekutį turistai tikrai ras.

Kelionių maratonas

Gegužę Valdovų rūmuose paskelbtas projekto "Lietuvos–Lenkijos kelionių maratonas Žalgirio mūšio 600-osioms metinėms paminėti" startas. Lietuvos ir Lenkijos turistai kviečiami aplankyti viduramžių pilių, išsamiau susipažinti su abejų šalių istorija ir daugiau sužinoti apie Žalgirio mūšio pergalę.

Mūsų šalyje kelionių maratono dalyviai gali apžiūrėti Vilniaus, Trakų ir Medininkų pilis, Vytauto Didžiojo bažnyčią Kaune, Birštono, Merkinės ir Veliuonos piliakalnius, Palangoje – Birutės kalną, Pabaisko mūšio lauką ir Senųjų Trakų piliavietę. Lenkija siūlo aplankyti Gdanską, Malborką, Štumą, Kvidzyną, Olštyną, Torūnę, Plocką, Krokuvą ir Griunvaldą.

Interneto svetainėje www.zalgiriomaratonas.lt. užsiregistravę projekto dalyviai didžiąją dalį objektų galės aplankyti nemokamai arba su didelėmis nuolaidomis. Pavyzdžiui, apsilankyti Trakų pilyje "Žalgirio mūšio kelionių maratono" dalyviams kainuos tik 6 litus, o Gedimino pilyje – 2 litus.

Daugiausia maršruto objektų aplankę turistai bus apdovanoti specialiais Valstybinio turizmo departamento, Lenkijos turizmo organizacijos ir rėmėjų įsteigtais prizais.

Pagrindinio prizo steigėjas, tarptautinis kelionių organizatorius "Tez tour", nugalėtojui padovanos 4 tūkst. litų vertės kelionę dviem asmenims į Turkiją. Kelionių žaidimas vyks iki 26 d.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų