J. Narkevičius su uosto, geležinkelių vadovais aptars Baltarusijos krovinių vežimą

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius penktadienį su Klaipėdos jūrų uosto ir „Lietuvos geležinkelių“ vadovais aptars galimas pasekmes jų veiklai, jei per Lietuvą krovinius gabenančios Baltarusijos įmonės sumažintų jų apimtis.

„Kalbėsime apie einamuosius klausimus uosto direkcijoje ir Baltarusijos klausimas bus pats svarbiausias. Aptarsime, kaip tie darbai vyks, kokios prognozės, koks gali būti poveikis, jei krovinių sumažėtų, kokia krovinių apyvarta per uostą, kiek laivų krauname, kiek vagonų, krovinių“, – BNS sakė uosto vadovas Algis Latakas.

Anot jo, kol kas padėtis Baltarusijoje Klaipėdos uosto veiklos nepaveikė.

„Nepajutome kažko tokio, kad keistųsi situacija, viskas yra toje pačioje padėtyje, kaip ir buvo. Laivai plaukia, šiandien uoste turime tris-penkis laivus, kur kraunamas baltarusiškas krovinys, tai viskas vyksta normalia vaga ir kažkokių indikacijų, kad verstų nusiminti, nėra“, – teigė A. Latakas.

Baltarusijoje į protestus prieš prezidentą Aliaksandrą Lukašenką jungiantis vis daugiau valstybinių įmonių, baiminamasi kuriam laikui prarasti eksportui skirtus baltarusiškus produktus, sudarančius beveik trečdalį uosto krovinių. Visus juos į uostą gabena „Lietuvos geležinkeliai“.

Kalio trąšų gamintojos „Belaruskalij“, kurios produkciją krauna viena didžiausių uosto krovos įmonių Birių krovinių terminalas (BKT), veikla taip pat buvo sutrikusi dėl darbuotojų protestų. „Belaruskalij“ trąšos sudaro apie 98 proc. visos BKT krovos.

Skelbiama, kad rugpjūčio 29-ąją žada pradėti streikuoti Baltarusijos naftos perdirbimo įmonės „Naftan“, per Klaipėdos uostą importuojančios žaliavą, darbininkai.

Be to, streikui ruošiasi ir Mozyriaus naftos perdirbimo gamykla Gomelio srityje, jis gali būti paskelbtas kitą savaitę. Šios įmonės produkcija eksportuojama per „Klaipėdos naftą“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Vasia

Vasia portretas
Baltarusijos eksporte pirmoje vietoje yra naftos importas per Klaipėdą geležinkeliu ir naftos produktų eksportas į Rusiją, Ukrainą ir ES. Tai sudaro apie 13.5 milijardo dolerių. Po to eina kalio trąšų eksportas (irgi per Klaipėdą) ir maža dalimi medienos eksportas. Gauti pinigai naudojami pagrinde maitinti Baltarusijos valdžią ir jėgos struktūras, įskaitant omoną. Vienu žodžiu, per Lietuvą keliauja parduodama nafta ir trąšos , o už gautas pajamas Lukašenka slopina opoziją. Gaunasi veidmainystė: iš vienos pusės Lietuva remia Baltarusijos opoziciją, o iš kitos remia Lukašenką finansiškai, nes tai naudinga įmonei Lietuvos Geležinkeliai ir Klaipėdos uostui, kurie pelnosi iš tranzito. Dar mūsų ministras dejuoja, kad dėl streikų Baltarusijoje sumažės Lietuvos pelnas už pervežimus. Va, tokia yra dviveidė yra Lietuvos politika. Išvada tolia: reikia Lietuvos visuomenei pradėti streikuoti aukščiau minėtose įmonėse ir taip prisijungti prie streikų Baltarusijoje.

Ką čia aptarinėti

Ką čia aptarinėti portretas
Narkevičius bus kaltas. Nesvarbu kad daukantynė, švarkelis, broilerynas su tvartu ir kiti pusgalviai privirė košės, KALTAS BUS NARKEVIČIUS!

Pilietis

Pilietis portretas
Manau ekonomikos nereikėtų liesti,tegul dar viskas būna kaip buvo.Svarbiausia mitingus panaikinti ir uždrausti reikia.Ir piniginėmis baudomis.Tada protestuotojai pagalbos ,kad gali netekti visko ,dėl kreciamu nesąmonių
VISI KOMENTARAI 9

Galerijos

Daugiau straipsnių