„Nugalėjo tas pragmatizmas, kad geriau nieko nedaryti, bet likti ramiai gyventi toliau“, – trečiadienį konferencijoje „Mikrojudumo priemonių keliami saugumo iššūkiai: saugumo kaina ir sprendimai“ teigė J. Sabatauskas.
„Per tą diskusiją, kurią buvau suorganizavęs prieš du metus, parodytos įvykių nuotraukos iš tikrųjų sukrėtė ir parodė, kiek tokie įvykiai kainuoja žmogiškų kančių tiems, kurie patiria, bet ir laiko bei pinigų. Aš jau nekalbu apie medikų užimtumą, kai tenka asmenims atlikti po kelias operacijas“, – aiškino jis.
Visgi, socialdemokratas tiki, kad remiantis kitose šalyse egzistuojančia tokių priemonių reguliacija galima užkardyti netinkamą naudojimą.
Kovo pabaigoje J. Sabatauskas ir parlamentaras, konservatorius Andrius Vyšniauskas Seime pateikė siūlymą visus paspirtukų ir kitų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojus įpareigoti dėvėti šalmus.
„Dabar tai numatoma tik tam tikrais atvejais, tai yra nepilnamečiams bei tiems, kurie važiuoja keliu neturinčių dviračių eismo ar kitų tokiam judėjimui skirtų juostų“, – aiškino J. Sabatauskas.
Šiuo metu įstatymas numato, kad jaunesni kaip 18 metų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai, važiuodami keliu, privalo būti užsidėję ir užsisegę dviratininko, riedlentininko ar motociklininko šalmą. Vyresniems kaip 18 metų vairuotojams, dėvėti šalmą tik rekomenduojama.
Praeitą savaitę „Bolt“ atstovai prisižadėjo atlikti pilotinį projektą, pabandyti Vilniuje ant paspirtukų užkabinti šalmus.
Parlamentaras teigė, kad nors elektrinius paspirtukus nuomai miestuose teikianti bendrovė „Bolt“ yra prižadėjusi tiek pateikti šalmus, taip stabdant galvos traumas, tiek užtikrinti, jog viena priemone negalėtų naudotis du asmenys, šių priemonių poveikis abejotinas.
„Praeitą savaitę „Bolt“ atstovai prisižadėjo atlikti pilotinį projektą, pabandyti Vilniuje ant paspirtukų užkabinti šalmus“, – sakė parlamentaras.
„Dar vienas pažadas, kurį buvo pateikę „Bolt“ atstovai yra tai, kad užkardys dviejų asmenų važiavimą vienu paspirtuku. Bet tai yra tapę įprasta praktika. Ir dažnai išėję į gatvę tai matome visi. Ir matome atvejų, kai tai daro tėvai su vaiku ir numanome, kas gali nutikti tokiu atveju greitai stabdant“, – aiškino jis.
Taip pat, anot J. Sabatausko, policija šiuo metu nesugeba užtikrinti, kad būtų laikomasi mikrojudrumo priemonių reikalavimų, tokių kaip 7 km/h apribojimo važiuojant šaligatviu.
„Realybė yra tokia, kurią mes šiandien matome, kad nei policija nėra pajėgi sugaudyti lekiančių mikrojudrumų priemonių. Taip pat negalime nustatyti asmenų nusižengusių, nes priemonės neturi jokios identifikacijos. O asmuo, jeigu jis nebuvo iki tol nusikaltęs, jo veidas nėra žinomas“, – teigė socialdemokratas.
J. Sabatausko ir A. Vyšniausko pateiktame siūlyme taip pat norima įvesti, kad paspirtukais ir kitomis elektronėmis mikrojudumo priemonėmis būtų galima važiuoti tik turint tvarkingą stabdį, garso signalą, baltą šviesos žibintą priekyje ir raudoną šviesos žibintą gale, taip pat iš abiejų šonų oranžinius šviesą atspindinčius elementus.
Naujausi komentarai